1
Vraag
2
Reacties
pfijen

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Aansluiten smart wifi op hoofdaansluiting

Afgelopen weekend ben ik verhuisd en is mijn abonnement als het goed is overgezet op het nieuwe adres. Mijn SmartWifi modem en toebehoren meegenomen, echter mis ik iets/klopt er iets niet waardoor het aansluiten nog niet wil lukken. De situatie:

  • In de meterkast zit een Ziggo box glasvezel, zie foto (zonder stroom adapter). Over een kpn glasvezel box heen geplaatst.
  • In de woonkamer heb ik een coax male aansluiting, zie foto.
  • Het SmartWifi modem moet worden aangesloten met een bijgeleverde kabel (2x f-connector male-male?), foto
  • Daarbij heb ik een splitter (f-connector in en 2x uit). foto
  • Zelf heb ik nog een coax kabel bij de tv gekocht.

 

Ik wil graag tv kijken kunnen kijken via de kabel i.c.m CI+ module, Wanneer ik de coax kabel direct van de woonkamer aansluiting in de tv doe dan werken de meeste zenders. Overigens werkt het cadeaupakket ESPN compleet niet.

 

Nu ben ik zelf een beetje kwijt wat ik nodig heb? in de ziggo randapparatuur shop word ik ook niet veel wijzer en andere instructies heb ik ook niet ontvangen. De standaard stappenplannen wel doorlopen van de website "Internet en wifi installeren" en de handleiding "Installeren bellen en/of internet - Connectbox", van beiden handleidingen mis ik een splitter. Stel ik had die splitter wel is het mij nog niet duidelijk hoe ik de coax male aansluiting kan verbinden met mijn modem (f connector). 

 

Voordat ik allemaal dingen ga kopen en bestellen die niet nodig zijn hoor ik graag van jullie wat ik het beste kan doen, welke kabel te kopen etc!

 

Mijn vraag 2 dagen geleden al gesteld via de app, echter nog geen antwoord. Mobiele data inmiddels bijna op en belminuten ook van proberen de klantenservice te bereiken voor verhuizing doorgeven. Een monteurs afspraak plannen lijkt me het makkelijkste, als de chat nog reageert...

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De kabel voor het modem wordt altijd in lengte 1,5 meter geleverd.

 

Ik heb de moderators gevraagd om een splitter + kabel toe te sturen (POA-254 + F/F of POA-01-B + IEC/F).

Bekijk in context

20 Reacties 20
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

foto 603 is een glas aansluiting en niet van ziggo. De beschermkap gaat er pas vanaf als er een glas abbonement is afgenomen, bijvoorbeeld xs4all of kpn.

Foto 602 is jouw ziggo aansluiting.

Vanuit daar sluit je met de bijgeleverde coax kabel het modem aan.

Stekker erin en je zou internet moeten hebben.

Heb je al een ci module ?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De splitter en kabel op foto IMG_0606.jpg zijn verouderd en worden niet meer geadviseerd, dit is eigenlijk voor de meterkast bedoeld. Heb je bij het modem geen splitter (POA-01-B of POA-254) met bijpassende kabel (resp. IEC/F groen/rood of F/F rood/rood) ontvangen?

pfijen
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dankjewel voor je snelle antwoord @puppie ,

 

Je noemt hier 'bijgeleverde' coax kabel, dat is echter een f connector male - male kabel (foto 606), Die kan niet op een op de muur aansluiting (foto 602).

 

Dus voldoet een kabel als deze? https://www.allekabels.nl/coax-kabel/74/3055627/f-connector-coax-kabel-1.5-m.html?gclid=Cj0KCQiA-Jac...

kan wederom niet deze kabel vinden bij een bouwmarkt of bij de randappartuur winkel ziggo

 

Edit: ci+ heb ik al in bezit

pfijen
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

bij de verhuizing is mij niks verteld over nieuwe kabels die nodig waren, alleen de melding, 'mocht installeren niet lukken bel nog een keer voor een monteur'. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De benodigde splitter en kabel voor het modem kunnen kosteloos toegestuurd worden, je hoeft deze niet zelf aan te schaffen.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

@tobiastheebe weet jij of er bij de verhuis service een gratis monteur zit? 
En kun jij kabels laten opsturen?

 

@pfijen vertel dan wel even hoelang de kabel moet zijn tot max 5 meter is gratis maar hoe dichter bij de contactdoos hoe beter.

pfijen
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Ziggo lezen jullie hier mee en kunnen jullie dit opsturen? adres gegevens zijn bijgewerkt in mijn profiel.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

voor zover ik weet is er bij een verhuizing weer recht op een gratis installatiemonteur 

pfijen
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De kabel hoeft niet lang te zijn, >1,5m is goed, 2,5m zou ideaal zijn. 

 

Heel erg bedankt voor de snelle reacties!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De kabel voor het modem wordt altijd in lengte 1,5 meter geleverd.

 

Ik heb de moderators gevraagd om een splitter + kabel toe te sturen (POA-254 + F/F of POA-01-B + IEC/F).

pfijen
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@tobiastheebe enorm bedankt!!! fijne avond nog

 

zodra ik de spullen heb ontvangen en alles werkt zal ik de oplossing markeren

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Graag gedaan. Kun je misschien nog een foto plaatsen van de TV-kabel die je hebt gekocht?

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

@pfijen Kies de juiste monteur (ziggo.nl) bij een verhuizing heb je recht op installatie garantie, bellen is niet nodig, je kan er zo een zelf inplannen.

pfijen
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De coax kabel die nu op de tv zit aangesloten in de bijlage.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Die kabel is niet optimaal qua afscherming. De moderator kan ook nog een nieuwe IEC/IEC-kabel toesturen, welke lengte heb je hiervoor nodig (1,5/3/5 meter)?

pfijen
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

daarvoor heb ik wel 5m nodig om bij de tv te komen, top

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik heb het genoteerd bij het verzoek aan de moderators.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@tobiastheebe Vorig bericht verwijderd.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het AOP (btv 01-SET) is al up-to-date, alleen het aansluitmateriaal ontbreekt nog. Ook is er signaal aanwezig: "Wanneer ik de coax kabel direct van de woonkamer aansluiting in de tv doe dan werken de meeste zenders."

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic