1
Vraag
2
Reacties
DithvB

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aansluiten secufirst camera op WiFi Deco4 signaal

Iemand een idee hoe ik onze Secufirst camera’s en deurbel (alleen aansluitbaar op 2,4 mhz) aan kan sluiten op het WiFi signaal van wifi-set Deco 4 (2,4/5 mhz)

Op advies van Ziggo is het signaal van mijn router is uitgeschakeld omdat de verschillende WiFi signalen conflicten met onze Sonos installatie gaf

Even voor de duidelijkheid  De router  gaf 1 signaal af 2,4 mhz + 1 signaal van 5 mhz en 

de Deco 4 set pakt 2,4 OF 5 mhz wat op dat moment het sterkst is.

Om de camera en bel te installeren, heb ik het 2,4 mhz WiFi signaal in de Deco app, tijdelijk uitgezet, maar ook dan stagneert de  installatie.

Iemand een idee hoe je alle apparatuur via het signaal van Deco 4 goed kan laten werken? 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
Expert
  • 6721Posts
  • 389Oplossingen
  • 3259Likes

@DithvB  schreef:

Iemand een idee hoe ik onze Secufirst camera’s en deurbel (alleen aansluitbaar op 2,4 mhz) aan kan sluiten op het WiFi signaal van wifi-set Deco 4 (2,4/5 mhz)

Op advies van Ziggo is het signaal van mijn router is uitgeschakeld omdat de verschillende WiFi signalen conflicten met onze Sonos installatie gaf

Even voor de duidelijkheid  De router  gaf 1 signaal af 2,4 mhz + 1 signaal van 5 mhz en 

de Deco 4 set pakt 2,4 OF 5 mhz wat op dat moment het sterkst is.

Om de camera en bel te installeren, heb ik het 2,4 mhz WiFi signaal in de Deco app, tijdelijk uitgezet, maar ook dan stagneert de  installatie.

Iemand een idee hoe je alle apparatuur via het signaal van Deco 4 goed kan laten werken? 


Hallo,

Probeert u eens één ( of een mix ) van de onderstaande opties :

Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”


Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet alle stations, behalve de Master uit.
-Nu proberen in te loggen op wifi.


Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk


Leest u dit ook eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
Super Expert
  • 63336Posts
  • 4377Oplossingen
  • 16734Likes

Mogelijk weet @Pasi  hier meer van.

Hij komt langs als / zodra hij online is.

Pasi

Level 18
Expert
  • 6721Posts
  • 389Oplossingen
  • 3259Likes

@DithvB  schreef:

Iemand een idee hoe ik onze Secufirst camera’s en deurbel (alleen aansluitbaar op 2,4 mhz) aan kan sluiten op het WiFi signaal van wifi-set Deco 4 (2,4/5 mhz)

Op advies van Ziggo is het signaal van mijn router is uitgeschakeld omdat de verschillende WiFi signalen conflicten met onze Sonos installatie gaf

Even voor de duidelijkheid  De router  gaf 1 signaal af 2,4 mhz + 1 signaal van 5 mhz en 

de Deco 4 set pakt 2,4 OF 5 mhz wat op dat moment het sterkst is.

Om de camera en bel te installeren, heb ik het 2,4 mhz WiFi signaal in de Deco app, tijdelijk uitgezet, maar ook dan stagneert de  installatie.

Iemand een idee hoe je alle apparatuur via het signaal van Deco 4 goed kan laten werken? 


Hallo,

Probeert u eens één ( of een mix ) van de onderstaande opties :

Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”


Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet alle stations, behalve de Master uit.
-Nu proberen in te loggen op wifi.


Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk


Leest u dit ook eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 733Posts
  • 89Oplossingen
  • 330Likes

Hej @DithvB! Heb je de reactie van @Pasi nog gezien en wat mee gedaan? Ik ben benieuwd! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic