1
Vraag
2
Reageer en help mee
Berrie1

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Aansluiten modem - andere code dan installatieformulier.

Hi @efok

 

Mijn installatieformulier geeft een andere code aan dat mijn splitter. Ik heb namelijk de POA254 met een coax rood-rood, terwijl de installatie groen-rood aangeeft. Als ik de modum aansluit op de coax dan blijft het lampje op de smartwifi moden wit voor 2 minuten, waarna die vervolgens veranderd in een rood knipperend lampje. Is dit een bekend probleem? Ik heb sinds gister mijn spullen en de ingangsdatum van mijn contract is 11-10. Wellicht kan jij mij helpen?

15 Reacties 15
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

@Berrie1  Je “kaapt” een beetje een topic. Wellicht was je beter een eigen begonnen. Die POA254 is een goede splitter.Hoe het met rood-rode kansels zit weet ik niet exact. Het lijkt er in elk geval op dat je modem niet online komt. Kun je eens foto’s maken van hoe het is aangesloten?

Berrie1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Efok,

 

Bedankt voor je reactie. Ik ben nogal nieuw hier:p.

Helaas leukt het mij niet om via de ziggo app een foto te uploaden.

Momenteel is het als volgt aangesloten.

 

Coax splitter POA254 in de coax hub met enkel een linker gat. De coax gaat direct naar de modem. Vervolgens zit mijn telefoonkabel in tel 1. Ook zit de voeding er natuurlijk in.

Berrie1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ook geeft mijn telefoon aan dat er verbinding is zonder internet.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Berrie1. Ik heb je bericht even een eigen topic gegeven, om het overzichtelijk te houden 🙂 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

bij een POA 254 moet je de (uit mijn hoofd rechter aansluiting gebruiken), waar op staat DATA

en daar moet je dan die rood rood kabel voor gebruiken aangezien beide kanten poa/modem schroefdraad hebben (wat je er zo op kan duwen/schuiven)

Berrie1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb de coax idd op data gezet, dus de rechterkant van de poa.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

wat geeft het modem aan welke kleur brand de eventuele led 

Berrie1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Verwijderd account @Rob de router geeft wel een verbinding zonder internet. Ook blijft het witte lampje twee minuten knipperen, waarna de vervolgens rood wordt. Ik heb dat ook geen internet verbinding wel een wifinaam tussen mijn wifilijst.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

rood wil zeggen geen signaal opbouw mogelijk

 

is dit het enigste ziggo punt of zit er nog een ergens anders meterkast bijv

Berrie1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dit is het enige punt. Hier had ik voorheen ook mijn ziggo producten op aangesloten.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

@Berrie1 , toch zou je de foto's hier eens moeten plaatsen hoe het aangesloten is 

Je kunt een foto plaatsen daar op het foto toestel te klikken in het venster waar je ook de reactie typt.

en dan is het even lezen hoe je het plaatst. let op als je de fot geplaatst hebt dat je dan wel rechts onder op voltooid klikt.

 

Foto's zeggen meer dan woorden.

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

heb je een kabel groen rood waardoor je het zonder die splitter kan proberen 

dan kunnen we de splitter zelf uitsluiten

Berrie1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee, ik heb enkel rood rood meegeleverd gekregen, doch ook in huis.

Berrie1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi, als ik op het logo klikt, dan gebeurd er niet op mijn tel. De ziggo app is daartoe wel gemachtigd.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

45A87DA0-F357-404A-B533-4BA1530BB53B_1_201_a.jpeg

 

Als ik op mijn phone op het foto toestel icoon klik krijg ik de zogenaamde ansichtkaart te zien en dan krijg ik te zien wat er in bovenstaande afbeelding staat daar kan ik foto's plaatjes en dergelijke invoegen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic