1
Vraag
2
Reageer en help mee
tommy4

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aansluiten Wifibooster TP-Link Archer C1200 zorgt voor problemen met internet.

Hallo allemaal,

Sinds vandaag heb ik een probleem wat ik vroeger ook had, maar dat zich destijds vanzelf heeft opgelost. 

Ik heb een Ziggo SmartWifi Modem en sinds vanmiddag had ik geen bekabelde internetverbinding meer. Wifi werkte gewoon prima. Ik herinnerde mij dat dit door één van mijn apparaten kwam die ik met de kabel heb aangesloten op mijn SmartWifi Modem. Ik resette het modem en koppelde één voor één al mijn apparaten om er achter te komen welk apparaat de storing veroorzaakt.

 

Op mijn SmartWifi Modem heb ik normaal gezien aangesloten:

- Philips Hue Bridge
- Eufy Video deurbel Homebase

- Mijn desktop PC

- De Ziggo TP-Link Archer C1200 wifi booster/extender.
Op de wifi booster zit enkel mijn TV nog extra bekabeld aangesloten.

Alles werkt prima als de wifi booster niet is aangesloten (behalve de TV natuurlijk, die zit via de kabel op de booster aangesloten). Zodra ik de wifi booster aansluit raken alle bekabelde apparaten hun signaal kwijt en werkt alleen mijn wifi nog voor internet. 

 

Ik had dit probleem in het verleden ook. Destijds had ik dit tijdelijk opgelost door te wifi booster in mijn woonkamer niet aan te sluiten. Later dacht ik het nog even een keer te proberen en vervolgens heeft het maandenlang goed gewerkt, tot vandaag.

 

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik vind het vreemd dat alles gewoon goed werkt tot ik de wifi booster aansluit. Dan werkt geen enkel apparaat bekabeld meer, maar blijft mijn wifi overal goed werken. 

Zodra ik de wifi booster loskoppel en mijn modem uit- en aanzet werkt alles perfect. Tot ik weer de wifi booster ansluit.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Alvast bedankt!

Uitgelicht
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Reacties
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@tommy4 Dat klopt, normaliter hoor je inderdaad het modem d.m.v. de blauwe poort (WAN) met de Wifibooster via netwerkkabel (TP Link C7) te verbinden. Door alleen de gele poorten sluit je het SmartWifi modem aan op het LAN gedeelte van de Wifibooster. Er speelt op het moment namelijk een probleem met de Wifbooster via netwerkkabel (TP Link Archer c7) waarbij het netwerk in een DHCP loop blijft hangen op het moment dat er een netwerkkabel op de WAN (blauwe poort) is aangesloten. Zie je kans dit te testen en te controleren of je dezelfde problemen nog steeds constateert? 

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Druk de restknop eens 30 seconden in.

De TP-Link C7 kan vreemde dingen doen als die van slag is, maar dit is wel heel vreemd.

 

Bert_0-1637960150943.png

 

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Goed idee van Bert maar lost dat het niet op dan is het misschien echt een probleem in de hardware van die Archer die je UTP poorten op het modem kortsluiten op 1 of andere manier. Toevallig ook a leen ander UTP kabel getest?

tommy4
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit heb ik al vaker gedaan. Ook in het verleden. Loste helaas niks op.

tommy4
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Yes, meerdere utp kabels geprobeerd. Blijft hetzelfde. Het rare is dat ik in het verleden hetzelfde probleem had maar uit zichzelf was opgelost door een tijdje (denk 2 weken) de hele TP-Link niet te gebruiken.

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Ja dat is wel gek maar misschien maakt er iets sluiting wat soms spontaan verdwijnt zoals bijvoorbeeld soms een defect lamp het dan wel dan niet doet. Een mooie test zou zijn die router bijvoorbeeld eens ergens anders aan te sluiten, gebeurd daar hetzelfde dan zou ik hem naar de milieustraat brengen 😁

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Hij staat toch niet in router modus op de een of andere manier? Ik ken dit apparaat als router, heb er van gehoord als booster, maar kan hij als router functioneren zoals ziggo hem ingesteld/verstuurd heeft?

tommy4
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe bedoel je precies? Hij zendt wifi uit zodat ik in de woonkamer stabiele wifi heb, maar ik sluit er ook mijn tv op aan via utp. Dus ja, in principe is het een router en ziggo stuurt hem op als booster.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ziggo heeft hem ingesteld als access point, dat is een switch met wifi en ethernet mogelijkheid, zonder router.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Dan is het apart gedrag als de firmware er op aangepast is. Wat gebeurt er als er op die plek een doodnormale eenvoudige switch wordt aangesloten zodat de TV toch aangesloten is. Is er dan nog internet, hetzij wat zwakker dan gewenst? Bij KPN bijvoorbeeld maak je ook iets raars mee als je via een router of switch een tv ontvanger aansluit. Dan is er ook geen wifi meer, wel bedraad internet.
Dit is er dan weer niet als de ontvanger en router en/of accesspoint op de switch worden aangesloten. (Ze maken gebruik van dezelfde netwerk kabel, maar via een eigen poort en het is niet doorgelust zeg maar)

 

tommy4
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan het wel proberen, maar het gaat hier om een normale smart TV. Geen ontvangen o.i.d. puur de TV die met de kabel op het internet is aangesloten. Zonder de TV aan te sluiten, dus enkel de booster, lost niks op.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@tommy4  Ik bedoelde de TV bekabeld aansluiten. Eventueel met een normale switch als de kabel niet bij de tv kan komen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @tommy4 en een warm welkom op de Community,

Super dat je met je vraag een topic bent gestart op dit forum! Ik begrijp uit je bericht dat je overal in huis internetverbinding hebt totdat de Wifibooster met internetkabel (TP Link C7 Archer) wordt aangesloten. Er zijn al een boel goede adviezen gegeven waarmee het probleem op te lossen valt, alleen ik begrijp dat de tot dusver gegeven tips nog niet hebben geleid tot de oplossing. Kun je aangeven hoe je de Wifibooster precies hebt aangesloten ten opzichte van het SmartWifi modem? Deel hiervan eventueel een foto zodat we verder kunnen analyseren.

Test daarnaast het volgende eens:

1. Reset de Wifibooster via netwerkkabel zoals geopperd door @Bert

2. Sluit een nieuwe of andere netwerkkabel aan tussen het SmartWifi modem en op een v.d. 4 gele LAN poorten aan de achterkant van de Wifibooster via netwerkkabel

3. Stel je (draadloze) internetverbinding opnieuw in. 
4. Controleer nu of het probleem zich nog steeds voordoet.

tommy4
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Paul, bedankt voor je bericht! Vanavond zal ik eens even proberen wat je hebt voorgelegd. 

 

Wel even een vraagje; Je zegt "2. Sluit een nieuwe of andere netwerkkabel aan tussen het SmartWifi modem en op een v.d. 4 gele LAN poorten aan de achterkant van de Wifibooster via netwerkkabel".

Op dit moment heb ik de Wifibooster aangesloten op mijn SmartWifi modem met een UTP kabel maar in de blauwe poort. Zo heeft dit ook altijd gewerkt. Begrijp ik goed dat ik in plaats van de blauwe poort een van de gele poorten moet gebruiken? Ik dacht dat dat poorten waren om apparaten op aan te sluiten.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@tommy4 Dat klopt, normaliter hoor je inderdaad het modem d.m.v. de blauwe poort (WAN) met de Wifibooster via netwerkkabel (TP Link C7) te verbinden. Door alleen de gele poorten sluit je het SmartWifi modem aan op het LAN gedeelte van de Wifibooster. Er speelt op het moment namelijk een probleem met de Wifbooster via netwerkkabel (TP Link Archer c7) waarbij het netwerk in een DHCP loop blijft hangen op het moment dat er een netwerkkabel op de WAN (blauwe poort) is aangesloten. Zie je kans dit te testen en te controleren of je dezelfde problemen nog steeds constateert? 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@tommy4 Het is al een poosje stil in dit topic. Kun je laten weten of het nog gelukt is om het probleem op te lossen met de tips die hier gegeven zijn? Als we je nog ergens mee kunnen helpen horen wij het graag. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic