Hallo allemaal,
Sinds vandaag heb ik een probleem wat ik vroeger ook had, maar dat zich destijds vanzelf heeft opgelost.
Ik heb een Ziggo SmartWifi Modem en sinds vanmiddag had ik geen bekabelde internetverbinding meer. Wifi werkte gewoon prima. Ik herinnerde mij dat dit door één van mijn apparaten kwam die ik met de kabel heb aangesloten op mijn SmartWifi Modem. Ik resette het modem en koppelde één voor één al mijn apparaten om er achter te komen welk apparaat de storing veroorzaakt.
Op mijn SmartWifi Modem heb ik normaal gezien aangesloten:
- Philips Hue Bridge
- Eufy Video deurbel Homebase
- Mijn desktop PC
- De Ziggo TP-Link Archer C1200 wifi booster/extender.
Op de wifi booster zit enkel mijn TV nog extra bekabeld aangesloten.
Alles werkt prima als de wifi booster niet is aangesloten (behalve de TV natuurlijk, die zit via de kabel op de booster aangesloten). Zodra ik de wifi booster aansluit raken alle bekabelde apparaten hun signaal kwijt en werkt alleen mijn wifi nog voor internet.
Ik had dit probleem in het verleden ook. Destijds had ik dit tijdelijk opgelost door te wifi booster in mijn woonkamer niet aan te sluiten. Later dacht ik het nog even een keer te proberen en vervolgens heeft het maandenlang goed gewerkt, tot vandaag.
Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik vind het vreemd dat alles gewoon goed werkt tot ik de wifi booster aansluit. Dan werkt geen enkel apparaat bekabeld meer, maar blijft mijn wifi overal goed werken.
Zodra ik de wifi booster loskoppel en mijn modem uit- en aanzet werkt alles perfect. Tot ik weer de wifi booster ansluit.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Alvast bedankt!