PapaDena

Raadgever
  • 81Posts
  • 1Oplossingen
  • 26Likes

Aansluiten Acces point op mijn werkkamer.

Beste leden,

Via Ziggo een Acces point aangeschaft hoe sluit ik die aan? Ik heb mijn Desktop met utp vanaf mijn Connect modem op de begane grond verbonden. De utp heeft net genoeg ruimte om deze in de desktop te plaatsen op mijn werkkamer. Nu heeft mijn tablet en smartphone op mijn werkkamer zeer slecht bereik. Wat zijn de mogelijk heden om gebruik te maken van het acces point op mijn werkkamer?
8 Reacties 8
Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16753Posts
  • 1316Oplossingen
  • 3003Likes

Als het het Access Point met kabel is, kunt u de UTP-kabel die nu in de desktop zit gebruiken en daar het AP op aansluiten. Dan een korte kabel van het AP naar uw desktop. Verder kunt u voor uw mobiele apparaten dan de wifi van het AP gebruiken.
PapaDena
topicstarter
Raadgever
  • 81Posts
  • 1Oplossingen
  • 26Likes

Hallo Jan,

De Ziggo Access point heeft alleen een kabel voor in het stopcontact en achterin 5 aansluitingen voor UTP. De UTP vanaf de Connect Box die in de Desktop zit is te kort om te verbinden met een van de 5 UTP ingangen. Waarschijnlijk moet ik een hulpstuk hebben vanuit de Desktop UTP en daar de UTP van de Connect Box en van het access point in pluggen. Is er zo'n hulpstuk in de handel?
Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16753Posts
  • 1316Oplossingen
  • 3003Likes

Volgens mij moet de UTP kabel die u nu in de desktop heeft in de blauwe (WAN)poort van het Accespoint en dan een kabel vanuit een gele (LAN)poort naar de desktop.
PapaDena
topicstarter
Raadgever
  • 81Posts
  • 1Oplossingen
  • 26Likes

Dat klopt Jan maar ik kom lengte te kort. De utp van het modem haalt maar net de aansluiting van de Desktop, die onder mijn bureau staat.
Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16753Posts
  • 1316Oplossingen
  • 3003Likes

U kunt met een koppelstuk en een korte utp kabel verlengen.

PapaDena
topicstarter
Raadgever
  • 81Posts
  • 1Oplossingen
  • 26Likes

Goedemiddag Jan,

Ga E.E.A. aanschaffen ik laat je weten of het werkt. Fijne dag verder
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3450Likes

Voor de zekerheid. Let er op dat het koppelstuk cat 5e is en niet cat 5. Die in het plaatje van Jan is ok.
Cat5 (zonder e) koppelstukken kom je wellicht ook nog wel tegen. Dat kan de snelheid van de verbinding verlagen van 1 Gbps naar 100 Mbps.
PapaDena
topicstarter
Raadgever
  • 81Posts
  • 1Oplossingen
  • 26Likes

Goedemorgen Hanh,

Vandaag ga ik een koppelstuk kopen degene die ik had was cat 5. Als e.e.a. werkt laat ik het jullie weten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic