Vandaag mijn nieuwe Modem Connectbox Giga aangesloten. Ik wilde graag het interne netwerk weer aanpassen als voorheen. Onder DHCP de standaard waarden aangepast naar de oude interne ip-range maar er wordt aangegeven dat “het start IP adres dat je hebt gekozen, kan niet gebruikt worden. Kies een ander”. Het maakt niet uit wat ik ingeef.
Kan iemand mijn helpen. De helpdesk geeft aan dat ze niets kunnen doen. Ik wil graag mijn lokale ip-range weer op 10.0.1.1 krijgen.
alvast bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
Alleen het aanpassen van het derde octet (178) wordt ondersteund. Hiervoor moet Ziggo tevens een configuratiewijziging uitvoeren.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Alleen het aanpassen van het derde octet (178) wordt ondersteund. Hiervoor moet Ziggo tevens een configuratiewijziging uitvoeren.
Ik snap dit niet, waarom is dit? In alle voorgaande modems was dit altijd mogelijk. Waarom heeft Ziggo besloten dit niet meer open te zetten? De configuratie geeft wel de mogelijkheid, maar laat het vervolgens niet toe. Waarom is de optie er dan wel? Kan iemand mij vertellen waarom dit niet meer mag?
De meeste (particuliere) klanten hebben geen behoefte voor het instellen van een ander LAN-subnet, laat staan een niet-klasse C-subnet c.q. buiten 192.168.0.0/16.
Bij het SmartWifi modem 'non-Giga' zijn de eerste twee octets geen invoervelden maar platte tekst, dat neemt al wat verwarring weg. Ik begrijp dat op het SmartWifi modem Giga wel voor elk octet een invoerveld is?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.