1
Vraag
2
Reacties
Oliehoeks

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aanpassen lokale ip-range

Vandaag mijn nieuwe Modem Connectbox Giga aangesloten. Ik wilde graag het interne netwerk weer aanpassen als voorheen. Onder DHCP de standaard waarden aangepast naar  de oude interne ip-range maar er wordt aangegeven dat “het start IP adres dat je hebt gekozen, kan niet gebruikt worden.  Kies een ander”. Het maakt niet uit wat ik ingeef. 

 

Kan iemand mijn helpen. De helpdesk geeft aan dat ze niets kunnen doen. Ik wil graag mijn lokale ip-range weer op 10.0.1.1 krijgen. 

alvast bedankt

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Alleen het aanpassen van het derde octet (178) wordt ondersteund. Hiervoor moet Ziggo tevens een configuratiewijziging uitvoeren.

Bekijk in context

3 Reacties 3
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Alleen het aanpassen van het derde octet (178) wordt ondersteund. Hiervoor moet Ziggo tevens een configuratiewijziging uitvoeren.

Oliehoeks
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik snap dit niet, waarom is dit? In alle voorgaande modems was  dit altijd mogelijk. Waarom heeft Ziggo besloten dit niet meer open te zetten? De configuratie geeft wel de mogelijkheid, maar laat het vervolgens niet toe. Waarom is de optie er dan wel? Kan iemand mij vertellen waarom dit niet meer mag?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

De meeste (particuliere) klanten hebben geen behoefte voor het instellen van een ander LAN-subnet, laat staan een niet-klasse C-subnet c.q. buiten 192.168.0.0/16.

 

Bij het SmartWifi modem 'non-Giga' zijn de eerste twee octets geen invoervelden maar platte tekst, dat neemt al wat verwarring weg. Ik begrijp dat op het SmartWifi modem Giga wel voor elk octet een invoerveld is?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic