Mars4

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aanpassen IP adres in Sagemcom F3896LG modem.

Goedemorgen. Na installeren van het nieuwe Sagem modem werd ik onaangenaam verrast met een fixed IP adres in het modem: 192.168.178.X.

 

Ik heb diverse apparaten met statische IP adressen op een ander adres. 

Graag de mogelijkheid bieden om IP adres aan te passen naar: 192.168.2.X

Default gateway moet dan wel 192.168.2.1 worden!? 

“Even” modem wisselen is er helaas niet bij zo. Dat is wel jammer. 

Alvast bedankt!

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Mars4, welkom hier!

Bij deze heb ik het verzoek doorgezet om 192.168.2.0/24 toe te voegen als subnet aan je modem. Dit verzoek is binnen 2 werkdagen altijd verwerkt. Zodra de aanpassing is verwerkt kun je na een reset van je modem de gewenste aanpassingen instellen in je modem.

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Goedemorgen @Edge66, welkom hier!

Zeker wil ik dit verzoek ook voor jou indienen. Bij deze heb ik het verzoek doorgezet om 192.168.6.0/24 toe te voegen als subnet aan je modem. Dit verzoek is binnen 2 werkdagen altijd verwerkt. Zodra de aanpassing is verwerkt kun je na een reset van je modem de gewenste aanpassingen instellen in je modem.

Bekijk in context

27 Reacties 27
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Mars4, welkom hier!

Bij deze heb ik het verzoek doorgezet om 192.168.2.0/24 toe te voegen als subnet aan je modem. Dit verzoek is binnen 2 werkdagen altijd verwerkt. Zodra de aanpassing is verwerkt kun je na een reset van je modem de gewenste aanpassingen instellen in je modem.

Mars4
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je Cecilia!!  Dat is goed nieuws.
Met reset van het modem bedoel je uit/aan zetten of onderop het modem de reset knop indrukken voor een harde reset? 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@Mars4 En nog beter nieuws! Ik krijg net een seintje dat de aanpassing is doorgevoerd. Je mag het modem resetten door deze 1 minuut van de stroom te halen en daarna kun je de gewenste instellingen in je modem aanpassen.

Mars4
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan het IP adres aanpassen dus het werkt!  
Dank voor de snelle service! 

Edge66

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Cecilia,

 

Ik probeer mijn router op 192.168.6.1 te krijgen maar het lukt mij ook niet. Kunnen jullie mijn router zo instellen dat ik zelf mijn IP adres kan wijzigen.

 

Met vriendelijke groet Eduard

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Goedemorgen @Edge66, welkom hier!

Zeker wil ik dit verzoek ook voor jou indienen. Bij deze heb ik het verzoek doorgezet om 192.168.6.0/24 toe te voegen als subnet aan je modem. Dit verzoek is binnen 2 werkdagen altijd verwerkt. Zodra de aanpassing is verwerkt kun je na een reset van je modem de gewenste aanpassingen instellen in je modem.

Edge66

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel Cecilia.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@Edge66 Ik heb inmiddels een terugkoppeling ontvangen dat het verzoek is verwerkt. Na een herstart van je modem kun je de gewenste instellingen doorvoeren in jouw modem.

RD2

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Cecilia kan het ip adres van mijn zojuist geplaatste Sagemcom-F3896LG modem aangepast worden naar 10.0.0.138, met het subnet 10.0.0.0/24 ?

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@RD2 Nee, alleen een /24 binnen 192.168.0.0/16 is mogelijk. De gateway kan alleen .1 zijn.

RD2

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@tobiastheebe wat is dat voor vreemde beperking ?

Met welk ziggo zakelijk modem is het internet ip adres wel aan te passen ? (mijn oude hitron deed dit, evenals de cisco die daarvoor geplaatst was)

 

Anders wordt het zeker in bridge modus zetten, wat dit modem hopelijk ook nog wel ondersteund.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ziggo gebruikt de reeks 10.0.0.0/8 voor toewijzing aan de modems zelf en vermoedelijk ook de MTA's voor telefonie. Met de UBC1318 is het wel mogelijk om 10.0.0.0/24 in te stellen voor het LAN.

 

Het modem in bridge mode laten configureren en een eigen router installeren is uiteraard ook een optie.

RD2

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zowel een ander modem (hoe verkrijg ik die ?) als een eigen router plaatsen wordt nu helaas niks meer zo na 18.00uur.

 

Na sinds gisterochtend 7.00 uur weer zonder internet gezeten te hebben, staat er nu sinds 17.15uur weer internet op het nieuwe modem, maar is dit niet bruikbaar in mijn interne netwerk..

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Gezien je een zakelijke klant bent, dien je contact op te nemen met de klantenservice van Ziggo Zakelijk. Deze community is bedoeld voor particuliere klanten.

RD2

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ah, de klantenservice zakelijk heb ik als eerste contact mee gehad na de ontdekking. Zij verwees me naar dit forum omdat zij helemaal niets kon en niet eens wist wat jij mij nu verteld.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De moderators op deze community hebben geen toegang tot c.q. inzage in de gegevens van zakelijke klanten. Voor het vervangen van de F3896 door een UBC1318 of aanvragen van bridge mode zul je dus opnieuw contact moeten opnemen. Houd er rekening mee dat de UBC1318 niet over een ingebouwd access point t.b.v. Wi-Fi beschikt.

RD2

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@tobiastheebein ieder geval bedankt voor de inhoudelijke reacties.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Graag gedaan en succes gewenst met Ziggo Zakelijk. Laat het gerust weten als je nog ergens tegenaan loopt.

RD2

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@tobiastheebe Ziggo Zakelijk kan (of wil?) het modem niet omruilen voor een ubee ubc1318.

Dus via de 'klantenservice'-zakelijk  is dat traject niet mogelijk.

Uitgelicht topic