1
Vraag
2
Reacties
antaljanssen

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Aanpassen Geolocatie informatie op mijn IP-adres.

Mijn IP-adres op de Ziggo ConenctBox (in Modem-mode) is begin dit jaar gereset nadat ik issues had met het vervangen van mijn eigen router naar een sneller model, deze wou maar geen internet krijgen. Iets in de registratie op het Ziggo Modem (welke ik dus als modem gebruik) leek niet in orde en dus heb ik met Ziggo fabriek reset uitgevoerd en daarna werkte het wel. Het feit is echter dat het IP wat ik gekregen heb staat als in gebruik in Zuid-Holland, Noordwijk en niet Noord-Brabant, Tilburg. Daardoor werkt soms mijn 2FA op sommige zakelijke applicaties niet daar zij mijn reistijd niet snappen en ik niet op twee plekken tegelijkertijd kan zijn. Ziggo laat vandaag weten het probleem niet goed te snappen noch te weten hoe het te verhelpen en adviseerd mij het Forum te benaderen en dus bij deze; is er iemand die mij kan helpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
antaljanssen
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb mij door support bij Ziggo laten vertellen dat dit doorgaans wel goed zou moeten staan en anders doorgaans - na verloop van tijd - wel goed zou moeten komen, we gaan het zien gebeuren...

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@antaljanssen "Het feit is echter dat het IP wat ik gekregen heb staat als in gebruik in Zuid-Holland, Noordwijk en niet Noord-Brabant, Tilburg."

 

Zie hier waar de websites allemaal denken dat je woont: IP Address Lookup | Geolocation (iplocation.net)

Ziggo geeft geen locatie gegevens door naar anderen, dat valt onder de privacy.

Het internet gokt dus je huidige locatie met je IP adres.

Ik woon in 6 verschillende woonplaatsen volgens het internet.

antaljanssen
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Bert Het is immers wel mogelijk gebleken bij een IP ook geo informatie te plaatsen want tot afgelopen februari (en ik gebruik al Ziggo sinds de tijd van toen Home opgericht werd dus nog voor 2008) heeft het altijd op Noord-Brabant, Tilburg gestaan. Met uitzondering van IPapi.co staat het overal hetzelfde en dus fout, waarom IPapi.co het dan toevallig goed gokt is minstens zo merkwaardig als mijn browser info v.w.b. GPS niet zou gebruiken. Bij zakelijke vast IP-adressen is dit gewoon gebruikelijk en staat dit gewoon goed vanaf oplevering. Als het volgens jou niet te wijzigen is wordt het een leuk verhaal i.h.k.v. (en dan heb ik het niet over Geo-spoofing door bijv. VPN) i.h.g.v. Netflix; sta ik thuis administratief geregistreerd in Noor-Brabant maar het IP zegt Zuid-Holld, en derhalve geen beeld... Wat ik lees is dat Ziggo dit kan verhelpen door in de juiste Database gewoon de juiste info aan te passen en uiteraard niet op mijn huisadres maar op provicie/Plaats. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@antaljanssen  schreef:

 i.h.g.v. Netflix; sta ik thuis administratief geregistreerd in Noor-Brabant maar het IP zegt Zuid-Holld, en derhalve geen beeld... Wat ik lees is dat Ziggo dit kan verhelpen door in de juiste Database gewoon de juiste info aan te passen en uiteraard niet op mijn huisadres maar op provicie/Plaats. 


Als je geen beeld hebt, heb je een ander probleem, dit heeft niet iets met je locatie te maken.

 

VPN's worden overigens zoveel mogelijk geblokt door vrijwel alle streamingdiensten ongeacht je locatie.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@antaljanssen "Het is immers wel mogelijk gebleken bij een IP ook geo informatie te plaatsen want tot afgelopen februari (en ik gebruik al Ziggo sinds de tijd van toen Home opgericht werd dus nog voor 2008) heeft het altijd op Noord-Brabant, Tilburg gestaan."

 

Ziggo heeft dynamische IP adressen en ik heb met de laatste jaar werkzaamheden al 5 verschillende gehad.

Als je een aantal jaren hetzelfde IP adres hebt, dan wordt de locatie weer steeds nauwkeuriger.

Heb je een nieuw IP adres gekregen, gaat het weer maanden duren voordat het weer een beetje in de buurt gaat komen.

 

"als mijn browser info v.w.b. GPS niet zou gebruiken."

Staat GPS wel aan op je apparaat om te kunnen gebruiken?

 

"Wat ik lees is dat Ziggo dit kan verhelpen door in de juiste Database gewoon de juiste info aan te passen"

Welke database zou dat dan moeten zijn?

antaljanssen
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb mij door support bij Ziggo laten vertellen dat dit doorgaans wel goed zou moeten staan en anders doorgaans - na verloop van tijd - wel goed zou moeten komen, we gaan het zien gebeuren...

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@antaljanssen  schreef:

Ik heb mij door support bij Ziggo laten vertellen dat dit doorgaans wel goed zou moeten staan en anders doorgaans - na verloop van tijd - wel goed zou moeten komen, we gaan het zien gebeuren...


Inderdaad .... of zoals @Bert  al schreef :


@Bert  schreef:

....Als je een aantal jaren hetzelfde IP adres hebt, dan wordt de locatie weer steeds nauwkeuriger.

Heb je een nieuw IP adres gekregen, gaat het weer maanden duren voordat het weer een beetje in de buurt gaat komen....


 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic