Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
dddddddddddddd
Level 2

Aanpassen DHCP-scope op SmartWifi-modem

Goedendag,

Ik heb zojuist de nieuwe ziggo modem geinstalleerd.

Ik wil nu de DHCP scope aanpassen naar degene die ik had:

192.168.250.0/24, van .100 tot .250

Echter, deze instellingen kan ik niet wijzigen en krijg een foutmelding:

"Het start IP-adres dat je hebt gekozen, kan niet gebruikt worden. Kies een ander."

Ik heb gelezen dat de mogelijkheid de laatste 2 octets aan te passen door een ziggo engineer enabled moet worden. 

Via de telefonische support kom ik niet verder.

Kunnen jullie zorgen dat ik deze dhcp instellingen zelf kan doen?

Alvast bedankt!

Gr,
Daniel

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
dddddddddddddd
Level 2
Topicstarter

Ik heb zojuist zelf de instellingen aangepast en dat werkt. Kortom het is opgelost!

Jammer dat er geen terugkoppeling geweest is, dan had ik dit al eerder kunnen doen.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het LAN kan door het team InHome Engineering worden aangepast naar het door jou gewenste subnet (192.168.250.0/24). Het is helaas niet mogelijk om dit zelf aan te passen.

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan het verzoek naar dit team doorsturen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

dddddddddddddd
Level 2
Topicstarter

Ik heb de gegevens aangevuld. Wanneer kan het subnet aangepast zijn? Al mn randapparatuur (printers, camera's) werken nu niet meer.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik heb zojuist het verzoek bij de moderators neergelegd, zij komen vandaag of morgen langs in dit topic.

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @dddddddddddddd en welkom op de Community! Het klopt dat er inderdaad een bug in de instellingen zit waardoor het nu nog niet mogelijk is. Balen dat jouw apparatuur hierdoor niet operationeel is. Ik heb je verzoek doorgezet naar de betreffende engineer. Zodra ik terugkoppeling heb, hoor je van ons.

Acm78
Level 3

Als jullie dan toch bezig zijn met die bug repareren zorg dan gelijk dat ook de 10.0.0.0/24 tm 10.255.255.0/24 en 172.16.0.0/24 tm172.31.255.0/24 beschikbaar zijn zoals beschreven in de ipv4 specificatie zelf wil ik namelijk graag een uit de 10.x.x.0/24 range instellen.

0 Kudos
Mariska
Community Developer
Community Developer

Thanks voor je feedback @Acm78, deze delen we uiteraard met de ontwikkelaars. Er zijn op dit moment geen plannen zijn dat dit geïmplementeerd gaat worden. Klanten die een ander subnet/DHCP scope willen gebruiken kunnen het beste het modem in bridged modus gebruiken icm een eigen router. 

dddddddddddddd
Level 2
Topicstarter

We zijn nu 3 weken verder... Wanneer kan mijn subnet aangepast zijn?

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

@dddddddddddddd Hmm, wat vreemd dat je dit nog niet kan wijzigen. Normaal gesproken is zo'n verzoek binnen enkele dagen verwerkt. Ik ga er opnieuw voor je achteraan en zodra ik een terugkoppeling heb, dan hoor je uiteraard van mij 🙂 

0 Kudos
dddddddddddddd
Level 2
Topicstarter

Ik heb zojuist zelf de instellingen aangepast en dat werkt. Kortom het is opgelost!

Jammer dat er geen terugkoppeling geweest is, dan had ik dit al eerder kunnen doen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @dddddddddddddd. Fijn dat het is gelukt! Ik heb inmiddels ook net de terugkoppeling gekregen dat het op 11 november al voor je is aangepast. Helaas hebben wij deze terugkoppeling eerder niet ontvangen. Mijn excuses hiervoor.

0 Kudos