Ernny
Stamgast
  • 62Reacties
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Aanhoudende internet problemen

Goedenavond,

 

Ik heb een vraag. Ik heb 500mbs/40 uploads. De laatste tijd merk ik dat ik steeds slechter internet heb tijdens het spelen op de PS4. De applicaties duren erg lang met laden en dit merk ik dus ook tijdens het gamen. Het beeldscherm hapert vaak als ik Netflix of Youtube wil openen. Je ziet 5 seconde lang zwart beeld voordat je er eindelijk in komt en dit was normaal nooit zo. Ook als er meerdere mensen in huis gebruik van het internet maken, heeft het voor mij geen nut om te gaan gamen. Ik word vaak uit de lobby gegooid (COD) en het beeld hapert dan ook erg vaak zoals ik eerder al aangaf. 

Soms vraagt de ps4 ook of er een (LAN) internetkabel kan worden aangesloten terwijl de PS4 al verbonden met de internetkabel. Ik heb de LAN internetkabel al verplaats van LAN1 naar LAN2. 

 

Andere dingen die ik ook heb geprobeerd zijn;

  • alle kabels vervangen
  • modem reset
  • ps4 gesynchroniseerd 
  • de stekker van de Nextbox er een paar minuten uitgehaald. 
  • DHCP lease tijd veranderd naar 86400
  • een poort geopend 

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want ik ben echt ten einde raad. 

Ik zet nog de up en downstream en de historie van de modem.

 

groeten Ernny

 

37 Reacties 37
Ernny
topicstarter
Stamgast
  • 62Reacties
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

helaas lukt het me niet om de up en downstream waarden te plaatsen. Ik heb gekopieerd en geprobeerd om dit te plakken als reactie maar dit lukt helemaal niet. weet iemand hoe ik dit kan doen.

alvast bedankt voor de hulp.

Bert!
Super Expert
Super Expert
  • 41672Reacties
  • 2372Oplossingen
  • 8728Likes

Klik op de drie puntjes bovenin het berichtenvak waar je dit wilt plakken en dan klik op </> als je daar in plakt en op OK klikt, komt het in het berichtenvak.

Of een schermafbeelding hier plaatsen.

 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 
Ernny
topicstarter
Stamgast
  • 62Reacties
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ververs gegevens
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal	Frequentie (Hz)	Vermogen (dBmV)	SNR (dB)	Modulatie	Kanaalnummer
1	650000000	1.4	37	256 qam	7
2	610000000	1.5	38	256 qam	2
3	618000000	1.2	37	256 qam	3
4	626000000	0.5	37	256 qam	4
5	642000000	0.5	37	256 qam	6
6	602000000	1.7	37	256 qam	1
7	658000000	2.9	38	256 qam	8
8	666000000	4.5	38	256 qam	9
9	674000000	5.1	38	256 qam	10
10	682000000	5	38	256 qam	11
11	690000000	4.4	38	256 qam	12
12	698000000	3.7	38	256 qam	13
13	706000000	3.4	38	256 qam	14
14	714000000	3	38	256 qam	15
15	722000000	3.4	38	256 qam	16
16	730000000	3.5	39	256 qam	17
17	738000000	3.5	38	256 qam	18
18	746000000	4.1	38	256 qam	19
19	754000000	4.4	38	256 qam	20
20	762000000	4.5	38	256 qam	21
21	770000000	4.4	38	256 qam	22
22	778000000	4.5	38	256 qam	23
23	786000000	4.1	38	256 qam	24
24	826000000	4.8	38	256 qam	29


Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal	Locked Status	RxMER (dB)	Fouten voor RS	Fouten na RS
1	Locked	37.3	21	0
2	Locked	38.6	17	0
3	Locked	37.3	13	0
4	Locked	37.3	47	0
5	Locked	37.6	5	0
6	Locked	37.3	7	0
7	Locked	38.6	0	0
8	Locked	38.6	18	0
9	Locked	38.6	6	0
10	Locked	38.6	5	0
11	Locked	38.9	7	0
12	Locked	38.6	6	0
13	Locked	38.6	6	0
14	Locked	38.6	6	0
15	Locked	38.6	4	0
16	Locked	39.8	5	0
17	Locked	38.6	0	0
18	Locked	38.9	6	0
19	Locked	38.9	5	0
20	Locked	38.9	6	0
21	Locked	38.6	0	0
22	Locked	38.9	5	0
23	Locked	38.6	0	0
24	Locked	38.6	6	0
Ernny
topicstarter
Stamgast
  • 62Reacties
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal	Frequentie (Hz)	Vermogen (dBmV)	Symbol Rate (ksps)	Modulatie	Kanaalnummer
1	44000000	44.5	5120	64 qam	3
2	28600000	45	2560	64 qam	6
3	31800000	45.3	2560	64 qam	5
4	37100000	44.2	5120	16 qam	4
5	57800000	43	5120	64 qam	1
6	50900000	43.3	5120	64 qam	2


Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal	Kanaal soort	T1 Timeouts	T2 Timeouts	T3 Timeouts	T4 Timeouts
1	ATDMA	0	0	1	0
2	ATDMA	0	0	2	0
3	ATDMA	0	0	0	0
4	ATDMA	0	0	0	0
5	ATDMA	0	0	2	0
6	ATDMA	0	0	0	0
Ernny
topicstarter
Stamgast
  • 62Reacties
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Tijd	Prioriteit	Omschrijving
08/04/2021 19:51:30	notice	LAN login Success;CM-MAC=e4:57:40:5e:54:32;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/04/2021 08:01:58	critical	No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:5e:54:32;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/04/2021 02:56:42	notice	TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=e4:57:40:5e:54:32;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/04/2021 02:54:0	notice	SW download Successful - Via NMS
08/04/2021 02:52:14	notice	SW Download INIT - Via NMS
08/04/2021 00:32:29	critical	No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:5e:54:32;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07/04/2021 21:57:34	notice	LAN login Success;CM-MAC=e4:57:40:5e:54:32;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07/04/2021 21:57:18	Let op!	LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=e4:57:40:5e:54:32;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07/04/2021 21:39:33	critical	No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:5e:54:32;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07/04/2021 21:27:6	notice	LAN login Success;CM-MAC=e4:57:40:5e:54:32;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07/04/2021 21:27:2	Let op!	LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=e4:57:40:5e:54:32;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07/04/2021 20:41:29	critical	No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:5e:54:32;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07/04/2021 19:36:32	notice	LAN login Success;CM-MAC=e4:57:40:5e:54:32;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/04/2021 19:00:39	critical	No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:5e:54:32;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/04/2021 17:21:15	notice	LAN login Success;CM-MAC=e4:57:40:5e:54:32;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/04/2021 16:52:33	critical	No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:5e:54:32;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/04/2021 16:49:28	notice	LAN login Success;CM-MAC=e4:57:40:5e:54:32;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/04/2021 08:46:47	critical	No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:5e:54:32;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/04/2021 02:17:52	Let op!	RCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:5e:54:32;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/04/2021 02:17:51	critical	SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:5e:54:32;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Dit is de netwerk historie. 

Ernny
topicstarter
Stamgast
  • 62Reacties
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

4BA5804B-24EB-4AA4-8C88-56EC8CEB9555.jpeg

0BB6D480-9FE1-439F-B044-19CD35C05278.jpeg

Ernny
topicstarter
Stamgast
  • 62Reacties
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

de modem (Arris) hangt in de meterkast, er zijn geen versterkers. Alvast hartelijk dank voor de hulp.

groeten ernny

Bert!
Super Expert
Super Expert
  • 41672Reacties
  • 2372Oplossingen
  • 8728Likes

Ik zie geen problemen met je signaal.

In mijn beleving blijft dan het modem over als mogelijke oorzaak.

 

Maar een Ziggo moderator kan dieper in de systemen kijken en mogelijk iets anders zien.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

 
Vincent Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1688Reacties
  • 134Oplossingen
  • 339Likes

Hey Ernny en welkom op de Community!

Wat frustrerend dat je verre van probleemloos kunt gamen! Dat bevordert het spelplezier alles behalve. Wat me nog niet duidelijk is, is of je ook internetproblemen ondervindt op andere apparaten. En ervaar je dit dan ook bekabeld en/of draadloos? Heb je het modem ook al een fabrieksreset gegeven? 

Ernny
topicstarter
Stamgast
  • 62Reacties
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hi Vincent,

dankjewel voor je reactie, mijn excuses dat ik zo laat reageer maar mijn telefoon was stuk.

Ik heb de modem een reset gegeven. Draadloos ervaren we ook problemen op telefoon en soms ook op de tv. Op de ps4 speel ik wel bekabeld. Wanneer we met meerdere tegelijk gebruik maken van internet zowel draadloos als bekabeld dan is het helemaal niet meer te doen om te gamen😭. Ik ben radeloos en ik hoop echt dat je me kan helpen. Ik denk zelf dat het misschien aan de modem ligt.

Ik zie uit naar je reactie hopelijk met een oplossing voor mijn probleem.

Alvast bedankt voor je hulp en moeite.

Groeten Ernny 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 6262Reacties
  • 496Oplossingen
  • 1294Likes

@Ernny Dankjewel voor je terugkoppeling! Vervelend dat je nog steeds problemen constateert met de verbinding. Ik heb nog eens een blik geworpen op de verbinding tussen het modem en ons netwerk en daar zie ik eigenlijk niets terug wat de uitval doet verklaren. Zou je kunnen nagaan of er binnen je thuisnetwerk mogelijk smarthome/ smartkeukenapparatuur aanwezig zijn? In dat geval raad ik naar de informatie in dit eerdere topic te kijken. Gezien de probleemomschrijving zou de ogenschijnlijke uitval ook hiermee te maken kunnen hebben. Kun je onder dit topic laten weten wat je bevindingen zijn nadat je de informatie hebt doorgenomen?

Ernny
topicstarter
Stamgast
  • 62Reacties
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

029568F9-F89B-46C9-87A5-5D1F67C54716.jpeg

2255F2C1-3C22-4059-9055-16E155D8F9B2.jpeg

1705864F-526D-42B4-A435-9FAC1DD7B6D6.jpeg

2348D18A-6F76-4273-99A8-349C23238A19.jpeg

7392E9EC-985C-4525-8D69-1BF5DBDD3F63.jpeg

Goedemorgen,

  • ik heb geen van deze luxe apparaten. Gisteren gaf de ps4 weer aan dat de lankabel niet aangesloten was, dit was wel het geval. Wanneer 1 persoon online komt dan merk ik dit meteen en de game wordt bagger. Ik heb geprobeerd om de modem in te gaan om te resetten naar fabrieksinstellingen maar dit is niet mogelijk geweest. Ik kon er niet in. Ik heb met een pinnetje de modem zelf proberen te resetten aan de achterkant en die wilde ook niet resetten. Zodra 1 persoon online komt lijkt het alsof er niet genoeg kracht zit in het internet. Ik merk het gelijk op de ps. Terwijl ik altijd bekabeld speel. Ik ging tussen de game in , een speedtest doen en daar was het resultaat +-700 kb,  voordat ik begin te spelen test ik de snelheid dan komt het niet boven 1,2 upload. Ik heb een aantal keer speedtest gedaan en dat resultaat was niet goed en erg onstabiel. En dit begrijp ik helemaal niet, want zoveel monteurs zijn geweest en die meten goede snelheden maar in werkelijkheid is dit echt niet zo want ik blijf problemen ervaren.  Ik denk en blijf erbij dat het aan de modem ligt. Dit probleem heb ik al een hele tijd en dit kan echt niet zo blijven. Ik heb nooit problemen met kpn gehad, de reden dat ik naar ziggo ben overgestapt is juist  door de hoge mbs zodat iedereen zonder probleem gebruik van kan maken, omdat we met meerdere zijn. Bij kpn had ik wel altijd een stabiele upload en download snelheid. Ik wil gewoon rustig kunnen gamen. Maar dit wordt echt teveel voor mij. 
    hierboven de fotos van de speedtest 
    groeten Ernny 
Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 6262Reacties
  • 496Oplossingen
  • 1294Likes

@Ernny Dank voor je duidelijk terugkoppeling. Hoe is je Playstation 4 op dit moment aangesloten ten opzichte van het Ziggo modem? Heb je een rechtstreeks verbinding d.m.v. een netwerkkabel, of zitten hier nog randapparatuur (hubs, switches, routers, repeaters etc.) tussen. Heb je de mogelijkheid de PS4 eens met een nieuwe netwerkabel (kant en klaar) rechtstreeks aan te sluiten op het Ziggo modem? Test dan ook eens op de andere netwerkpoorten van het modem. Er zou natuurlijk een probleem kunnen zijn met 1 ( of meer) van de 4 netwerkpoorten van het modem. Maar het is handig eerst een probleem met de netwerkkabel uit te sluiten .De ervaring leert dat een verkeerd geknepen netwerkkabel of een probelem met de RJ45 stekker de nummer 1 boosdoener is van een fluctuerende en snelheid. Eventueel kan ik kosteloos een nieuwe netwerkkabel toesturen van 5 of 10 meter. 

Ernny
topicstarter
Stamgast
  • 62Reacties
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

De ps4 is direct verbonden met de modem met een nieuwe cat7 kabel die ik nieuw heb aangeschaft. Ik heb de verschillende lanpoorten ook geprobeerd te wisselen maar dit heeft helaas ook niet geholpen.

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 6262Reacties
  • 496Oplossingen
  • 1294Likes

@Ernny Goed dat je dit nagelopen en gecontroleerd hebt. Uiteraard kan ik het modem eerst eens voor je omruilen, dan sluiten we een probleem met het modem ook gelijk  uit. Laat maar weten of je dit wilt. 

Ernny
topicstarter
Stamgast
  • 62Reacties
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ja een nieuwe modem zou ik fijn vinden dan kunnen we inderdaad dat uitsluiten. 
Is het mogelijk dat ik een technicolor modem kan krijgen want ik heb gehoord dat die goed is om te gamen.

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 6262Reacties
  • 496Oplossingen
  • 1294Likes

@Ernny We leveren geen Technicolor modems meer uit. Alleen de Connectbox of een Ubee1318ZG (niet draadloos) modem.

Ernny
topicstarter
Stamgast
  • 62Reacties
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dat is heel jammer, stuur de connectbox maar. Alvast bedankt

Ernny
topicstarter
Stamgast
  • 62Reacties
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Is het mogelijk dat ik de modem morgen binnen krijg, dan kan ik hopelijk weer gamen. 

Uitgelicht topic