1
Vraag
2
Reacties
Tonnie52

Level 5
  • 51Posts
  • 2Oplossingen
  • 21Likes

Aangename verrassing, internet snelheid omhoog van 500/50 naar 750/60

Vandaag een nieuwe app gedownload op mijn telefoon, de mijn Vodafone en de Mijn Ziggo app zijn nu gecombineerd in een app.  Kijk ik toevallig in de specificaties van internet, is mijn abonnement gewijzigd van Internet Complete/TV Complete 500/50 naar Internet Max/TV Complete 750/60 gratis en voor niks. Ik moest wel mijn modem even herstarten voor de nieuwe snelheid. Had Ziggo wel eens mogen aankondigen, ik neem aan dat de abonnementsprijs hetzelfde blijft.

Nog meer mensen daar last van? 🙂

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17478Posts
  • 730Oplossingen
  • 4196Likes
  • @Carlien inmiddels de verhoging 750/60  werkende.

Bekijk in context

Knakworst

Level 6
  • 145Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes

@robbo @Carlien 

Gisterenavond nog niets. Net n.a.v. je berichtje nogmaals modem gereset en nu hier ook 750/60.

Bekijk in context

31 Reacties 31
MR_CHIP

Level 19
  • 12139Posts
  • 136Oplossingen
  • 4138Likes
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32349Posts
  • 2284Oplossingen
  • 16333Likes

In dit topic is hierover een reactie geplaatst door een moderator. Op Tweakers is ook een aantal meldingen gedaan en een artikel geplaatst.

Pasi

Level 18
  • 10260Posts
  • 501Oplossingen
  • 5720Likes

@Tonnie52  schreef:

...
Had Ziggo wel eens mogen aankondigen, ik neem aan dat de abonnementsprijs hetzelfde blijft.

Nog meer mensen daar last van? 🙂

Van een snelheids verhoging last hebben, dat lijkt mij moeilijk 😉.

De prijs blijft ( nog even ) gelijk, maar zal natuurlijk ergens de komende maanden wel weer omhoog gaan.

Tonnie52
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 2Oplossingen
  • 21Likes

Ik lees al die sites niet en wist dit dus ook niet. Ik bedoel met aankondigen meer een e-mail. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32349Posts
  • 2284Oplossingen
  • 16333Likes

Je zou deze mail vandaag of morgen moeten ontvangen. Ik heb de mail ontvangen tijdens schrijven van deze reactie, 11:46. In Mijn Ziggo was gisteren al Internet Max zichtbaar.

Bierflesje

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hier net de email gehad.

MR_CHIP

Level 19
  • 12139Posts
  • 136Oplossingen
  • 4138Likes

@Tonnie52  schreef:

Ik lees al die sites niet en wist dit dus ook niet. Ik bedoel met aankondigen meer een e-mail. 

die is uitgestuurd en worden in batches verzonden/afgeleverd 

BackAgain22

Level 5
  • 136Posts
  • 0Oplossingen
  • 79Likes

"ik neem aan dat de abonnementsprijs hetzelfde blijft." 

Voor NU wel, de prijsverhoging volgt as usual in juli a.s.

Noel

Level 10
  • 382Posts
  • 1Oplossingen
  • 121Likes

Wel blij met de verhoging ..

Knakworst

Level 6
  • 145Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes

Ik heb ook het nieuws vernomen via de media. Nog niet officieel via Ziggo zelf. Wanneer ik in Mijn Ziggo inlog zie ik ook daar nu MAX 750/60 ipv voorheen Complete 500/50.

Echter heb ik nog steeds de oude snelheid van 500/50. Ik heb de afgelopen twee dagen mijn modem al 3 keer opnieuw opgestart maar het blijft de oude snelheid. Ondanks wat Mijn Ziggo dus beweert.

Iets klopt er dus niet. Als ik de berichten in de media mag geloven zou het 13 mei al moeten zijn doorgevoerd voor alle klanten. Ik merk daar dus nog helemaal niets van.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17478Posts
  • 730Oplossingen
  • 4196Likes

Ook hier in mijn ziggo omgeving 750/ 60 mbps vermeldt

Maar nog steeds de 500/50 mbps.

Vaak wordt ea verspreidt over div. Regio's uitgerold dus ik wacht maar even af... 

Jan F.

Level 20
  • 17048Posts
  • 1329Oplossingen
  • 2619Likes

Poging 1 is mislukt. Ik zal het morgen nog eens proberen. Ik verwacht er overigens niet veel van omdat bij mij thuis de WiFi prestatie van de Ziggo apparatuur de beperkende factor is.

Knakworst

Level 6
  • 145Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes

Ja ik wacht ook het mailtje af. De ervaring is altijd nog geweest dat het werkt voordat de communicatie vanuit Ziggo volgt. Nu blijkbaar niet. Des te meer frappant dat het in Mijn Ziggo dus wél al staat, plus de eerdere uitlatingen dat het per 13 mei al zou zijn doorgevoerd.

Bij mij geen beperkende factoren. Zakelijk Ubee modem en alles cat6e bekabeld aangesloten. Jammer wel dat de upload nu extra achterblijft. Die extra download ga je in de praktijk niet echt merken en ze kunnen het ook makkelijk overboeken dus het kost niet echt significant wat. Leuk om mee te pochen. De upload daarentegen is bij vlagen zeer ontoereikend en oncompetitief. Het is niet meer 2004. Mensen backuppen online en telewerken met videoverbinding. Hier heeft glas echt een groot voordeel en het lonkt.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32349Posts
  • 2284Oplossingen
  • 16333Likes

Als je een Connectbox of SmartWifi modem hebt, dan kun je na inloggen op de webinterface m.b.v. de service flows (pagina Geavanceerde instellingen → Hulpmiddelen → Netwerk status, tabblad Configuratie) controleren of de snelheidsverhoging al doorgevoerd is. Speed test uitvoeren is dus niet nodig.

Gio2903

Level 17
  • 3216Posts
  • 168Oplossingen
  • 2322Likes

het zou idd nu al moeten werken. eind mei word de snelheid bij iedereen sowieso geforceerd. per 1 juli 2024 ga je 1 euro meer betalen, die prijsverhoging geldt voor elk internetpakket. complete is compleet geschrapt, die abo's zijn allemaal omgezet naar max en daarvan is de snelheid verhoogt

Knakworst

Level 6
  • 145Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes

Ik heb de Ubee UBC1318ZG.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32349Posts
  • 2284Oplossingen
  • 16333Likes

De UBC1318 toont helaas geen informatie over de service flows.

Knakworst

Level 6
  • 145Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes

Daarom dat ik speedtests doe. Een uurtje geleden oid nogmaals de modem opnieuw laten opstarten maar daarna nog altijd 500/50. We wachten maar eventjes af.

Kartal72

Level 9
  • 254Posts
  • 2Oplossingen
  • 55Likes

Ook ik heb een mail gehad. Ook al paar keer modem opnieuw opgestart. Helaas ook nog steeds de oude snelheid. Ik moet zeggen dat ik alleen met wifi verbonden ben. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic