Vraag
Reacties
Hans2018
Level 3

AVG of Algemene Verordening Gevensbescherming met Ziggo mail

Beste Lezer,

Binnen kort ben ik verplicht om mijn email berichten veilig te versturen: Algemene Verordening Gegevensbescherming. Deze verordening gaat 25 mei 2018 in. Ik ben zover al geïnformeerd dat aangegeven wordt dat een email account van Ziggo niet veilig zou zijn (aldus KPN Messenger).

Als particulier heb je hier in principe niet mee te maken. Als bedrijf of ondernemer wel, je mag geen persoonsgegevens meer onbeveiligd versturen via email van en naar klanten of clienten.

Mijn vraag is: klopt het dat Ziggo mail niet veilig is en als dit zo is welke maatregelen kan ik nemen om dit wel te kunnen garanderen.
Als het email verkeer van en naar Ziggo servers niet veilig is gaat Ziggo hier actie op onder nemen. In het kader van de AVG. Ziggo is ook een ondernemer.

Als Ziggo veilig, waar kan ik dit zwart op wit krijgen?

Mvg Hans.
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
21 Reacties 21
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hans2018 wrote:
Heren,

Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken en de bijdrage.

Inderdaad het versturen van privé gegevens naar cliënten kan ook via de post. Paar jaar geleden nog gebruikelijk.
Overigens een maand via Messenger alleen mailen is 1,50 per gebruiker. Dat zou dan 150 euro zijn als je 100 gebruikers hebt. Niet goedkoop.
De "ouderwetse" brief kan van stal worden gehaald.

mvg Hans.

Hallo Hans2018
Maar nu gaat PostNL weer 1/3 van de brievenbussen weghalen omdat er te weinig post verstuurd wordt.
Ik zou de directie van PostNL even een brief sturen dat ze die actie in jouw woonplaats weer ongedaan moeten maken omdat er weer partijen post van jouw kant af komen.:relaxed:
0 Kudos
caesar
Level 17
Ik heb net vandaag encryptie geconfigureerd voor mijn email. Het is heel eenvoudig te doen, en het heeft niets te maken met je email provider.

• ga naar www.comodo.com , click op personal. Je ziet nu aan de rechterkant van het scherm "free email certificate" staan, klik daarop, en vul de vragen in. Denk er aan dat je dit voor ieder email account moet doen waarvoor je encryptie wilt gebruiken!
  • Je krijgt nu een email van comodo met een button waar je op kunt klikken, en waarmee het certificaat wordt geïnstalleerd.
  • Ga bij je email settings naar de server settings voor het betreffende email account.
  • Bij security vind je twee settings waar je het zojuist geïmporteerde certificaat kunt selecteren. De ene setting zorgt er voor dat uitgaande berichten gesigneerd worden, de andere setting zorgt er voor dat inkomende versleutelde berichten gedecodeerd kunnen worden.
  • Ik heb als instelling gekozen dat alle uitgaande berichten altijd gesigneerd zijn.

Als je voor de berichten met persoonsgegevens een apart account aanmaakt, en jij hebt iedereen die met jou communiceert via dit account een niet versleuteld berichtje gestuurd dat al wel gesigneerd is, en zij hebben jou ook allemaal zo'n gesigneerd maar niet versleuteld berichtje gestuurd, dan kun je daarna standaard encryptie aanzetten voor dit email account, en voldoe je aan de wet.

Via webmail zijn deze berichten niet te lezen, alle emails worden als S/MIME bijlages verstuurd.