Vraag
Reacties
Oplossing
Roeland80
Level 2

ATAG Zone one thermostaat en TP DECO M4 hotspots wifi verbinding lukt niet

Hallo, gisteren een ATAG ZONE ONE ketel laten installeren nu wilde ik de ATAG ZONE thermostaat verbinden met de WiFi van ziggo. Ik had al gelezen op internet dat dit nog niet zo makkelijk zou zijn…. Nou daar ben ik achter…. Heb het via allerlei handleidingen en stappen plannen geprobeerd maar het lukt me niet…. Iemand die de tip heeft?

 

ik gebruik dus een ATAG thermostaat 

en internet van ziggo via TP Deco m4 wifi hotspots 

 

Het lukt mij om de app op de telefoon te verbinden met de ATAG thermostaat dan vind hij ook mijn ziggo WiFi netwerk en kan ik ook mijn locatie op de app instellen…. Dan blijft dit op de thermostaat in beeld voor ongeveer 5-10min

image1.jpeg

En krijg ik deze melding:

image2.jpeg

Of deze melding:

 

image0.jpeg

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Roeland80
Level 2
Topicstarter

Gisteren nogmaals de installatie procedure herhaald en nu lukte de installatie meteen…. Oplossing was dus dat ATAG een aantal thermostaten niet op de server aangesloten kreeg wat dus nu wel gelukt is!

Bekijk in context

17 Reacties 17
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Welk type modem gebruik je? Hoe zijn het modem en de Deco's geconfigureerd? De configuratie zou ofwel bridge mode + router mode of router mode + AP mode moeten zijn. Wanneer zowel het modem als de Deco's in router mode geconfigureerd zijn, dan kan dit problemen veroorzaken.

 

Bedoel je met 'ziggo WiFi netwerk' de SSID die door de modemrouter (normaliter is dit 'Ziggo' met daarachter een aantal letters en/of cijfers) of de Deco's wordt uitgezonden? Als test kun je 5 GHz tijdelijk uitschakelen op ofwel de modemrouter of de Deco's en het daarna nogmaals proberen.

0 Kudos
Roeland80
Level 2
Topicstarter

Bedankt voor je reactie ik gebruik deze modem:

IMG_7055.jpeg

In deze Modem is de WiFi uitgeschakeld en de Deco is met een ethernet kabel aangesloten zo werd het geadviseerd en heb de deco’s al van router modem naar AP gezet.

 

ik bedoel met ziggo WiFi de ssid die door de deco’s word uit gezonden ziggo met wat letters en cijfers inderdaad 

 

Ook heb ik inderdaad in de Deco de 5ghz uitgezet naar 2.4ghz helpt ook niet…helpt allemaal niet….

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Als volgende stap zou ik Wi-Fi op de modemrouter tijdelijk weer inschakelen (met een andere SSID's dan de Deco's) en controleren of de thermostaat daarmee kan worden verbonden.

0 Kudos
Roeland80
Level 2
Topicstarter

Ik zit nu op de camping ga het maandag of dinsdag effe proberen 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en alle opties behalve 'Firewall beveiliging' uitschakelen voor zowel IPv4 als (indien beschikbaar) IPv6 op de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall? Start daarna het modem opnieuw op.

0 Kudos
Roeland80
Level 2
Topicstarter

Ik heb de WiFi op de modem zelf weer aangezet nu heb ik 3 de zelfde ssid heb die van de modem ziggo……2,4 ghz en ziggo…..5ghz genoemd nu kon ik 2.4gzh makkelijk uit elkaar houden… ik kom in de app nu ietsje verder maar krijg nu steeds de melding neem contact op met uw internet provider dus router verbinden gaat goed. Internet verbinden gaat niet goed…..

 

beveiliging zoveel als kon uitgezet ook geen oplossing helaas 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Kun je de eerste helft van je externe IPv4-adres vermelden?

0 Kudos
Roeland80
Level 2
Topicstarter

80.114

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Je maakt geen gebruik van Dual-Stack Lite, dat is positief. Heb je het modem al eens opnieuw opgestart na het aanpassen van de instellingen?

0 Kudos
Roeland80
Level 2
Topicstarter

Nee nog niet moest wel harde reset doen voor dat ik hem kom instellen wist mijn wachtwoord van de modem niet meer

0 Kudos
Roeland80
Level 2
Topicstarter

Modem opnieuw opstarten heeft geen effect gehad… na een week rommelen contact gehad met de installateur. Die heeft mij door gestuurd naar helpdesk van ATAG die geven aan dat een bepaalde serie ATAG zone wandthermostaat geen goed contact kunnen maken met de server van ATAG waarop het systeem draait dit hopen ze binnen 2 weken op te lossen….. wordt vervolgd….

Roeland80
Level 2
Topicstarter

Gisteren nogmaals de installatie procedure herhaald en nu lukte de installatie meteen…. Oplossing was dus dat ATAG een aantal thermostaten niet op de server aangesloten kreeg wat dus nu wel gelukt is!

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dank voor de update, fijn om te lezen dat het is gelukt.

0 Kudos
Haay
Level 3

Beste Tobias, kan jij mij evt verder helpen? Ik zit met het probleem dat de Deco's als access points niet door de ATAG Zone worden geaccepteerd en als ik WIFI in de modem op AAN zet en de ssid zoek via de ATAG app dan wordt deze niet gevonden. Hij ziet de wifi ssid van deco wel maar als ik probeer te verbinden daarmee klapt hij eruit en ATAG zegt omdat dit een acces point is.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@Haay Gebruik je een of meerdere spaties of speciale tekens in de SSID (netwerknaam) of PSK (wachtwoord)? Heb je op de modemrouter een andere SSID ingesteld dan op de Deco's?

 

De uitspraak van ATAG klopt niet, Wi-Fi wordt altijd door een access point uitgezonden.

0 Kudos
Haay
Level 3

Hoi, ik gebruik geen spaties. Heb via de Modem een Ziggo4566… adres en via DECO twee zonder spaties waarvan 1 gastennetwerk tbv de zonnepanelen. Beiden pakt hij niet. Als ik 5g aan laat staan dan ziet ATAG app het netwerk via Deco maar vliegt eruit als hij verbinding moet maken

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Kun je ofwel op de modemrouter op de Deco's gescheiden SSID's instellen voor 2,4 + 5 GHz en de thermostaat via 2,4 GHz laten verbinden?

0 Kudos