1
Vraag
2
Reacties
nicolehout

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ASUS router rapture gt ax11000 achter connectbox

Wij willen een asus router rapture gt ax 11000 installeren achter de connectbox. We hebben zojuist aangevraagd om het modem in bridgemodus te zetten, maar krijgen in het installatiescherm van de ASUS de vraag om het internetverbindingstype van ziggo te selecteren (PPPoE, PPTP of L2TP) Wie weet welke we moeten kiezen? Heeft iemand eventueel ook nog andere tips/aandachtspunten om op te letten bij de installatie? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
nicolehout
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan het zijn dat ik deze keuze niet zie (zie foto) omdat het modem toen nog niet in bridgemodus stond?  Dus misschien moet ik even opnieuw beginnen, nu het wel in bridgemodus staat. 

image.jpg

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@nicolehout  Op welke poort van de router zit de netwerkkabel van de connectbox naar de asus router aangesloten. Als dit een LAN poort is deze in de WAN poort steken. Anders de raad van Bert opvolgen en kijken of automatisch IP ertussen staat.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@nicolehout  Dat zou een oorzaak kunnen zijn maar durf ik geen ja op te zeggen. Wat ook kan is de wizard overslaan en de handleiding die Bert stuurde volgen om de verbinding op automatisch IP te zetten. Een wizard gebruiken is niet altijd verplicht. Maar wel handig indien er niet voldoende kennis al aanwezig is om het handmatig te doen. 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @nicolehout!

Goed dat je je vraag hier stelt! Hoe gaat het nu en heb je de overige antwoorden ook bekeken? Mocht je er toch nog niet helemaal uit zijn gekomen, dan horen we het graag.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic