Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Een reactie in dit topic is gekozen als oplossing:Bekijk oplossing
Sinds een paar weken heb ik giganet internet van Ziggo en dus de nieuwe giganet modem.
Na wat aanvangsproblemen met de kabels in de wijk (inmiddels opgelost door Ziggo) is de snelheid op orde. Ruim 945mps bekabeld gemeten.
Zelf heb ik een ASUS RT-AC3200 router die ik graag achter het modem wil gebruiken. Voorheen was dat geen enkel probleem met de connectbox modem die ik hiervoor had. Kwestie van de moden in bridgemodus zetten en de router configureren als DHCP server.
Als ik nu de router achter het modem zet en het modem nu in bridge modus zet, dan gaat de snelheid (bekabeld) enorm naar beneden. Zo'n 300mps.
Ik heb de specs van m'n ASUS router bekeken, maar die is redelijk nieuw en moet deze snelheden met gemak aankunnen.
Waarschijnlijk doe ik iets niet goed, maar kan het kloppen dat de snelheid van het giganet modem ruim gehalveerd wordt als deze in bridge modus wordt gezet?
Hoe kan ik e.e.a. oplossen?
De ASUS router heeft veel meer functionaliteiten en voor het WIFI netwerk heb ik de DECO M4 van TP-link.
Wifi op de modem, of de ASUS router zijn dus uitgeschakeld.
Na wat zoeken op het forum uiteindelijk de oplossing gevonden met de Merlin firmware voor de ASUS router. Werkt top! 950mpbs down op LAN en bijna 500mbps op wifi. Reacties zijn dus niet meer nodig….
Ai protection stond inderdaad aan. Nu uitgezet en wifi inderdaad iets sneller...nu 514mbps
Voor de duidelijkheid...het wifi netwerk van de ASUS router staan nog wel aan maar gebruik ik niet. (ssid verborgen, puur als backup). Wifi wordt geregeld door de DECO m4 van TP link. Kan ik daar nog een instelling veranderen? (Deco's zijn bekabeld aangesloten)
Een warm welkom op de Community @Martijn_Suers! Fijn dat je bekabeld de snelheid inmiddels haalt via je Asus router. Wij hanteren altijd een klein margeverlies waarbij je zeker ~950 mbps bekabeld binnen hengelt. Draadloos is er inderdaad wat verval, maar dat hoef ik je verder niet uit te leggen .
Update: 18 april 16:30 uur ZiggoIn de eerste plaats willen we iedereen
ontzettend bedanken voor alle feedback van de test, dit is voor ons erg
waardevol geweest. En zoals opgemerkt is vandaag de hoger...