ArentAlbert

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren

Ik heb per Email van Ziggo bericht ontvangen, dat Ziggo binnenkort gebruik van IPv6 gaat maken.

Ik heb mijn Modem in Bridge modus en moet dus mijn eigen router (RT-AC66U_B1) activeren, ik heb echter 7 instel mogelijkheden.

Bij de klantenservice kan men mij niet helpen, wie kan mij helpen, bij voorbaat dank

Mvrgr,

A.A. WaarheidNaamloos.png

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1591Likes

Ik denk dat native het beste in de buurt komt. Kun je de prefix lengte zelf opgeven?

Bekijk in context

21 Reacties 21
Ni3k

Level 8
  • 191Posts
  • 3Oplossingen
  • 66Likes

Ook ik zit met deze vraag, want zelf heb ik een ook een Asus set en vraag mij daarom ook af hoe ik het beste gebruik kan maken van IPv6 en welke IPv6 firewall settings ik moet gaan gebruiken.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1591Likes

De documentatie van Asus is niet heel helder hierin. Maar kies voor native (welke opties krijg je dan?) of passthrough. Het zal wel even zoeken worden als het zover is. IPv4 blijft gewoon werken, dus je hebt alle gelegenheid tot experimenteren. IPv6 komt “erbij”.

ArentAlbert
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Om uw vraag welke opties, stuur ik van beide een beeldbestand.

Mvrgr,

ArentAlbertPassthrough.pngNative.png

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @ArentAlbert

Goed dat je alvast even onderzoek doet naar de opties! @efok, zou jij nog eens willen meekijken?

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1591Likes

Ik denk dat native het beste in de buurt komt. Kun je de prefix lengte zelf opgeven?

ArentAlbert
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

hoi @efok,

Ik kan de prefix lengte helaas niet opgeven.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1591Likes

hmmm, je zou verwachten dat je dat wel kan. Straks maar even zien dan of dit werkt.

ArentAlbert
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo @efok,

IPv6 werkt naar behoren, na herstart vd modem en jou advies native te kiezen, ook de juiste waarde vd prefix lengte staat erin, kan deze echter zelf niet wijzigen.

mvrgr,

ArentAlbertipv6.png

pixie666666

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik beschik over de RT-AC66U. Als ik native selecteer, heb ik geen toegang tot ipv6 sites. Ook wordt de prefixlengte niet automatisch ingesteld op 56. Ik kan deze ook niet handmatig invullen. Iemand een idee wat er mis gaat?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5783Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemorgen @pixie666666

 

Welkom op de Community en leuk dat je ons platform hebt gevonden.

 

Erg jammer om te zien dat er dit weekend nog niemand is langs geweest in dit topic voor support. Maar goed, met de heropening en versoepeling van de maatregelen, snap ik dat een hoop leden iets anders aan het doen waren.
Maar, natuurlijk moeten we wel zorgen dat jij wordt geholpen. Ik haak @Bert eens aan, die weet hier vast meer over 🙂

ArentAlbert
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik moest na instellen van de router ook het modem van ziggo opnieuw opstarten. Daarna stonden alle gegevens ingevuld en werkt ipv6

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Geen idee over IPv6 en Asus routers, dat is geheel buiten mijn blikveld.

Hopelijk komt er snel iemand langs die hier meer van weet.

pixie666666

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat had ik inderdaad al geprobeerd, maar hielp niet.

ArentAlbert
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik weet niet of jij in het voormalige UPC gebied woont, het schijnt daar ook mee te maken, in dat geval zou ik het niet weten.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Zou je jouw adresgegevens toe willen voegen aan je profiel @pixie666666? Dan kunnen we eens met je meekijken. En wellicht heeft de Community ook nog tips voor je. 🙂

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Blijft dat verschil tussen voormalig UPC en voormalig Ziggo gebied tot in lengte van jaren bestaan? 

pixie666666

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Liever niet, maar ik woon in Maastricht, dus niet UPC gebied

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

In oud Ziggo zou je in bridge IPv4 en IPv6 moeten hebben.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@wewanl  schreef:

Blijft dat verschil tussen voormalig UPC en voormalig Ziggo gebied tot in lengte van jaren bestaan? 


Nee.

Uitgelicht topic