1
Vraag
2
Reacties
Henk59

Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ARRIS modem: houdt gereserveerde ip-adressen niet vast

Onlangs van Ziggo een nieuw modem gekregen voor de oudere Technicolour. Echter ik maak gebruik van gereserveerde (fixed) ip-adressen via DHCP. Alle bekende apparaten krijgen een fixed ip-adres via DHCP onder de 100 en alle onbekende apparaten krijgen een willekeurig ip-adres (boven de 100 als laatste byte). Ook heb ik apparatuur dat echt fixed ip heeft.
Het inbrengen van de gereserveerde adressen is een crime: Bij elk adres wordt het halve modem gereset, wifi uit de lucht en ben je 2-3 minuten verder. opnieuw inloggen... volgende regel.
Dit werkt prima verder.
Bij een power off van het modem is de gereserveerde lijst leeg en kan je alles weer opnieuw inbrengen. Dat hoort niet, dus dit is een duidelijke bug in de software van het modem.

Support van Ziggo gebeld. De medewerker vertelde eerst dat gereserveerde ip-adressen niet (en nog nooit) gesupport was door Ziggo. Ik heb hem erop gewezen dat het oude modem (Technicolour) dit prima ondersteunde en Ziggo zich niet kan bemoeien hoe ik mijn huiselijk netwerk inricht (tot bepaalde grenzen natuurlijk).
Het is prima als je kiest om dit niet te supporten, maar dan zal je voor een andere optie moeten kiezen zoals DynDNS in je modem zodat je computernaam direct naar het juiste ip-adres wordt vertaald. Maar die functionaliteit vind je vaak niet terug in het modem.
Om een lang verhaal kort te maken: er is een ticket aangemaakt dat naar de 2e lijns wordt doorgezet en ik wordt hier binnen ca 1 week over teruggebeld.
25 Reacties 25
Meldingen
Aan Uit
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Maar doet ZIggo het goed............., ja!
99% is tevreden.
En voor die overgebleven 1% bieden ze de bridged-modus.
Dus waar klagen we eigenlijk over? 😉

Groet, Gusto
efok

Level 17
  • 4082Posts
  • 221Oplossingen
  • 1622Likes
Gusto wrote:
Maar doet ZIggo het goed............., ja!
99% is tevreden.
En voor die overgebleven 1% bieden ze de bridged-modus.
Dus waar klagen we eigenlijk over? 😉

Groet, Gusto

Beetje sarcastisch aan het doen? ?
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
efok, eigenlijk wel, "Hollanders" willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. 😉

Groet, Gusto
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Maar de de"pretenties"(functies) van de ConflictBox zijn mij wel een doorn in het oog. 😉
efok

Level 17
  • 4082Posts
  • 221Oplossingen
  • 1622Likes
Henk59
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
UPDATE
De eerste week niets gehoord, dus zelf maar weer eens gebeld. Helaas was nog wel terug te vinden dat ik gebeld had, naar niet meer waar het over ging.
Nogmaals het item uitgelegd en de bal ook bij Ziggo neergelegd voor een oplossing.

Nu ging het beter en werd halverwege de week teruggebeld door de support afdeling. Duidelijk was dat er in het verleden veel problemen met dit modem is geweest en dat dit punt niet gefixt ging worden.
Als oplossing kreeg ik de volgende keuzes:

• Ik kon het oudere Technicolour modem terugkrijgen;
  • Ik kon een eigen router bestellen waarbij het Ziggo modem dan in bridge-mode moet worden geschakeld. Ziggo zou tot een bepaald bedrag een stukje terugbetalen.
Ik heb een router uitgezocht en besteld en dit wordt volledig vergoed door Ziggo. (ik moet de router overigens nog binnenkrijgen). Als de router is geconfigureerd moet ik even een mailtje sturen om het modem in bridge-mode te laten zetten.

Conclusie tot zover:
Al met al vind ik dat Ziggo het netjes heeft opgelost.