UPDATE
De eerste week niets gehoord, dus zelf maar weer eens gebeld. Helaas was nog wel terug te vinden dat ik gebeld had, naar niet meer waar het over ging.
Nogmaals het item uitgelegd en de bal ook bij Ziggo neergelegd voor een oplossing.
Nu ging het beter en werd halverwege de week teruggebeld door de support afdeling. Duidelijk was dat er in het verleden veel problemen met dit modem is geweest en dat dit punt niet gefixt ging worden.
Als oplossing kreeg ik de volgende keuzes:
- Ik kon het oudere Technicolour modem terugkrijgen;
- Ik kon een eigen router bestellen waarbij het Ziggo modem dan in bridge-mode moet worden geschakeld. Ziggo zou tot een bepaald bedrag een stukje terugbetalen.
Ik heb een router uitgezocht en besteld en dit wordt volledig vergoed door Ziggo. (ik moet de router overigens nog binnenkrijgen). Als de router is geconfigureerd moet ik even een mailtje sturen om het modem in bridge-mode te laten zetten.
Conclusie tot zover:
Al met al vind ik dat Ziggo het netjes heeft opgelost.