Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
efok wrote:
Dat kan, maar het is handiger je router vaste IPs te laten uitdelen op basis van het MAC adres. Dat is ook wat TS wil. Dan houd je alles centraal geregeld, heb je beter overzicht en minder kans op vergissingen.
Henk59 wrote:
@Ronihd: Dank voor je reactie. Je kunt dingen vaak oplossen door diverse wegen te bewandelen. DHCP is er juist voor om ip-adressen uit te geven en de administratie ligt hier dan ook op één punt. Als je zelf voor fixed ip-registratie kiest is dat ook prima, maar ik ben nooit een voorstander geweest om meerdere principes te combineren. Dat is zoiets als twee kapiteins op een schip en dus wordt het wachten op problemen (bijv uitgifte van dubbele ip-adressen).
Zoals velen met mij laat ik DHCP dus de adressen uitdelen. Het modem biedt ook deze functionaliteit. Dat het modem het niet wil vasthouden is een bug die Ziggo mag (laten) oplossen.
Be rt wrote:
Ik vind het ook makkelijker om alle apparaten een vast IP adres te geven in de apparaten beneden het IP adres waar de DHCP gaat beginnen, geen problemen met dubbele IP adressen en heel makkelijk als je je modem of router moet resetten of als je een nieuwe router of een nieuw modem krijgt.
Stekker erin, zo nodig de DHCP en/of range aanpassen en GO, alles werkt weer.
Ronihd wrote:efok wrote:Ik snap wat je zegt maar ik vind persoonlijk deze manier makkelijker de mac adressen invoeren kan ook fouten opleveren .
Dat kan, maar het is handiger je router vaste IPs te laten uitdelen op basis van het MAC adres. Dat is ook wat TS wil. Dan houd je alles centraal geregeld, heb je beter overzicht en minder kans op vergissingen.
Maar goed ieder zijn ding
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.