1
Vraag
2
Reacties
Jan-Pieter

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

ARP Spoofing via Deco WifiBoosters

 

Hi, 

 

Ik heb 3 wifi-boosters via Ziggo. Ik heb de Deco-app op mijn telefoon geïnstalleerd. Tot eind juni had mijn netwerk, als ik via Deco-lab een test doe, 4 of 5 sterren. Nu nog maar 1. Dat komt omdat hij aangeeft dat het netwerk onveilig is omdat er 'risico op ARP Spoofing' is. Hoe kan ik dat verhelpen en wat is het?

 

Alvast bedankt.

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Ik denk dat u dit probleem beter bij TP-link zelf kan melden.

Bekijk in context

Jan-Pieter
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Er komt binnenkort een nieuwe update van de app waar dit probleem in getackled wordt volgens de support afdeling van TP-link

Bekijk in context

12 Reacties 12
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

heb je de Deco ingesteld als acces point of router?

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hier valt te lezen wat het is.

Het gaat zoals ik het begrijp om iets op het eigen netwerk dus van binnen uit.

Oplossen ziet er niet heel eenvoudig uit.

Jan-Pieter
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb gedaan wat aanbevolen was door Ziggo. Volgens mij is dat accespoint. Mijn Ziggo router heeft een bekabelde verbinding naar de Booster. En vanaf daar wordt het netwerk opgebouwd. Vanaf de hoofdbooster (om zo te zeggen) heb ik ook bekabeld een switch aangesloten voor wat bekabelde oplossingen zoals een nas en een hue-bridge.

Jan-Pieter
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De booster is dus het enige apparaat in het ziggo router

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

kun je eens nakijken in welke modes de Deco staat

Jan-Pieter
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Waar kan ik dat checken?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes


Misschien is dit draadje interessant, maar vooral ook het onderstaande :

"
[Solution] Deco APP shows a Risk of DNS Hijacking on iOS 14.5
2021-05-07 05:28:20 - last edited Thursday
Model: Deco
Hardware Version:
Firmware Version:

This Article Applies to: 
All the Deco models, Deco APP 2.7.4 and earlier version + iOS 14.5 and later version

 

Issue Description/Phenomenon:

Some customers may get a warning of DNS Hijacking after running Wi-Fi Diagnostics on the Deco APP -> Deco Lab -> Wi-Fi Assistant after they update the iPhone to iOS 14.5 version.

Risk of DNS Hijacking.png



Background:

When determining whether there is DNS hijacking, Deco APP (2.7.4 and earlier version) will send a DNS query to a test server, such as google.com. After the APP receives the response, it will compare whether the returned URL address and the requested URL address are exactly the same. If they are different, the Wi-Fi Diagnostics result would warn the Risk of DNS hijacking.

 

After the iPhone is updated to iOS14.5 (and later version), Google might return a different URL address, which might be caused by some security updates added in iOS14.5 (and later version). Please don't worry, this DNS hijacking warning is not caused by any security issue of your network, your network is safe.

 

 

Available Solutions:

A new Deco APP version 2.9.6 has been released and please keep attention to the new version release on the Deco APP

"
Bron : TP-Link


Als het goed is, controleert uw smartphone dagelijks of er updates zijn voor de geïnstalleerde apps. Maar dit af en toe zelf controleren, kan beslist geen kwaad.
Ook voor het Deco systeem zelf, verschijnen af en toe update's, maar die worden niet automatisch geïnstalleerd. Daarvoor moet u zelf ( vanuit de app ) de update-controle starten.

Jan-Pieter
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank Pasi voor je uitgebreide antwoord.

Dit gaat volgens mij vooral om DNS hijacking. Mijn 'probleem' is ARP Spoofing.

Ik heb wel een aantal apple machines in het netwerk hangen, maar ik werk zelf met een Android toestel. Ik heb de laatste versie van de Android app en net ook een firmware update voor de Deco's uitgevoerd. De melding is hetzelfde.

Jan-Pieter
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Snelle roaming: ingeschakeld

Beamforming: ingeschakeld

Bewerkingsmodus: Access point

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Ik denk dat u dit probleem beter bij TP-link zelf kan melden.

Jan-Pieter
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Er komt binnenkort een nieuwe update van de app waar dit probleem in getackled wordt volgens de support afdeling van TP-link

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Jan-Pieter sommige foutmeldingen zijn gewoonweg onterecht daar komt het blijkbaar op neer.

Als je het los van die aangekondigde update niet vertrouwt, kan je kijken of je onbekende toestellen(mac adressen) ziet bij de verbonden apparaten en deze blokkeren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic