1
Vraag
2
Reacties
Thijsboeree

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

AP/client isolation uitzetten

Geachte,

Bestaat er een manier om in MediaBox XL de AP/client isolation uit te schakelen? En Internet Group Management Protocol (IGMP) in te schakelen?

Ik wil dit doen omdat Google Home mini niet goed functioneert onder het 5 GHz netwerk van de modem.

Groeten,
Thijs
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik heb hierover nog nooit hier iets gelezen, maar ook niet gezien dat deze functie erop zit.

Maar een betere/snellere oplossing lijkt mij om een apart modem te vragen aan Ziggo via de chat:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik heb hierover nog nooit hier iets gelezen, maar ook niet gezien dat deze functie erop zit.

Maar een betere/snellere oplossing lijkt mij om een apart modem te vragen aan Ziggo via de chat:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Thijsboeree Goede vraag! Heb je inmiddels de tip van Be rt opgevolgd? Mocht je wel een modem hebben aangevraagd, wil je dan laten weten of dit het euvel oplost? Alvast bedankt!
Thijsboeree
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb het modem inmiddels binnen en ga dus nu beide aansluiten, Horizon Mediabox XL en het modem. Ik zal dan wifi op de MediaBox XL uitschakelen.
Groeten,
Thijs

Na de test zal ik laten weten of het goed is...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Waarschijnlijk ten overvloede.

Thijsboeree schreef: "Ik heb het modem inmiddels binnen en ga dus nu beide aansluiten, Horizon Mediabox XL en het modem"

Plaats geen UTP kabel tussen modem en Mediabox XL, dat kan een hele berg storingen veroorzaken en is niet nodig voor het gewone gebruik van de Mediabox XL.
Thijsboeree
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb een splitter bij de hoofdaansluiting geplaatst. 1 coax naar de Horizon Box en 1 coax naar het modem. Op de Horizon Box werkte het internet via kabel en wifi meteen niet meer en op het modem werkt het perfect! Dus nu TV via Horizon XL en internet via het modem.

Google Home mini werkt nu ook perfect!

Helemaal geholpen zo!

Groeten,
Thijs
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
TOP, veel internetplezier gewenst.:relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic