Ik wil graag mijn modem in de meterkast. Aansluiting is nu in de woonkamer maar die wil ik graag in de meterkast.
Ik zie onder de meterkast dat de groene kabel ( kruipruimte) naar de woonkamer gaat en dat is ongeveer 4 meter.
Kan ik zelf de kabel terug trekken en aansluiten in de meterkast of moet er een monteur voor komen? Dit lijkt me toch geen uren werk en kan ik wel zelf doen.
Enige wat ik nodig heb is een opbouw AOP aansluitdoos.
Graag advies, bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het installeren van een nieuw AOP behoort tot de verantwoordelijkheid van Ziggo en is daarom voorbehouden aan een monteur van Ziggo.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het installeren van een nieuw AOP behoort tot de verantwoordelijkheid van Ziggo en is daarom voorbehouden aan een monteur van Ziggo.
Anders geformuleerd, al kunnen we het zelf, het mag niet.
Ok duidelijk, thanks
Aanvullend op het onderstaand:
....en ook een Ziggo monteur gaat dit niet doen.
Officieel mag u niets aan de groen coax en AOP doen.
Wat u wel zou kunnen doen, via Mijnaansluiting.nl een offerte aanvragen om de groene coax te laten verplaatsen, waarna een Ziggo monteur langs moet komen om de AOP weer te plaatsen.
Overigens geeft het intern verlengen van de AOP met een coaxkabel, vaak problemen met de verbinding. De officiële maximale afstand tussen de AOP en de Ziggo modem/router is zo'n 3 meter. Langer zou kunnen werken, maar wordt dan niet ondersteund.
@Pasi schreef:Overigens geeft het intern verlengen van de AOP met een coaxkabel, vaak problemen met de verbinding. De officiële maximale afstand tussen de AOP en de Ziggo modem/router is
Als ik het goed gelezen heb hoeft @Blink88 geen kabel te verlengen, maar houdt hij/zij juist vier meter kabel over. Tsja, dan hoeft die aansluiting van de woonkamer alleen maar verplaatst te worden naar de meterkast.
Dat je officieel niet zelf aan groene coax-kabels mag klooien, is wel een beetje voor te stellen. Die groene kabel is namelijk verbonden met dat kastje op straat en als je straks bij 18 buren de TV en het internet eruit blaast, dan is Ziggo niet blij... en de buren trouwens ook niet. 🤔
Het verplaatsen van een AOP kan via mijnaansluiting, maar wordt in eenvoudige gevallen ook uitgevoerd door een Ziggo monteur.
"Wat u wel zou kunnen doen, via Mijnaansluiting.nl een offerte aanvragen om de groene coax te laten verplaatsen, waarna een Ziggo monteur langs moet komen om de AOP weer te plaatsen."
Een aannemer plaatst ook het AOP, althans, dat is hier gebeurd bij het verder naar binnen voeren van de groene kabel vanuit buiten.
@Blink88 Ik zou even wachten op een Ziggo moderator, die kan vertellen hoe en wat er moet gebeuren.
Is de groene kabel zonder boren en in de kruipruimte te hoeven zijn, in de meterkast te krijgen?
Zo ja, dan begrijp ik dat dit een klusje is van 5 minuten de groene kabel in de meterkast trekken en 10 minuten om het AOP te monteren?
Goedemorgen @Blink88, ik snap je motivatie om de kabel te verplaatsen naar de meterkast. Helaas kan ik bevestigen dat wij dit niet doen. Het verplaatsen/ inkorten van de kabel kan geregeld worden via Mijnaansluiting.nl. Wel ben ik benieuwd naar hetgeen wat @Bert vraagt, als de kabel middels een koppelstuk doorloopt naar de woonkamer dan kunnen we die loshalen en er een AOP op plaatsen. Gaat het om een doorlopende groene kabel, dan kan dit helaas niet.
@Blink88 Mogelijk helpt een foto om te zien of de groene kabel makkelijk op te pakken is vanuit de meterkast.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.