robins1

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

AOP vervangen echt nodig?

Hallo 🙂

Ik ben sinds deze week nieuwe klant bij Ziggo, en heb het 1000Mbit download pakket. Ik heb alles aangesloten en ben dik tevreden. TV en internet werkt perfect. PC heeft via UTP-kabel ook gewoon ruim 950Mbit download.

 

Echter, in het installatieboekje die ik kreeg bij de modem stond dat ik een nieuwe hoofdaansluiting nodig had. Ik heb mijn type aansluiting bijgevoegd.

 

Is het echt nodig om een monteur langs te laten komen om deze te laten vervangen, aangezien alles goed werkt nu?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @robins1 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

Mooi dat het allemaal werkt. Maar ik zou tóch een monteur laten inplannen, dan bent u in elk geval zeker dat alles up-to-date is en het in de toekomst ook blijft werken.

Bekijk in context

29 Reacties 29
S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Deze zou idd vervangen moet worden.

Echter..... if it ain't broke don't fix it

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @robins1 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

Mooi dat het allemaal werkt. Maar ik zou tóch een monteur laten inplannen, dan bent u in elk geval zeker dat alles up-to-date is en het in de toekomst ook blijft werken.

robins1
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Precies dat dus, inderdaad

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

je hebt tot 8 weken installatie garantie,

wil je het na 8 weken laten veranderen dan kan het geld kosten.

Ja het werkt nu maar wat is nu het beste om te doen....dat is iets wat wij niet kunnen adviseren.

Zelf zou ik het laten vervangen.

happy

Level 8
  • 226Posts
  • 8Oplossingen
  • 49Likes

ITYM if it ain't broken don't fix it 😂

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

met ziggo AOP's vind ik van niet doe mij maar het nieuwste type

al heb ik dat onlangs gekregen dankzij netwerkmonteurs die hier waren voor een probleem

 

netjes en klein

 

AOP-NIEUW.jpg

 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

op den duur ga je problemen krijgen, zou m dus laten vervangen. het aop is namelijk niet docsis 3.1 geschikt. aop vervangen is nog geen 15minuutjes werk 🙂

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @robins1 . Welkom op de Ziggo Community en bij Ziggo! :-). 
Goed dat je hier pro-actief contact over opneemt. Ik sluit me aan bij wat velen hier zeggen; de aop is verouderd en kan het best vervangen worden. Wat zeg je ervan; zal ik een monteur voor je inplannen? 

robins1
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Duidelijk dan! Bedankt iedereen voor de reacties. Ik heb zelf al een monteur ingepland, @Lycke , maar bedankt!

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ah kijk. Helemaal goed! Top geregeld. Mocht er toch nog iets zijn, dan weet je ons te vinden. Een prachtig weekend gewenst! 

Hekkus

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb dezelfde AOP als topicstarter.

Regelmatig gaat bij mij een blauw lampje branden op het modem dat ik mogelijk niet de snelheid behaal en de coaxkabel moet nakijken. Nieuwe kabel gekregen en een splitter maar probleem bleef onregelmatig opspelen (soms een maand niet).

Splitter er tussenuit gehaald, versterker afgekoppeld, maar nog steeds deze melding op wisselende momenten. Modem aan/uit helpt soms een paar dagen.

Nu is mijn AOP ruim 10 jaar oud en denk dat deze ook vervangen moet worden.

Kan ik daarvoor een maken/krijgen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

@Hekkus Bij de UBC1318 duidt een blauwe DS/US LED op partial bonding, m.a.w. kanaaluitval in de downstream of usptream. De TRAS-1000 is ongeschikt voor DOCSIS 3.1.

 

Het is voor klanten niet toegestaan om wijzigingen aan te brengen aan de huisaansluitkabel of het AOP. Voor het vervangen van het AOP is een monteursafspraak (kosteloos) noodzakelijk.

Hekkus

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@tobiastheebe  Dat ik dat zelf niet mag doen was mij al duidelijk. Zag alleen dat het woord afspraak was weggevallen. Mijn vraag was: Kan ik daarvoor een afspraak maken/krijgen? Via dit forum dan.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Door het weggevallen woord had ik je vraag inderdaad verkeerd begrepen. Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

Hekkus

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@tobiastheebe Dank voor je reactie!

David
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 3329Posts
  • 321Oplossingen
  • 1528Likes

@Hekkus Ik heb een afspraak ingepland voor je op 6 september in de ochtend tussen 8.00 en 13.00. Je kunt de afspraak zelf verzetten via Mijn Ziggo voor een geschiktere dag en dagdeel. Lees goed de voorwaarden die je hebt gekregen per e-mail en annuleer de afspraak als je je er niet in kunt vinden. 😉 

Hekkus

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@David  hartelijk dank voor de afspraak. Nu zag ik gelijk dat er ook een nieuwe splitter onderweg is; maar die heb ik al eerder gekregen (nu 2x) 😉

Zal ik die annuleren?

David
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 3329Posts
  • 321Oplossingen
  • 1528Likes

@Hekkus Dat mag je proberen als dat nog lukt. Ik zie dat de RX op je modem ook vrij hoog is, ik denk dat je modem weer aangesloten is op de versterker. Je kunt nog proberen de splitter in het AOP te doen en daar de modem op aan te sluiten. Een eventuele versterker dan op de andere poort. Misschien dat dit het dan eerst iets beter maakt tot de afspraak. 

 

Gebruik eventuele dopjes om niet-gebruikte aansluitingen op je versterker af te sluiten. 

Hekkus

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@David De versterker en splitter heb ik er al tussenuit gehaald. Dus dat kan de hoge RX niet verklaren. Dit probleem speelt al langer (was mij eerder verteld door de helpdesk). Fijn dat er een monteur langskomt, kan de boel eens doorgemeten worden.

Uitgelicht topic