Vraag
Reacties
Aankondigingen
JPS2
Level 3

AOP verplaatsen

Ik woon in een huis uit 1927 waarbij de kabel van Ziggo in de huiskamer binnenkomt. Deze is jaren geleden verlengd naar de meterkast, ongeveer 1 meter verder, en aangesloten op een splitter. Ik heb hier nooit problemen mee gehad maar sinds kort is mijn internet downloadsnelheid ontzettend slecht. Ik zou daarom graag de Ziggo aansluiting van buitenaf in de meterkast willen laten uitkomen waar een AOP geplaatst kan worden (we hebben nu geen AOP). Nu lees ik dat deze aansluiting de verantwoordelijkheid van Ziggo is en zou daarom graag willen weten wat de mogelijkheden zijn om dit te doen.

0 Kudos
23 Reacties 23
Meldingen
Aan Uit
Gio2903
Level 17

dit heeft volgens mij te maken met de instraling die op het ene moment erger is dan op andere momenten. zodra er een aop is geplaatst zal dit overal 0 moeten zijn. wanneer komt de monteur langs?

0 Kudos
JPS2
Level 3
Topicstarter

Monteur komt donderdag langs. Zal laten weten wat het resultaat is.

MR_CHIP
Level 19

ik ben benieuwd

0 Kudos
JPS2
Level 3
Topicstarter

De monteur is langs geweest en heeft een AOP geplaatst en meteen de Connect Box vervangen aangezien die storingen aangaf. Het resultaat is dat de downstream snelheid iets beter is maar komt niet boven de 15Mbps uit. Het vermoeden is dat de koppeling met de groene kabel die in de muur zit het probleem is. Ik kan de koppeling laten vervangen maar daarvoor moet ik dus de muur in de woonkamer openbreken. Ook kan de kabel buiten verlengd worden naar de meterkast maar dat gaat waarschijnlijk een paar honderd euro kosten. We kunnen het ook zo nog even aankijken of overstappen op glasvezel van KPN 😉