1
Vraag
2
Reacties
Boris Jansen

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

AOP verouderd

Ik heb de laatste tijd regelmatig last van korte storingen. Gebaseerd op wat ik hier op het forum gelezen heb, zou een oorzaak kunnen zijn dat mijn AOP verouderd is. Ik zou deze graag laten vervangen door een nieuwere versie. Ik heb een foto bijgevoegd van de huidige die nog uit het UPC tijdperk stamt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Dit AOP kan inderdaad wel een opfrisbeurt gebruiken @Boris Jansen! Na verwachting gaat het daarna ook stukken beter met je verbinding. Ik heb een monteur ingepland voor aankomende donderdag 23-09-2021 tussen 8:00-13:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo. 

 

De aansluiting ziet er voor de rest goed uit. Ik stuur je een nieuwe splitter en coax kabel op, zodat je deze ook kunt vervangen. Het pakketje valt binnen 2-3 werkdagen op de deurmat. Hou je ons op de hoogte? 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Mogelijk vandaag nog.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Boris Jansen
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Irritant dat je de laatste tijd regelmatig last hebt van korte storingen! Mag ik vragen wat voor storingen je precies ervaart? Op de bijgevoegde foto zie ik net ietsjes te weinig van de gehele aansluiting. De verdeler welke zichtbaar is, is inderdaad een ouder exemplaar. Kun je iets meer informatie geven over de gehele aansluiting? Foto's meesturen mag altijd! Ik ben voornamelijk benieuwd naar de aansluiting voor- en na de betreffende verdeler. We zien je reactie graag tegemoet! 🙂

Boris Jansen
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Fijn dat je zo snel reageert!  Na de verdeler heb ik een kabel lopen naar een tweeweg splitter. Een uitgang gaat vervolgens naar het modem. De andere uitgang naar een versterker van waaruit meerdere kabels naar de rest van het huis gaan (dit staat allemaal in de meterkast). De meerdere kabels naar de rest van het huis stammen nog uit het analoge TV tijdperk. Tegenwoordig gebruik ik slechts eentje in de woonkamer, waar mijn Ziggo DVR op zit aangesloten. Overigens heb ik eigenlijk nooit problemen met het digitale televisiesignaal of de telefoon. Het is vooral het internet. Zoals gezegd staat het modem meteen na de splitter aangesloten en zit de versterker er niet tussen. 

 

Ik heb twee foto‘s bijgevoegd.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je ook een foto van het aop zelf maken of zit de groene kabel met een f-connector rechtstreeks op de splitter ? 

Boris Jansen
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat laatste: de groene kabel gaat via een connector rechtstreeks de splitter in. Zie bijgevoegde foto.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

 

in dat geval zal een monteur daar een aop op moeten monteren

 

een moderator kan kosteloos een monteur voor je inplannen

 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Dit AOP kan inderdaad wel een opfrisbeurt gebruiken @Boris Jansen! Na verwachting gaat het daarna ook stukken beter met je verbinding. Ik heb een monteur ingepland voor aankomende donderdag 23-09-2021 tussen 8:00-13:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo. 

 

De aansluiting ziet er voor de rest goed uit. Ik stuur je een nieuwe splitter en coax kabel op, zodat je deze ook kunt vervangen. Het pakketje valt binnen 2-3 werkdagen op de deurmat. Hou je ons op de hoogte? 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Boris Jansen Het is nu al een poos geleden dat de monteur is langs geweest. We zijn erg benieuwd of het probleem waarvoor je dit topic gestart bent inmiddels naar tevredenheid is opgelost.Laat je het ons weten? 

Boris Jansen
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Paul,

 

Ik wilde het even aankijken, omdat de problemen zich niet altijd voordeden. Maar het is nu inderdaad al een paar weken geleden dat de nieuwe AOP is geinstalleerd en ik heb sindsdien geen problemen met mijn internet meer gehad. Het lijkt er dus op dat het geholpen heeft!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Boris Jansen Hartelijk dank voor je terugkoppeling. Goed dat je nog even de vinger aan de pols gehouden hebt. Fijn dat de diensten nu volledig naar tevredenheid werken sinds het AOP vervangen is. Mochten wij jou nog ergens mee kunnen helpen dan weet je ons nu te vinden op de Community. 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic