Hallo,
Ik heb onlangs alle materialen thuis gekregen. Ik heb van te voren gecheckt of er een coax aansluiting zit. Die heb ik een gevonden in de woonkamer, maar in de meterkast kan ik niks vinden. De voorkeur ligt om het modem in de meterkast aan te sluiten, maar ik weet wat er gebeurd als ik zelf een afspraak maak via mijnaansluiting.nl. Ik zou het namelijk niet op prijs stellen als de kosten voor dat grapje bij mij terecht komen. Ik heb geprobeerd om het modem aan te sluiten op de aansluiting in de woonkamer, maar dan krijg ik een rood knipperend lampje wat duid op een storing. Dus hoe kan ik nu verder?
Met vriendelijke groet,
Myrthe
Opgelost! Ga naar oplossing.
het kasje met de rode cirkel erom is het aop met een dikke groene coax,
de app is verouderd en dient vervangen te worden,
je kunt een monteurs afspraak maken via de website
https://www.ziggo.nl/klantenservice/monteur
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Myrthe0208 nieuwe gebruiker, waarschijnlijk de kabel niet aangesloten in de wijkkast.
Daar zou een monteur voor moeten langskomen.
Je kunt hier wachten op een ziggo medewerker of je belt zelf met de klantenservice om een afspraak te maken.
Ah dat zou in ieder geval de storing op het modem kunnen verklaring. Bedankt. Ik ga even kijken wat Ziggo zelf hierover zegt :)!
Dag @Myrthe0208
Het is gebruikelijk dat het AOP in de meterkast zit. Maar bij oudere woningen is het net zo gebruikelijk dat het AOP in de woonkamer zit daar waar meestal de TV staat.
Als er nergens anders in uw woning een aansluiting zit en het spul werkt niet, dan kan een Ziggo-monteur er kosteloos voor zorgen dat alles weer werkt.
Het kan geen kwaad als u ondertussen van het AOP even een foto kunt maken.
@Myrthe0208 schreef:...
Ik heb onlangs alle materialen thuis gekregen. Ik heb van te voren gecheckt of er een coax aansluiting zit. Die heb ik een gevonden in de woonkamer, maar in de meterkast kan ik niks vinden. De voorkeur ligt om het modem in de meterkast aan te sluiten, maar ik weet wat er gebeurd als ik zelf een afspraak maak via mijnaansluiting.nl. Ik zou het namelijk niet op prijs stellen als de kosten voor dat grapje bij mij terecht komen....
Hallo,
WELKOM op dit openbare klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators af en toe langs komen. U kan ze herkennen aan voor hun naam.
Om u te helpen, hebben de Ziggo mods natuurlijk wel uw Ziggo gegevens nodig. Dus zet ( als u dat nog niet gedaan heeft ), uw postcode en huisnummer in uw forum profiel, hiermee kan een mod uw gegevens achterhalen. Wilt u meer privé gegevens delen, dan kan u daarvoor ook het veld ''Persoonlijke opmerkingen'' gebruiken.
In veel ( wat oudere ) huizen, is de AOP ( het Abonnee Overname Punt, een wit Ziggo kastje ) in de woonkamer gemonteerd. Als u deze wilt laten verplaatsen, dan zal u dat vaak zelf moeten betalen. De Ziggo Modem/Router moet voor een goede werking binnen een paar meter van de AOP geplaatst worden. Die afstand kan vaak met een kwalitatief goede coax kabel wel meer zijn, maar dan vervalt de Ziggo garantie. U zou ook de ZMR bij de AOP in de woonkamer kunnen plaatsen en een netwerkkabel ( UTP ) naar de meterkast kunnen leggen en daar b.v. een switch plaatsen, zodat u vandaar de netwerkverbindingen over het huis kan verdelen.
Officieel moet een huis aansluiting losgekoppeld worden, als op dat adres geen Ziggo abonnement meer actief is. Maar het loskoppelen kost natuurlijk geld, terwijl er geen inkomsten tegenover staan, dus soms blijft die gewoon actief. Bij u blijkbaar niet en dan moet een gratis monteur langs komen om die aansluiting actief te maken ( in de straatkast ).
Maar de AOP op zich kan ook te oud zijn, waardoor de ZMR geen verbinding kan maken. Als u een foto daarvan maakt en deze hier plaatst, dan kunnen de experts op dit forum daar een oordeel over maken en dan Ziggo adviseren een ( gratis ) monteur te sturen.
Een Ziggo mod kan dit voor u oplossen. Wacht u totdat er 1 hier een keer langs komt, zodra deze uw vraag gaat behandelen zal hij/zij zich hier melden.
Dank voor uw foto.
Het lijkt erop dat dit een zogenaamde doorlusverbinding is; een aansluiting die is afgetakt van groene coaxkabel van Ziggo ergens anders in huis. Maar zekerheid heeft u pas als u de schroefjes losdraait om te zien of deze coaxaansluiting is verbonden met een groene kabel.
Een foto van de groepenkast om een en ander uit te sluiten?
Ik heb de aansluiting in de woonkamer even opengemaakt maar zie daar niks groens zitten. Ook in de meterkast kan ik niks vinden. Enige ethernetkabel die ik vind vanuit de grond is oranje. Dus heb geen idee waar mijn hoofdaansluiting dan zou moeten zitten.
het kasje met de rode cirkel erom is het aop met een dikke groene coax,
de app is verouderd en dient vervangen te worden,
je kunt een monteurs afspraak maken via de website
https://www.ziggo.nl/klantenservice/monteur
ik zie een kastje met UPC daarop, dat is ( een van ) de voorganger(s) van Ziggo, dat lijkt me de hoofdaansluiting.
ps. aangezien aan UPC op staat ga ik er vanuit dat dat ding verouderd is, vervangen lijkt me dus ook een goed idee ( ook al zou je modem op die aansluiting het wel doen)
**Delete**, zie andere logs
Ok, ik had al ergens het idee dat dat een mogelijke start kon zijn. Dacht alleen dat het gewoon een oude aansluiting van een ander netwerk was. Ik heb inmiddels een afspraak staan met een ziggo monteur volgende week. Hopelijk kan die mij hier verder bij helpen! In ieder geval bedankt 🙂
@Myrthe0208 mooi dat alles soepel lijkt te verlopen en ook mooi dat we door uw foto van de meterkast tóch een AOP hebben ontdekt.
Ja zeker, kon het mij al niet voorstellen dat ik wel een contactpunt in de woonkamer had, maar de meterkast geen zou hebben. Had alleen een iets ander contactpunt verwacht! Bedankt voor het meekijken in ieder geval
Die monteur moet we komen, maar ondertussen kun je aansluiten in de meterkast, alle kans dat je modem nu wel online komt.
Helaas kan dat niet. De aansluiting op het UPC kastje is niet de juiste input voor de kabel. Op het UPC kastje moet precies de kant van de kabel die normaal in het modem moet. Dus moet alsnog wachten op de monteur.
@Myrthe0208 dfan heb ik nog een vraag.
Ik zie een zyxel modem hangen, die zit op de glasvezel aangesloten.
Ga je dat inruilen voor ziggo?
je kunt tegenwoordig het modem niet meer zo aansluiten. er zit namelijk een groen-rood kabel bij (ipv rood-rood). even wachten op een monteur en dan komt het helemaal goed 🙂
@Myrthe0208 schreef:
Ja zeker, kon het mij al niet voorstellen dat ik wel een contactpunt in de woonkamer had, maar de meterkast geen zou hebben. Had alleen een iets ander contactpunt verwacht! Bedankt voor het meekijken in ieder geval
bij oudere huizen komt het wel vaker voor dat de groene kabel in de woonkamer binnen komt en het aop in de woonkamer zit inplaats van de meterkast
Schijnbaar, bij het ontvangen van de email over voorbereiden van de installatie kwam ik er pas achter dat het via coax gaat. Als ik dat had geweten van te voren....... dan hadden ze het van mij mogen houden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.