Brabofries

Level 2
  • 9Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

AOP niet afgemonteerd

Hallo allemaal,

 

Ik woon sinds een paar dagen in mijn nieuwe woning en heb dus ook een ziggo abonnement afgesloten. Ik woon op dit moment in een klein Fries dorp, zonder gsm dekking, dus een internet aansluiting is van belang hier.

Aangezien in dit huis nog nooit ziggo is aangesloten, was het even zoeken naar het AOP punt. Ik heb deze ondertussen gevonden, maar echt ideaal is het niet. Er komt ongeveer 5 cm groene coax kabel mijn woning binnen, die niet is afgemonteerd.

 

Aangezien de ziggo monteur pas de 25e kon komen, heb ik zelf maar een coax punt gekocht en deze op de kabel geschroefd, 2 weken zonder 4g en wifi is niet echt te doen. De aansluiting werkt, maar echt optimaal is het niet. De verbinding is traag en valt geregeld weg. 

 

Nu is mijn vraag, wiens verantwoordelijkheid is het afmonteren van de groene coax kabel? Ik wil de kabel gerust afmonteren, maar zoals je op de foto kan zien heb ik weinig kabel om mee te werken. Of mag ik dit niet zelf afmonteren en moet ik het de monteur laten doen? Kan hij de kabel ook gelijk verlengen? 

 

Bedankt! 

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Brabofries, welkom op de Ziggo Community!

 

Goed dat je hier even contact opneemt en direct navraagt hoe alles ervoor staat en waar welke verantwoordelijkheden liggen. Ik zie dat @Steefb en @Bert al goed uitleggen hoe en wat. Dat kan ik ook van mijn kant bevestigen: Wij zijn verantwoordelijk voor het binnenkomen en afmonteren van je groene kabel in een AOP. Dus dat er nu een monteursafspraak staat, is de juiste weg. Het verhaal van de eerste monteur is wel wat opvallend. Zowel dat er eigenlijk door hem geen vervolgactie is uitgezet alsook het aanbod voor het verleggen. Dat zal ik ook terugkoppelen.

 

Het verlengen en/of verleggen hangt heel erg van de situatie af. Als je uiteindelijk je groene kabel en AOP helemaal elders wil, dan is een afspraak nodig via mijnaansluiting.nl, maar voor nu lijkt het me verstandig eerst deze monteursafspraak af te wachten. Sowieso met het oog op het signaal.

 

Ik heb voor je gecheckt of ik hem kon verplaatsen naar komende week, maar dat is helaas niet het geval. Je kunt deze week af en toe Mijn Ziggo nog even controleren of er een eerdere afspraak is vrijgekomen en hem via die weg verplaatsen.

Bekijk in context

Brabofries
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

De monteur is geweest en heeft een nieuw AOP aangesloten en de kabel binnenshuis met 0.5m verlengt. Nu kan ik het AOP netjes op de muur monteren en zijn mijn signaalsterktes ook allemaal binnen de correcte waardes!

Bekijk in context

Brabofries
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Paul,

 

Ja alles werkt nu naar behoren.

 

Bedankt!

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Brabofries Super! Ontzettend fijn dat alles inmiddels naar volle tevredenheid werkt. Mocht je ooit nog andere vragen hebben, dan weet je dat je op de Community terecht kunt. 😉 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat is de ziggo verantwoordelijkheid. Laat het dus door ziggo verzorgen.

 

Kies de juiste monteur (ziggo.nl)

 

Dit doet de installatiemonteur
Inbegrepen:

Aansluiten van 1 televisietoestel, 1 computer en 1 telefoon op onze diensten

2 jaar garantie op al het (installatie)materiaal

Overal in huis perfecte wifi (incl. wifiscan)

28 dagen garantie op de werkzaamheden

Benodigd installatiemateriaal (hiervoor betaal je de kostprijs)

Dit doet de installatiemonteur niet:

Aansluiten van meer apparaten per dienst

Kabels wegwerken in de muur

 

Kosten installatiemonteur
Een bezoek van de installatiemonteur is gratis tot 8 weken na ontvangst van je pakket of verhuizing.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik lees dat je al een monteursafspraak hebt.

 

Kijk iedere ochtend in Mijn Ziggo onder Monteursafspraken of je de afspraak kunt verzetten naar voren, de agenda is dan bijgewerkt met afgezegde afspraken.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Brabofries
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Oke dan laat ik de verantwoordelijkheid bij ziggo. Jammer dat hiervoor dan een 2e monteur moet langskomen. De eerste die was geweest heeft in de meterkast gekeken, in de woonkamer gekeken maar hij kon het punt ook niet vinden. Hij heeft toen ziggo gebeld en om een soort plattegrond gevraagd. Toen is ons verteld in welke hoek van het huis de kabel zou moeten liggen. Dat kon binnen of buiten zijn, dus we moesten zelf maar graven. Hij bood wel aan om de kabel te verleggen naar de meterkast. We moesten hem dan 100 euro betalen, maar wel zelf het graafwerk doen. Hij beheerste als enige monteur in de regio een bepaalde techniek om de groene kabel te verlengen ofzo.

Hij is toen weer weggegaan, zonder een aansluiting op te leveren.

Mijn vriendin is toen gaan graven in de tuin en heeft een buisje gevonden wat de gevel inging. Ik ben toen de vloer open gaan breken en heb toen dus onder de ondervloer die 5cm kabel gevonden. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator weg, zij kunnen de juiste monteur sturen.

Morgen komen ze hier langs in dit topic.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Brabofries 

Ik zie op de foto een splitter en maar 1 uitgang gebruikt.

Je kan de splitter er ook tussenuit halen en het modem rechtstreeks op de aop aansluiten . ( als je geen tv gebruikt ) 

 

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

 

laat deze even zien hier dan kunnen wij hier iets beter beoordelen of de signaal niveau's goed zijn.

 

Downstream:
Goed: -7 dBmV tot +7 dBmV   <<  Dit zijn de niveau's waar het modem het beste op reageert.

Voldoende: -8 tot -10 dBmV   << Dit is een iets lager niveau   tot +8 tot +10 dBmV   << dit is iets hoger niveau.

Onvoldoende: -11 dBmV   << Hier wordt het signaalniveau iets te laag  tot +11 dBmV   << hier begint het signaal te hoog te worden.

Slecht: -15 dBmV  <<< Te laag  tot +15 dBmV   <

Upstream waarden : zijn +35 dBmV to +49 dBmV.   Dit zijn de goede waarden
SNR: 33 dB of hoger.

Brabofries
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Bijgevoegd de waardes 

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Dit zijn geen goede waarden. Je hebt ook maar 1 upstream kanaal. Laat de monteur niet alleen afmonteren, maar ook de groene kabel doormeten. Die vertrouw ik ook niet. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Brabofries  schreef:

Bijgevoegd de waardes 


Dit zijn slechte waarden en niet raar dat het internet niet goed is.

Weet je zeker dat je de aop/wcd wel goed hebt afgemonteerd ? dus de kern van de kabel zit in het schuifje/schroefje en de afscherming van de kabel ( brieding ) maakt geen sluiting met de kern ? een zo een haartje er tegenaan heeft al effect.

 

Ronihd_0-1621155028362.png

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Brabofries, welkom op de Ziggo Community!

 

Goed dat je hier even contact opneemt en direct navraagt hoe alles ervoor staat en waar welke verantwoordelijkheden liggen. Ik zie dat @Steefb en @Bert al goed uitleggen hoe en wat. Dat kan ik ook van mijn kant bevestigen: Wij zijn verantwoordelijk voor het binnenkomen en afmonteren van je groene kabel in een AOP. Dus dat er nu een monteursafspraak staat, is de juiste weg. Het verhaal van de eerste monteur is wel wat opvallend. Zowel dat er eigenlijk door hem geen vervolgactie is uitgezet alsook het aanbod voor het verleggen. Dat zal ik ook terugkoppelen.

 

Het verlengen en/of verleggen hangt heel erg van de situatie af. Als je uiteindelijk je groene kabel en AOP helemaal elders wil, dan is een afspraak nodig via mijnaansluiting.nl, maar voor nu lijkt het me verstandig eerst deze monteursafspraak af te wachten. Sowieso met het oog op het signaal.

 

Ik heb voor je gecheckt of ik hem kon verplaatsen naar komende week, maar dat is helaas niet het geval. Je kunt deze week af en toe Mijn Ziggo nog even controleren of er een eerdere afspraak is vrijgekomen en hem via die weg verplaatsen.

Brabofries
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

De monteur is geweest en heeft een nieuw AOP aangesloten en de kabel binnenshuis met 0.5m verlengt. Nu kan ik het AOP netjes op de muur monteren en zijn mijn signaalsterktes ook allemaal binnen de correcte waardes!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Brabofries Fijn dat de monteur is langs geweest en dat er een nieuw AOP geplaatst is. Werkt alles inmiddels naar volle tevredenheid?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Brabofries Laat je het ons weten als wij je verder nog ergens mee kunnen helpen? We staan op de Community dan graag voor je klaar.
Alvast een prettig weekend!

Brabofries
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Paul,

 

Ja alles werkt nu naar behoren.

 

Bedankt!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Brabofries Super! Ontzettend fijn dat alles inmiddels naar volle tevredenheid werkt. Mocht je ooit nog andere vragen hebben, dan weet je dat je op de Community terecht kunt. 😉 

Uitgelicht topic