Peter1058

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

AOP is nog van UPC

Goedemiddag, ik heb last van storingen en nu zie ik dat ik een verouderde AOP heb ( er staat nog UPC op).Is het verstandig deze te vervangen 

20220721_161636.jpg

22 Reacties 22
Vibram Barefoot

Level 7
  • 166Posts
  • 8Oplossingen
  • 28Likes

Ja, even een berichtje naar Ziggo sturen incl de foto dan kunnen ze beoordelen of deze AOP vervangen moet worden. Hier zijn overigens geen kosten aan verbonden. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Peter1058 

Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwes óók klant ben. Maar dit terzijde.

Je hebt helemaal gelijk; een verouderde AOP veroorzaakt in veel gevallen problemen. Een moderator kan in overleg een afspraak met een monteur inplannen. Omdat het AOP de verantwoordelijkheid is van Ziggo, zijn hier geen kosten aan verbonden.

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Vermoedelijk gaat het om een VQ601R, ook al is de UPC-behuizing voor een VQ633 ontworpen. Vervanging (door een TRISZ-DG300) is inderdaad aanbevolen.

 

Hoe ziet de rest van de coaxinstallatie eruit? Maak je ook gebruik van een of meerdere splitters of een versterker?

Peter1058
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inderdaad zitten er ook een aantal splitters tussen,bij de AOP (tv woonkamer, tv slaapkamer) en in de woonkamer ( splitter tv en modem)

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Ziggo adviseert om het modem via het AOP aan te sluiten. Indien mogelijk dient het modem te worden verplaatst naar de meterkast.

 

Als eerste splitter wordt gebruikelijk een POA-01-B of POA-254 geplaatst. Voor het aansluiten van woon- en slaapkamer is een (tweede) POA-01-B of een ESX-02 een optie, afhankelijk van het type stekkers op deze kabels (resp. IEC (steek) of F (schroef)).

Peter1058
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zit te denken aan een Ziggo next mini voor de slaapkamer, op een WiFi aansluiting, dan ben ik af van de splitter bij de AOP

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

In dat geval kan de woonkamer inderdaad direct op het AOP aangesloten worden, maar het advies blijft om het modem in de meterkast aan te sluiten, waarbij de splitter in de woonkamer naar de meterkast verplaatst zou worden om modem en woonkamer op aan te sluiten.

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Het beste kan je een Next mini bedraad aansluiten.

Peter1058
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas is dat voor mij geen optie 

Peter1058
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Leest Ziggo dan niet mee in deze topic?  Ik probeer namelijk al weken een chat te starten met Ziggo maar ik zie nergens de mogelijkheid

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Dit klant-helpt-klantforum is geen chat, een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

mocht je ziggo direct nodig hebben kan je beter bellen

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Peter1058, je AOP is zeker aan de oude kant! Ik heb je meteen een aantal nieuwe aansluitmaterialen opgestuurd. Voor het oude AOP kunnen we een monteur inplannen. Ik heb een afspraak ingepland op maandag 25 juli tussen 08:00-13:00 uur. Mocht dit niet uitkomen dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo. 

Peter1058
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas,na bezoek van de monteur is het 2 dagen goed gegaan maar nu weer sinds een aantal dagen een constant opstartend modum,soms wel 20x op een dag

 

Ziggo,neem je verantwoordelijkheid en los het op,kosteloos 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Zou je een nieuwe foto van het AOP willen plaatsen?

Zou je tevens de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

Peter1058
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Peter1058_4-1659280126653.png

 

Peter1058_5-1659280154421.pngPeter1058_6-1659280175602.pngPeter1058_7-1659280193994.pngPeter1058_8-1659280218335.png

20220731_171054.jpg20220731_171115.jpg

 

 

Peter1058
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Tobiastheebe,

 

bijgevoegd de gevraagde gegevens,de AOP is aangelegd door de monteur van Ziggo,zowel die doorlus in de meterkast (groene kabel) als de aansluiting in de woonkamer.Daar zit een door Ziggo geleverde en door de monteur geïnstalleerde nieuwe AOP en splitter op

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De downstream ziet er niet goed uit, het vermogen is laag (op de hogere kanalen/frequenties te laag) en er is CER zichtbaar, de 'Fouten na RS' zijn uncorrectable errors en zouden 0 moeten zijn c.q. niet moeten oplopen. In de upstream zijn grote aantallen T3 timeouts zichtbaar op twee kanalen.

 

Het verplaatsen van het AOP van meterkast naar woonkamer lijkt geen goede beslissing te zijn geweest.

 

Zou je ook de gegevens van het tabblad 'Netwerk historie' willen plaatsen?

Peter1058
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen Tobiastheebe,

 

Even als eerste: de modem staat als sinds jaar en dag in de kamer,daar is dus altijd mijn AOP geweest.Mijn verhaal is begonnen dat de AOP nog van UPC was,kreeg daarna van 1 van de medewerkers van Ziggo een monteus en er zou een AOP opgestuurd worden (was een POA-splitter) zodat die in de meterkast gemonteerd kon worden.De monteur heeft er de,op de foto zichtbare oplossing van gemaakt en constateerde vorige week dat de waardes binnen de normen van Ziggo vallen met de modem in de woonkamer.

 

Heb nu zelf een nieuwe aansluiting gekocht (Ziggo gecertificeerd) en laat vandaag,door de toegewezen monteur,die plaatsen in de meterkast en hoop dan dat het één en ander duidelijk verbeterd.

Tobiastheebe,ik ben een leek,ik heb er allemaal geen verstand van en moet dus af gaan op wat een monteur mij verteld en aanbeveeld.Ben blij met jullie support.Bijgevoegd de netwerkhistorie:

01/08/2022 07:04:8noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:a6:44:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:86;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/08/2022 07:03:52Let op!LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=18:35:d1:a6:44:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:86;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/08/2022 01:07:34criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:a6:44:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:86;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/08/2022 01:06:54criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:a6:44:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:86;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/08/2022 01:06:54criticalRanging Request Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:a6:44:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:86;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/08/2022 01:06:52criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:a6:44:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:86;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/08/2022 01:06:52criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:a6:44:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:86;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/08/2022 01:06:52criticalRanging Request Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:a6:44:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:86;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/08/2022 01:06:51criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:a6:44:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:86;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/08/2022 01:06:50criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:a6:44:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:86;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/08/2022 01:06:50criticalRanging Request Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:a6:44:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:86;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/08/2022 01:06:50criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:a6:44:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:86;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/08/2022 01:06:50criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:a6:44:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:86;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/08/2022 01:06:50criticalRanging Request Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:a6:44:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:86;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/08/2022 01:06:45criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:a6:44:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:86;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/08/2022 01:06:45criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:a6:44:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:86;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/08/2022 01:06:45criticalRanging Request Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:a6:44:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:86;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/08/2022 01:06:45criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:a6:44:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:86;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/08/2022 01:06:44criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:a6:44:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:86;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/08/2022 01:06:44criticalRanging Request Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:a6:44:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:86;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Uitgelicht topic