Peter1058

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

AOP is nog van UPC

Goedemiddag, ik heb last van storingen en nu zie ik dat ik een verouderde AOP heb ( er staat nog UPC op).Is het verstandig deze te vervangen 

20220721_161636.jpg

22 Reacties 22
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

In de historie zie ik enkel uitval door mislukkende periodieke ranging om 1:06.

 

Het modem was dan eerder op een einddoos aangesloten, het AOP is vorige week pas verplaatst van meterkast naar woonkamer. Het huidige signaal in de woonkamer voldoet niet aan de eisen, het vermogen moet tussen -8 en 11 dBmV liggen.

 

Wat bedoel je met 'nieuwe aansluiting' in je tweede alinea?

 

Naar mijn mening moeten AOP, splitter en modem naar de meterkast worden verplaatst t.b.v. verbetering van het signaal.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Peter1058, is het gelukt met de tips van tobiastheebe?

Peter1058
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb deze week een monteur gehad,die heeft het modem in de meterkast gehangen,een AOP gemonteerd (daar begon de gehele topic mee) en een aantal metingen gedaan over de sterkte van het signaal op de AOP cq het modem.Ik kijk het even aan,hoop dat het is opgelost (maar dacht dacht ik de vorige keer ook,helaas begon de ellende toen weer opnieuw).Blij van mening dat Ziggo dit ook zou moeten monitoren en niet afhankelijk zou meten zijn van "externe experts" op een forum.Ik betaal tenslotte veel geld voor mijn abonnement

Uitgelicht topic