Emile49

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

AOP geschikt?

Kan ik deze AOP gebruiken om een Connect box modem aan te sluiten?

huidige situatiehuidige situatieIMG_2879.jpeg

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

je kan hem ervoor gebruiken alleen moet je dan wel een speciale kabel hebben al raad ik je aan dit kosteloos door een ziggo monteur te laten vervangen 

Bekijk in context

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

Hey goedemorgen @Emile49 en welkom op onze Community! 

Zo te lezen heb je al goed advies gekregen van robinjoo19 en tobiastheebe. Super 🙂 Ik heb de monteur voor je ingepland en hij komt morgenochtend al langs tussen 08.00 en 13.00 uur. Komt deze dag/tijd niet goed uit dan kun je de afspraak gemakkelijk verplaatsen via je Mijn Ziggo account (Gegevens -> Mijn monteursafspraken) 

We horen graag van je hoe het is gegaan!

Bekijk in context

5 Reacties 5
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

je kan hem ervoor gebruiken alleen moet je dan wel een speciale kabel hebben al raad ik je aan dit kosteloos door een ziggo monteur te laten vervangen 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31054Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15499Likes

De benodigde kabel is type IEC/F (stekkers met groene en rode ring), welke werd meegeleverd met installatiepakket van de Connect Box. Daarmee kun je het modem direct op de TRIS aansluiten.

 

De TRIS-102B is echter een verouderd AOP. Een snelle en stabiele internetverbinding kan hiermee niet gegarandeerd worden. Zoals aangegeven door @MR_CHIP is het raadzaam om een monteursafspraak te maken voor het vervangen van het AOP.

 

Als je naast het modem ook TV's/decoders wilt aansluiten, dan moet er meer veranderd worden. Er moet in dat geval een nieuwe tweewegsplitter (POA-01-B) geplaatst worden. Daarop wordt het modem aangesloten. Op de tweede aansluiting van die splitter kan vervolgens de huidige splitter (VFC 0631) aangesloten worden, tevens met een IEC/F-kabel. Indien je de tweede TV-kabel in de meterkast niet gebruikt, dan wordt de VFC 0631 overbodig en kan deze tweede kabel direct op de eerder genoemde POA-01-B aangesloten worden, met een nieuwe stekker. Dit alles kan de monteur voor je regelen.

 

Indien gewenst kan ik een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) vragen om een monteursafspraak in te plannen.

Emile49
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gaarne zou ik een monteur willen laten komen om de aansluiting te maken.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31054Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15499Likes

Morgen komt een moderator langs in dit topic, hij/zij regelt een monteursafspraak voor je.

 

Ik zag dat je mij een PB hebt gestuurd met je gegevens, die kan ik als medeklant niet gebruiken. Voer de adresgegevens s.v.p. op deze pagina in zodat ze zichtbaar zijn voor de moderator.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

Hey goedemorgen @Emile49 en welkom op onze Community! 

Zo te lezen heb je al goed advies gekregen van robinjoo19 en tobiastheebe. Super 🙂 Ik heb de monteur voor je ingepland en hij komt morgenochtend al langs tussen 08.00 en 13.00 uur. Komt deze dag/tijd niet goed uit dan kun je de afspraak gemakkelijk verplaatsen via je Mijn Ziggo account (Gegevens -> Mijn monteursafspraken) 

We horen graag van je hoe het is gegaan!

Uitgelicht topic