Goedemorgen,
Ik heb een nieuw modem ontvangen (Sagemcom SmartWifi) en begrijp dat mijn AOP DIO (met ‘sleutelgat’) vervangen dient te worden. Is het mogelijk hier een afspraak voor in te plannen? Bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi @Sander_VB ,
Een moderator kan dit voor je regelen.Die komt binnen enkele dagen langs in je topic, ik zou tot de monteur is geweest of het oude modem niet meer werkt de nieuwe nog niet aansluiten.
Edit: Je kan ook een monteur inplannen via ziggo.nl/monteursafspraak
Dag @Sander_VB
Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben.
Vanwaar heeft u begrepen dat uw AOP vervangen zou moeten worden? Om u wellicht onnodig te laten wachten op een monteur, zou u een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo uw huis binnenkomt (het abonnee overnamepunt) met eventuele splitters, signaalversterkers en het modem op de foto?
@Wim C., volgens mij staat in de handleiding van het nieuwe MV2+ modem dat alle AOP's ouder dan de Braun vervangen moeten worden.
dat klopt idd
dit type aop is niet optimaal geschikt voor docsis 3.1
@Verwijderd account ik heb je bericht gelezen. Maar je suggereert dat @Sander_VB op een monteur moet wachten voordat het modem kan worden aangesloten? Dat lijkt me niet echt handig want dan zou de topic starter een paar dagen zonder internet zitten.
Maar een foto vertelt het hele verhaal.
@Wim C. schreef:@Verwijderd account ik heb je bericht gelezen. Maar je suggereert dat @Sander_VB op een monteur moet wachten voordat het modem kan worden aangesloten? Dat lijkt me niet echt handig want dan zou de topic starter een paar dagen zonder internet zitten.
Hallo Wim,
Het duurt 14 dagen voordat het oude modem gedeactiveerd word, ik denk dat de monteur wel eerder kan komen.En ik geef er ook bij aan, dat als het huidige modem gedeactiveerd is, dat hij dan het nieuwe modem kan aansluiten.
Bedankt voor alle reacties. Het klopt inderdaad dat de installatiehandleiding aangeeft dat mijn huidige type AOP niet geschikt is (ben vanavond pas in de gelegenheid om een foto te maken/delen). Uitdaging is dat ik al een poging heb gedaan om de nieuwe modem te installeren en de oude modem (Technicolor TC7210) nu gedeactiveerd is en ik dus zonder internet zit
wat is er toen mis gegaan zoals gezegd zpu dit modem wel online moet komen in ieder geval
Mijn oude modem stond in bridge mode, dit lijkt nu bij het nieuwe modem ook het geval. Ik heb Ziggo nu gevraagd deze terug te zetten in router modus, hopelijk lost dat al eea op, waarmee vervanging van de AOP minder urgent wordt
er zijn problemen met het nieuwe modem dat die in bridge mode geen ip geeft aan de router in dit geval moet eenmalig de reset knop worden gebruik om fabrieks reset uit te voeren
Ik hoop het, als dit modem de oude gedeactiveerd heeft door het aansluiten heeft 'ie zich in ieder geval aangemeld op het netwerk en zou het ook moeten werken.Maar misschien met uitval door het AOP.
Bedankt, dit ga ik vanavond even proberen
laat ons vooral de uitkomst weten 😉
Doe ik!
De reset heeft zijn werk gedaan, de modem draait als een zonnetje. Bedankt voor de hulp allen en de tip @MR_CHIP
Bijgaand nog de foto’s van de AOP, die dus volgens mij wel nog vervangen dient te worden
die moeten zeker vervangen worden, maar ben blij om te zien dat hij in ieder geval online is gekomen best cruciaal internet 🙂
heb je al een afspraak met een monteur ?
Nog niet, dus hoor graag of dat via deze weg in te plannen is. En klopt, we zijn nergens meer zonder internet 🙂
dit is zeker door de moderators hier in te plannen 😉 dit duurt alleen wel een tijdje omdat ze het heel druk hebben, als het goed is komen ze vanzelf langs
en anders kun je zelf klantenservice bellen en uitleggen dat je aop niet docsis 3.1 geschikt is, dan plannen ze een monteur voor je in. is een simpel klusje wat met 10 minuutjes gebeurd is (zowel het bellen als het monteursbezoek zelf haha) 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.