1
Vraag
2
Reacties
Sander_VB

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

AOP DIO laten vervangen

Goedemorgen,

 

Ik heb een nieuw modem ontvangen (Sagemcom SmartWifi) en begrijp dat mijn AOP DIO (met ‘sleutelgat’) vervangen dient te worden. Is het mogelijk hier een afspraak voor in te plannen? Bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sander_VB
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

1EB68D32-5A3B-47EA-AF20-C25B27C9012A.jpeg

en nu helemaal opgelost met een nieuwe AOP. Case closed

Bekijk in context

28 Reacties 28
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Sander_VB ,

Een moderator kan dit voor je regelen.Die komt binnen enkele dagen langs in je topic, ik zou tot de monteur is geweest of het oude modem niet meer werkt de nieuwe nog niet aansluiten.

Edit: Je kan ook een monteur inplannen via ziggo.nl/monteursafspraak 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Sander_VB 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben.

Vanwaar heeft u begrepen dat uw AOP vervangen zou moeten worden? Om u wellicht onnodig te laten wachten op een monteur, zou u een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo uw huis binnenkomt (het abonnee overnamepunt) met eventuele splitters, signaalversterkers en het modem op de foto?

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Wim C., volgens mij staat in de handleiding van het nieuwe MV2+ modem dat alle AOP's ouder dan de Braun vervangen moeten worden.

Visser__0-1666684585789.png

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dat klopt idd

dit type aop is niet optimaal geschikt voor docsis 3.1

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Verwijderd account ik heb je bericht gelezen. Maar je suggereert dat @Sander_VB op een monteur moet wachten voordat het modem kan worden aangesloten? Dat lijkt me niet echt handig want dan zou de topic starter een paar dagen zonder internet zitten.

Maar een foto vertelt het hele verhaal.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Wim C.  schreef:

@Verwijderd account ik heb je bericht gelezen. Maar je suggereert dat @Sander_VB op een monteur moet wachten voordat het modem kan worden aangesloten? Dat lijkt me niet echt handig want dan zou de topic starter een paar dagen zonder internet zitten.


Hallo Wim,

Het duurt 14 dagen voordat het oude modem gedeactiveerd word, ik denk dat de monteur wel eerder kan komen.En ik geef er ook bij aan, dat als het huidige modem gedeactiveerd is, dat hij dan het nieuwe modem kan aansluiten.

Sander_VB
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Bedankt voor alle reacties. Het klopt inderdaad dat de installatiehandleiding aangeeft dat mijn huidige type AOP niet geschikt is (ben vanavond pas in de gelegenheid om een foto te maken/delen). Uitdaging is dat ik al een poging heb gedaan om de nieuwe modem te installeren en de oude modem (Technicolor TC7210) nu gedeactiveerd is en ik dus zonder internet zit

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

wat is er toen mis gegaan zoals gezegd zpu dit modem wel online moet komen in ieder geval

Sander_VB
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Mijn oude modem stond in bridge mode, dit lijkt nu bij het nieuwe modem ook het geval. Ik heb Ziggo nu gevraagd deze terug te zetten in router modus, hopelijk lost dat al eea op, waarmee vervanging van de AOP minder urgent wordt

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

er zijn problemen met het nieuwe modem dat die in bridge mode geen ip geeft aan de router in dit geval moet eenmalig de reset knop worden gebruik om fabrieks reset uit te voeren

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik hoop het, als dit modem de oude gedeactiveerd heeft door het aansluiten heeft 'ie zich in ieder geval aangemeld op het netwerk en zou het ook moeten werken.Maar misschien met uitval door het AOP.

Sander_VB
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Bedankt, dit ga ik vanavond even proberen

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

laat ons vooral de uitkomst weten 😉 

 

Sander_VB
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Doe ik!

Sander_VB
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

De reset heeft zijn werk gedaan, de modem draait als een zonnetje. Bedankt voor de hulp allen en de tip @MR_CHIP

 

Bijgaand nog de foto’s van de AOP, die dus volgens mij wel nog vervangen dient te worden

6700D328-1643-452C-8FA0-17EB2779FEC8.jpeg

51496E94-1BCB-4773-B72B-8ED6AE4D44D5.jpeg

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

die moeten zeker vervangen worden, maar ben blij om te zien dat hij in ieder geval online is gekomen best cruciaal internet 🙂

 

heb je al een afspraak met een monteur ?

Sander_VB
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Nog niet, dus hoor graag of dat via deze weg in te plannen is. En klopt, we zijn nergens meer zonder internet 🙂

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dit is zeker door de moderators hier in te plannen 😉 dit duurt alleen wel een tijdje omdat ze het heel druk hebben, als het goed is komen ze vanzelf langs

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

en anders kun je zelf klantenservice bellen en uitleggen dat je aop niet docsis 3.1 geschikt is, dan plannen ze een monteur voor je in. is een simpel klusje wat met 10 minuutjes gebeurd is (zowel het bellen als het monteursbezoek zelf haha) 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic