Vraag
Reacties
Oplossing
Samioen
Level 2

AEG LR9Hamburg wasmachine niet te koppelen aan WiFi

Goededag,

Ik heb een wasmachine van het merk AEG (type LR9Hamburg) deze zou via Wifi verbonden moeten kunnen worden. Ik gebruik als wifi het Deco m4 systeem, dit systeem draait in mesh fuctie. Ouderlijk toezicht heb ik niet aanstaan Het wil maar niet lukken om de machine via wifi te koppelen aan mijn netwerk. Heb 5.0Ghz uitgezet omdat volgens de installatiehandleiding, het alleen via 2.4Ghz zou werken. Heeft iemand van jullie een idee waar het aan zou kunnen liggen of wat ik zou kunnen/moeten doen? 

0 Kudos
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik had drie punten genoemd in mijn vorige reactie, welke daarvan heb je geprobeerd/aangepast? Kun je ook aangeven waar je precies tegenaan loopt bij het verbinden met Wi-Fi, eventueel met een screenshot van de My AEG Care app?

Desnoods kun je de wasmachine proberen te verbinden met Wi-Fi van het modem, mogelijk moet je dit wel opnieuw inschakelen, gebruik hiervoor een andere SSID (netwerknaam) dan de Deco's.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
Samioen
Level 2
Topicstarter

Uiteindelijk gelukt door de waamacchine te koppelen aan de ziggo modem. @tobiastheebe @Klopt inderdaad wat je aangaf dat hij gewoon te bedienen is ongeacht op welk netwerk ben ingelogd. Dank jullie wel voor de tips. @Arnold711 @caesar @tobiastheebe @puppie 

Bekijk in context

31 Reacties 31
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het kan helpen om in de Deco app fast roaming en/of beamforming (op de pagina Meer → Geavanceerd) en/of mesh technology (op het apparaatscherm van de wasmachine, als deze kortstondig verbonden is geweest) uit te schakelen. Als het modem in router mode is geconfigureerd (standaard, witte status-LED) dan moet de router mode naar AP mode aangepast worden op de pagina Meer → Geavanceerd → Bewerkingsmodus.

0 Kudos
Samioen
Level 2
Topicstarter

Dank je wel, ga ik dat proberen

0 Kudos
Samioen
Level 2
Topicstarter

Helaas geen succes😔

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik had drie punten genoemd in mijn vorige reactie, welke daarvan heb je geprobeerd/aangepast? Kun je ook aangeven waar je precies tegenaan loopt bij het verbinden met Wi-Fi, eventueel met een screenshot van de My AEG Care app?

Desnoods kun je de wasmachine proberen te verbinden met Wi-Fi van het modem, mogelijk moet je dit wel opnieuw inschakelen, gebruik hiervoor een andere SSID (netwerknaam) dan de Deco's.

0 Kudos
Ga naar reactie
Samioen
Level 2
Topicstarter

Hallo Tobias,

Ik had het deco systeem in ap modus gezet en ik had alle torentjes uitgezet op 1 na degene die is gekoppeld aan de modem van ziggo. Ook heb ik 5 GHZ uitgeschakeld (dit werd aangegeven door AEG) Fast roaming staat uitgeschakeld,hier heb ik niets aan gedaan. (zie foto) Bij het installeren loopt het steeds vast en er wordt een foutcode (ECPW003). Ik heb er over nagedacht om het gehele deco systeem uit te schakelen en te proberen te koppelen met de modem van Ziggo. WiFi staat hier nu van uitgeschakeld en deze zal ik dan dus weer aan moeten zetten. Vervelende is dat ik dan een 2e netwerk heb. (Dit lijkt me niet ideaal)

foto 9.jpg

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Zo ver ik kan zien is ECPW003 een generieke foutcode.

Je kunt de Deco's in gebruik laten en het modem een andere SSID laten uitzenden zoals ik eerder aangaf. Dit is in eerste instantie als test en niet permanent.

Een of meerdere spaties of speciale tekens en/of een te lange (in de) SSID en/of PSK (wachtwoord) kunnen ook de oorzaak zijn. Als dit momenteel het geval is, dan kun je dit aanpassen en opnieuw proberen om de wasmachine te verbinden.

0 Kudos
Arnold711
Level 9

Goedemorgen,

ik heb het zelfde gehad met mijn Siemens, daar heb ik alle wifipods voor uitgezet zodat aanmelden alleen via het modem gaat. Als deze paring is gelukt kunnen de wifipods of Deco's weer aan.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@Arnold711  schreef:

Goedemorgen,

ik heb het zelfde gehad met mijn Siemens, daar heb ik alle wifipods voor uitgezet zodat aanmelden alleen via het modem gaat. Als deze paring is gelukt kunnen de wifipods of Deco's weer aan.

In dit geval kunnen de Deco's ingeschakeld blijven omdat deze een andere SSID kunnen uitzenden dan het modem, i.t.t. de SmartWifi pods.

0 Kudos
Arnold711
Level 9

Hoi,

dat werkte bij mij toen niet, met David dit zo getest en werkte toen wel. Maar kan overal anders werken.

0 Kudos
Samioen
Level 2
Topicstarter

Ik ben niet heel technisch maar de modem heeft een andere SSID dan het Deco netwerk, als ik mijn wasmachine laat verbinden via mijn modem (en dat lukt), dan kan ik de wasmachine toch niet vinden als ik verbonden ben met mijn Deco netwerk?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Met de Deco's in router mode was sprake van een gescheiden, tweede LAN. Een apparaat dat verbonden was met een van de Deco's kon daardoor inderdaad geen apparaten in het LAN van de modemrouter detecteren en vice versa. Met AP mode zijn de Deco's onderdeel geworden van het LAN van de modemrouter. Je kunt de wasmachine daardoor altijd bereiken, ongeacht of de wasmachine of jouw smartphone met de modemrouter of een Deco is verbonden.

0 Kudos
Samioen
Level 2
Topicstarter

Tobias,

Misschien gaan we off-topic maar als ik mijn Deco in AP mode zet dan heb ik toch nog steeds een andere SSID?

Mijn bedoeling is het dan ook om alles in 1 netwerk met elkaar werkend te hebben. In mijn gedachte kan dat toch alleen als alles onder 1 SSID staat?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Je had vanmorgen aangegeven dat je AP mode al had ingesteld. Router/AP mode verandert inderdaad niets aan de SSID. Dezelfde SSID gebruiken op de modemrouter en de Deco's is in principe mogelijk, maar raad ik persoonlijk af. Je zou hiermee wel kunnen testen nadat de wasmachine succesvol is verbonden. Echter: ook met verschillende SSID's op de modemrouter en Deco's blijft apparatuur onderdeel van hetzelfde LAN (local area network), dankzij AP mode.

0 Kudos
puppie
Level 17

je zou op de wasmachine ook een ander netwerk kunnen zetten (ssid)
Dan zoek je de naam van de deco op en geeft die gegevens in.

0 Kudos
Samioen
Level 2
Topicstarter

Dus hoe dan ook de Deco niet in mesh(Wifi-Router)  maar in AP modus?

Dan moet ik alle "torentjes" dus aansluiten op de router?

foto 10.jpg

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

AP mode is inderdaad de juiste configuratie. Je hoeft verder niets aan de aansluitwijze/plaatsing van de Deco's te veranderen. In eerste instantie zou ik dus de SSID's van modem + Deco's gescheiden van elkaar houden en de wasmachine met het modem proberen te verbinden.

0 Kudos
Samioen
Level 2
Topicstarter

Wifi van de Ziggo modem had ik uitgeschakeld. Heeft even geduurd voordat ik het weer aan kreeg. Morgen proberen te koppelen aan de Ziggo modem. Ga eerst de modem herstarten en de Deco uitzetten. Hopen dat het lukt.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Voor opnieuw opstarten van het modem zie ik niet direct een reden. De Deco's uitschakelen is niet nodig, zolang deze maar niet dezelfde SSID als het modem uitzenden.

0 Kudos
caesar
Level 17

@Samioen 

Heb je het al geprobeerd met WPS ? Dat moet je eerst aanzetten op de router c.q. het accesspoint. Dat blijft dan een korte tijd actief, en in die tijd kun je de wasmachine automatisch laten zoeken.

0 Kudos