Goededag,
Ik heb een wasmachine van het merk AEG (type LR9Hamburg) deze zou via Wifi verbonden moeten kunnen worden. Ik gebruik als wifi het Deco m4 systeem, dit systeem draait in mesh fuctie. Ouderlijk toezicht heb ik niet aanstaan Het wil maar niet lukken om de machine via wifi te koppelen aan mijn netwerk. Heb 5.0Ghz uitgezet omdat volgens de installatiehandleiding, het alleen via 2.4Ghz zou werken. Heeft iemand van jullie een idee waar het aan zou kunnen liggen of wat ik zou kunnen/moeten doen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@caesar schreef:
Heb je het al geprobeerd met WPS ? Dat moet je eerst aanzetten op de router c.q. het accesspoint. Dat blijft dan een korte tijd actief, en in die tijd kun je de wasmachine automatisch laten zoeken.
Uit de handleiding van de LR9HAMBURG krijg ik niet de indruk dat WPS ondersteund wordt. De wasmachine zendt een tijdelijke (ad-hoc) SSID uit waar de My AEG care app gebruik van maakt voor de configuratie, dit lijkt de enige manier te zijn om de wasmachine te verbinden.
Bij mijn wasmachine werkt dat ook zo, maar je kunt ook automatisch verbinden.
Kijk hier eens naar, misschien zit hier je je oplossing in.
** Moderator: link verwijderd i.v.m. besloten testgroep **
Uiteindelijk gelukt door de waamacchine te koppelen aan de ziggo modem. @tobiastheebe @Klopt inderdaad wat je aangaf dat hij gewoon te bedienen is ongeacht op welk netwerk ben ingelogd. Dank jullie wel voor de tips. @Arnold711 @caesar @tobiastheebe @puppie
Graag gedaan @tobiastheebe ✅
@Arnold711 schreef:
Kijk hier eens naar, misschien zit hier je je oplossing in.
*** aan Moderator vermeld delen van een test topic niet toegestaan ***
Je kan ook nog even de handleiding bekijken Hoe verbind ik mijn AEG wasmachine met Wi-Fi met de my AEG care App via een QR code (Video)
Ik zie dat je ook de 5 GHz uitzet, je kan beter 1 Netwerk nemen, en dan nog een Gastennetwerk probeer daar de wasmachine eens op te verbinden, Gastennetwerk moet wel ander password hebben als de gewone netwerk.
Maar om even van je Deco's los te gaan, hoe staan de volgende instellingen in je modem
Als je naar http://192.168.178.1 of http://192.168.100.1 vervolgens wachtwoord en dan ga je naar volgende instellingen toe:
Kijk eerst naar Verbonden apparaten of je daar de wasmachine ziet in de IP en mac adres lijst.
Ga dan naar Geavanceerde instellingen en kijk eens op Beveiliging > klik op de Firewall staat deze zo ingesteld.
Ga daarna naar Geavaceerde instellingen en kies DHCP > staat je DHCP v6 Server als die aanstaat op Statefull of Slaac, zet hem dan op Slaac in plaats van Statefull
Dan zou je het Modem even opnieuw opstarten en vervolgens je Deco's en dan nog eens proberen met je netwerk, lukt het niet kan je in je Deco Netwerk de UPnP nog even aanzetten om de apparaten even door te laten gaan, daarna weer uitzetten.
De firewall en DHCPv6-server staan volledig los van wel/niet kunnen verbinden Wi-Fi. Ik raad af om de DHCPv6-server op 'stateful' in te stellen, dit kan wel een workaround zijn bij IPv6-problemen op Android. 'Stateless' is de aanbevolen en standaardinstelling.
@tobiastheebe meestal hebben met dit soort apparaten de Statefull betere verbinding als met Slaac maar goed dit kan je hand matig doen, ik moet hier wel op Statefull omdat sommige apparaten niet mee werken.
Proberen kan geen kwaad, is een optie, want wasmachine toch vrij groot object. Je kan altijd nog switchen.
@Dave schreef:
@tobiastheebe meestal hebben met dit soort apparaten de Statefull betere verbinding als met Slaac maar goed dit kan je hand matig doen, ik moet hier wel op Statefull omdat sommige apparaten niet mee werken.
[...]
IoT-apparatuur en domotica maken vaak (helaas) in het geheel geen gebruik van IPv6. Met (alleen) stateful DHCPv6 verlies je de mogelijkheid om IPv6 te gebruiken bij Android. Het is mij niet helemaal duidelijk wat je met 'betere verbinding' bedoelt, de configuratie van de DHCPv6-server heeft geen effect op de stabiliteit van Wi-Fi.
IoT-apparatuur en domotica maken vaak (helaas) in het geheel geen gebruik van IPv6. Met (alleen) stateful DHCPv6 verlies je de mogelijkheid om IPv6 te gebruiken bij Android. Het is mij niet helemaal duidelijk wat je met 'betere verbinding' bedoelt, de configuratie van de DHCPv6-server heeft geen effect op de stabiliteit van Wi-Fi.
Siemens, Bosch, en andere merken (niet AEG) maken gebruik van Home Connect. Ik vroeg ze een keer of ze ook IPv6 ondersteunen, en ze zeiden van niet. Echter, mijn was- en droog apparatuur ondersteunt wel degelijk IPv6.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.