1
Vraag
2
Reacties
Rokbock

Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

70 mbit/s ipv 200 mbit/s ? - nieuw abonnement

Beste Ziggo en community,

Onlangs zijn wij verhuisd en kwam (alsof het zo hoorde te zijn) de mooie Black Friday actie van Ziggo voorbij. Hoppah besteld! Al zeer snel hadden wij de modem + mediabox in huis en kon het aangesloten worden. In het verleden zijn wij ook klant geweest bij Ziggo dus het aansluiten was zo gebeurd (top!).

Na alle stappen succesvol te hebben doorlopen gaan we natuurlijk eerst testen. Via de speedtest vanaf de Ziggo website evenals speedtesters die worden aangeboden vanuit derde partijen kregen wij waardes te zien die veel lager zijn dan de beloofde 200 mbit/s. Daarnaast lijkt het vreemd dat het signaal uit Amsterdam komt terwijl wij in de provincie Groningen wonen (plaats aarbevingsgrap hier:stuck_out_tongue:).

Wij hebben de (nieuwe) connectbox modem met een Mediabox Xl. De modem is enkel met de COAX kabel aangesloten aan de splitter. Beide onderdelen zaten (nieuw) in de doos. De speedtests zijn bekabeld uitgevoerd uiteraard. Dit via alle vier de Ethernet poorten op de Modem. Verder hebben wij geen splitters noch Wifi versterks in huis. Wel waren er tijdens het testen enkele Wifi apparaten aangesloten aan het netwerk (twee telefoons en een Chromecast). Echter deze werden niet gebruikt noch zal dit de overige 130 mbit/s in beslag nemen.

Enig idee wat de oorzaak is en/of wat hier aan te doen valt?

Alvast dank! :slight_smile:
34 Reacties 34
Meldingen
Aan Uit
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
Rokbock
Je waardes zien er goed uit.
Het blijft een momentopname.

Waarom ben je overgestapt naar de Ziggo speedtest?
Die is onbetrouwbaar.
De hier geadviseerde te gebruiken speedtest is:
http://www.dslreports.com/speedtest

Mijn suggestie was:
bekabeld Opmerkelijk die foutmelding over upload. Belooft niet veel goeds.
Kan een incident zijn. Meer keer testen over een wat langere periode geeft het beste zicht.

Heb je dat gedaan? Wat zijn de historische resultaten?

Standaard test de DSL-reports test de snelheid over IPv4.
Maar via Advanced Settings kun je ook over IPv6 testen.
De Ziggo speedtest die je liet zien, is een test over IPv6, met een erbarmelijk resultaat. Is dit een incident?

Test nog eens verder en laat wat resultaten zien resp vertel er iets over.

Van een beetje slechte UTP-kabel verwacht ik 80 Mbps Down.
Van een vreselijk slechte UTP-kabel kun je de meest idiote resultaten verwachten.
Je vertelt tegenstrijdige resultaten via verschillende poorten na omsteken van de kabel. Dat maakt die kabel heel verdacht. Al andere kabel geprobeerd?

Gr Han
Rokbock
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Bedankt voor de reacties hanh ArChie.DVB Steefb .
Zoals eerder aangegeven, ik heb alle kabels geprobeerd, allen met hetzelfde resultaat.

Zojuist weer hetzelfde. Ik kom thuis van het werk en doe een speedtest en krijg een waarde van 10.84 download. Ik stop kabel in een andere poort op de modem en voer dezelfde test weer uit en krijg dan vervolgens een uitslag van 196.8 download! Beide ports hebben nu zowel de lage als normale waardes aangegeven dus het ligt ook niet aan de betreffende port van de modem.

Iets klopt hier niet. Dit betekent dat het dus niet te maken heeft met het moment van de dag, kabel, AOP (is vervangen zoals eerder vermeld). En aangezien de snelheid wel gewoon geleverd kan worden lijkt het toch echt op een defecte modem.

Kan een medewerker van Ziggo dit niet op afstand aflezen en/of aanpassen, danwelniet een nieuwe modem opsturen incl. retoursdoos voor de huidige.

Bijlagen: De uitslagen van de speedtest. Voor en na het verwisselen van modem poort. Ditmaal middels dslreports
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
Mij lijkt vervanging van je Ziggo Modem/Router ook de beste oplossing om nu te proberen.
Probeer 24/7:
www.ziggo.nl/chat
en zorg dat je een link naar de diskussie hier kunt Pasten.
Moeten ze maar ff bekijken.
Gr Han
Rokbock
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Goede service, na een zeer kort gesprek, en een verwijzing naar deze topic (bedankt hanh) wordt er een nieuwe modem opgestuurd!

Nogmaals, mijn dank is groot!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
Rustig aan. Er is nog niks opgelost.
We zullen zien. Er is een goede kans.
Laat weten wat de vorderingen zijn.
Liefst succes.
Rokbock
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Inmiddels is de nieuwe modem aankomen en aangesloten. Erg vlot, top!
Echter.. hetzelfde probleem doet zich weer voor zoals te zien is in de bijlagen.

Heeft iemand anders een idee/suggestie? Het ligt dus niet aan de modem, AOP, kabels of netwerkkaart van de pc.

Moet ik hiervoor Ziggo (Weer) bellen om een afspraak te maken met een monteur? Zo ja, gaat mij dit dan geld kosten als nieuwe klant? Er is immers al een monteur geweest om de AOP te vervangen.
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Welke bijlagen?
efok

Level 17
  • 4082Posts
  • 221Oplossingen
  • 1622Likes
Is die kabel wel goed?
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Rokbock wrote:
Inmiddels is de nieuwe modem aankomen en aangesloten. Erg vlot, top!
Echter.. hetzelfde probleem doet zich weer voor zoals te zien is in de bijlagen.

Tja. Uit de statusschermen van het vorige modem was niet af te leiden dat er iets mis was met het modem, dus ik begrijp niet wat Ziggo hier nu mee wilde bereiken.

Heeft iemand anders een idee/suggestie?

Heeft Ziggo al onderzocht of er sprake is van een capaciteitsprobleem in jouw coaxsegment?
Havanna

Level 17
  • 3406Posts
  • 124Oplossingen
  • 320Likes
Heb je even een andere pc of laptop bij de hand om die eens bedraad te testen?
Bij een kennis net zo'n geval gehad, draadloos werkte het goed, bedraad na enige tijd een enorme teruggang in snelheid. Dat is, nadat er wat updates zijn geweest, gisteren vanzelf weer goed gekomen.
Rokbock
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Goedeavond!

Eindelijk weer thuis om verder te testen. Ik ben toch maar even goed gaan kijken naar mijn netwerk adapter en heb zojuist TCP Optimizer (applicatie) aangezet en hier wat instellingen aangepast.

Voordat ik TCP Optimizer aan had zat ik weer rond de 10 mbits download. Na het activeren van de applicatie zit ik echter rond de 180 (prima). Misschien is het willekeurig maar ik begin toch te twijfelen aan mijn (on-board) Netwerk kaart.

Ik zal de laatste driver downloaden en het een tijdje in de gaten houden. Ik hou jullie op de hoogte (mocht daar vraag naar zijn).

Nogmaals dank voor de reacties!
almodovaris

Level 11
  • 839Posts
  • 30Oplossingen
  • 42Likes
Als je behoefte had aan TCP optimizer dan is iets mis met je apparaatuur (netwerk kabels, netwerk kaart, PC, eigen router, enz.).
Havanna

Level 17
  • 3406Posts
  • 124Oplossingen
  • 320Likes
Och, alles waardoor je inzicht in je problemen krijgt is toegestaan. :relaxed:
Rokbock
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Excuus voor de late reactie. Het is inmiddels verholpen door de netwerk driver te updaten (intel onboard mobo).

Afgelopen dagen is de snelheid vrijwel constant gebleven. Dank aan zowel de community als Ziggo zelf voor de hulp en prima service!

De topic kan gesloten worden
Havanna

Level 17
  • 3406Posts
  • 124Oplossingen
  • 320Likes
Ah, dus inderdaad ook updates.
Mooi dat alles weer goed werkt.