1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Zikko

Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

5G wifi band werkt niet op elk apparaat

Goedemiddag,

 

Sinds gisteren Giganet in huis en meteen aan testen geslagen om te kijken welke snelheden ik haal.

 

Mijn PC:

Verbinding: Cat6 LAN kabel

Tool: speedtest.net

Down: < 680 Mbps

Up: 50 Mbps

 

Jammer geen 1000Mbps

Mijn Telefoon: Samsung Galaxy Note 3

Verbinding: 5G

Tool: speedtest.net
Down: <90Mbps 

Up: geeft de tool niet aan

Goede verbinding dus.

Mijn Tablet: Samsung Galaxy Tab A (2016)

Verbinding: 5G

Tool: speedtest App
Down: < 0.08Mbps

Up: 0.22Mbps


Niet vooruit te branden

Mijn Tablet: Samsung Galaxy Tab A (2016)

Verbinding: 2.4G

Tool: speedtest App
Down: < 39Mbps

Up: 42Mbps

 

Redelijk tot normaal

 

Mijn vragen:

1. Waarom is de download snelheid niet 1000Mbps op mijn PC?

2. Waarom werkt mijn tablet niet met 5G terwijl de router denkt dat de tablet verbonden is met 5G met snelheid 200Mbps?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Zikko
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo @Paul , sinds de nieuwe software versie (LG-RDK_4.6.24-2206.7, dezelfde als @Gio2903 ) werkt alles naar behoren. Dwz de Samsung Tablet A 2016 haalt Wifi snelheden rond de 180Mbps, zonder pods. 

 

De PC, verbonden via lan cat6, haalt ook de 1000Mbps down, mits ik mijn virus scanner uitzet (AVG free).

 

Ik ben een blij mens. Bedankt voor alle hulp en geduld.

Bekijk in context

38 Reacties 38
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78276Posts
  • 5293Oplossingen
  • 23328Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Zikko
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dat wil ik best. Al begrijp ik niet wat dat met de kwaliteit van de 5G band te maken heeft. Ah waarschijnlijk wel met de snelheid in zijn geheel 🙂

Zikko
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Bert,

Bij deze de waarden:

Downstream pagina:

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
16180000001.441QAM 2563
26020000001.341QAM 2561
36100000001.741QAM 2562
46260000000.640QAM 2564
56340000000.240QAM 2565
66420000000.640QAM 2566
76500000001.440QAM 2567
86580000001.941QAM 2568
96660000001.641QAM 2569
106740000001.240QAM 25610
11682000000141QAM 25611
126900000001.341QAM 25612
136980000001.441QAM 25613
147060000001.241QAM 25614
157140000000.840QAM 25615
167220000001.241QAM 25616
177300000001.841QAM 25617
18738000000241QAM 25618
197460000001.741QAM 25619
207540000001.441QAM 25620
217620000001.541QAM 25621
227700000001.741QAM 25622
237780000001.941QAM 25623
247940000001.541QAM 25625
258020000001.841QAM 25626
268100000002.341QAM 25627
278180000002.141QAM 25628
288260000001.641QAM 25629
298340000001.140QAM 25630
308420000001.240QAM 25631
318500000000.940QAM 25632

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1Goed (Locked)411937
2Goed (Locked)4170
3Goed (Locked)41260
4Goed (Locked)4070
5Goed (Locked)40440
6Goed (Locked)40170
7Goed (Locked)4050
8Goed (Locked)411336
9Goed (Locked)4130
10Goed (Locked)40370
11Goed (Locked)41200
12Goed (Locked)41130
13Goed (Locked)41170
14Goed (Locked)41110
15Goed (Locked)40210
16Goed (Locked)41170
17Goed (Locked)4120
18Goed (Locked)4110
19Goed (Locked)4120
20Goed (Locked)4150
21Goed (Locked)4130
22Goed (Locked)4130
23Goed (Locked)4120
24Goed (Locked)4120
25Goed (Locked)4150
26Goed (Locked)4130
27Goed (Locked)4100
28Goed (Locked)4130
29Goed (Locked)4050
30Goed (Locked)4050
31Goed (Locked)4070


En de Upstream:

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
058800000565120QAM 6413
15200000056.55120QAM 6414
24520000056.85120QAM 6415
33840000056.85120QAM 6416

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
0ATDMA0010
1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0000


De coax kabel komt in mijn huiskamer binnen en ik heb alles met de standaard meegeleverde spullen aangesloten: dus geen extra fratsen. 

Zikko
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

O ja en de history:

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
28-11-2022 13:25:37noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 11 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-11-2022 12:15:34noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 12 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-11-2022 11:05:31noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 11 13; New Profile: 12 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-11-2022 10:15:17noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 10 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-11-2022 09:55:10noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 11 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-11-2022 08:45:07noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 10 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-11-2022 08:15:01noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 11 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-11-2022 07:39:30criticalStarted Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-11-2022 07:04:58noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 10 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-11-2022 05:11:38noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 11 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-11-2022 04:01:35noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 10 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-11-2022 03:08:36noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 11 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-11-2022 01:58:33noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 12 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-11-2022 23:09:27noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 11 13; New Profile: 12 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-11-2022 22:46:52noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 12 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-11-2022 21:36:48noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 11 13; New Profile: 12 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-11-2022 21:15:30noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 12 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-11-2022 20:05:27noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 11 13; New Profile: 12 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-11-2022 20:04:34noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 12 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-11-2022 18:54:30noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 11 13; New Profile: 12 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-11-2022 18:44:27noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 10 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-11-2022 17:50:26noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 11 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-11-2022 16:40:23noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 12 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-11-2022 15:34:20criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-11-2022 15:30:20noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 11 13; New Profile: 12 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-11-2022 15:22:35noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 12 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-11-2022 14:12:32noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 11 13; New Profile: 12 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-11-2022 13:53:16noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 12 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-11-2022 11:31:25noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 11 13; New Profile: 12 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-11-2022 11:31:02noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 10 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-11-2022 11:25:12noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 11 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-11-2022 10:15:09noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 12 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c1:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Gio2903

Level 17
  • 3390Posts
  • 181Oplossingen
  • 2491Likes

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt

Zikko
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Zikko_0-1669645244970.jpeg

 

Zikko
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik denk toch dat mijn modem gaar is. Ik zit voetbal te kijken met ZiggoGo app op mijn tablet via 2.4Ghz ,aangezien 5Ghz niet werkt icm mijn tablet, en het wifi signaal is in 45 minuten wel vijf keer weggevallen.

 

Dit had ik niet met de connectbox (de witte modem:

Zikko_1-1669645541680.png

). Daarmee werkte alles prima. Helaas voor Giganet heb ik de nieuwe nodig.

Zikko
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Die stond op precies dezelfde plek

Gio2903

Level 17
  • 3390Posts
  • 181Oplossingen
  • 2491Likes

dit is een (heel) oud AOP, de witte modem kan daar goed op werken, maar de nieuwe die je hebt gehad niet. een moderator kan een monteursafspraak voor je inplannen, of je belt zelf naar klantenservice, dat gaat wat sneller. op dit aop ga je onmogelijk 900+mbit/s halen 🙂

Zikko
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Heb je een idee waarom de tablet niet samenwerkt met 5G? Terwijl die toch een stuk nieuwer is dan mijn mobiel.

Tablet:

Verbinding (wlan)802.11a, 802.11ac (Wi-Fi 5), 802.11b, 802.11g, 802.11n (Wi-Fi 4)
Wi-Fi band2,4GHz, 5GHz

 

Telefoon:

WiFi (wlan)

WiFi (wlan)Wi-Fi 802.11 a/b/g/n
5GHz ondersteuning
 
Ja
Gio2903

Level 17
  • 3390Posts
  • 181Oplossingen
  • 2491Likes

er was een probleem in een het begin icm samsung tablets, dit was volgens mij verholpen met de laatste softwareversie van het modem. kun je het modem een paar minuten stroomloos maken en dan opnieuw laten opstarten. wellicht dat heet modem niet op de nieuwste software draait. ik draai op:

LG-RDK_4.6.24-2206.7

 

je kunt dit zien door in te loggen in het modem, dan:

beheer, informatie, Software versie

puppie

Level 17
  • 2955Posts
  • 75Oplossingen
  • 1183Likes

@Gio2903 ik heb deze software 

:

CH7465LG-NCIP-6.15.32p3-NOSH

 

is dat ook oud?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34338Posts
  • 2513Oplossingen
  • 17303Likes

In de upstream speelt in ieder geval een probleem, het zendvermogen is veel te hoog (> 51 dBmV), het modem moet a.h.w. schreeuwen om het CMTS te kunnen bereiken. Verder wisselt het OFDMA-kanaal regelmatig tussen IUC's (Interval Usage Codes), een wijziging om IUC 10 en 11 niet meer beschikbaar te maken is nog niet doorgevoerd op het CMTS waarmee jouw modem is verbonden.

 

@puppie Het gaat hier om een Sagemcom-modem, jij gebruikt een Compal-modem, dit is overigens de nieuwste firmware.

Zikko
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hi @Gio2903 bedankt voor je antwoord. De firmware versie van de modem is: LG-RDK_3.18.30-2112.12. Dat lijkt me idd niet de laatste versie. Ik ga de modem rebooten. 

Zikko
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hi @Gio2903 , helaas is de firmware niet bijgewerkt na een reboot. Tips?

Zikko
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Aanstaande vrijdag komt er een monteur langs. Ik ben benieuwd.

Gio2903

Level 17
  • 3390Posts
  • 181Oplossingen
  • 2491Likes

firmware is de laatste, kan ook iets mis zijn met het modem. even afwachten op de monteur

Zikko
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

De monteur is geweest en de wanddoos is vervangen. Vandaag meteen weer tests gedaan.

 

De snelheden zijn hetzelfde:

  • PC (Cat6): <680Mbps,
  • Galaxy Note 3 (5G band): heel soms 250 Mbps maar meestal rond de 70 Mbps
  • Samsung Galaxy Tab A (2016) (5G band) : erg onstabiel: vaak <1Mbps en soms 30Mbps

Inmiddels ook een nieuwe telefoon aangeschaft.

  • Samsung A52s (5G band):  <470 Mbps

De monteur haalde op zijn Samsung Galaxy S21: 700Mbps

 

O ja ik heb ook nog twee smart wifi pods van Ziggo, maar die worden niet meer herkent door de smart wifi app

 

Al met al teleurstellend. De pluspunten:

  • dit abbo is goedkoper dan mijn vorige: 600Mbps. Die bestaat inmiddels niet meer.
  • De PC haalt 80Mbps meer dan daarvoor.

Nu eens kijken of die pods nog wat wilen doen....

 

Zikko
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes