Goedemiddag,
Sinds gisteren Giganet in huis en meteen aan testen geslagen om te kijken welke snelheden ik haal.
Mijn PC:
Verbinding: Cat6 LAN kabel
Tool: speedtest.net
Down: < 680 Mbps
Up: 50 Mbps
Jammer geen 1000Mbps
Mijn Telefoon: Samsung Galaxy Note 3
Verbinding: 5G
Tool: speedtest.net
Down: <90Mbps
Up: geeft de tool niet aan
Goede verbinding dus.
Mijn Tablet: Samsung Galaxy Tab A (2016)
Verbinding: 5G
Tool: speedtest App
Down: < 0.08Mbps
Up: 0.22Mbps
Niet vooruit te branden
Mijn Tablet: Samsung Galaxy Tab A (2016)
Verbinding: 2.4G
Tool: speedtest App
Down: < 39Mbps
Up: 42Mbps
Redelijk tot normaal
Mijn vragen:
1. Waarom is de download snelheid niet 1000Mbps op mijn PC?
2. Waarom werkt mijn tablet niet met 5G terwijl de router denkt dat de tablet verbonden is met 5G met snelheid 200Mbps?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De wifi pods worden niet gevonden door de smart wifi app. De app heeft sowieso moeite met de nieuwe modem.
Die van arris word niet meer geleverd, die is vervangen door de sagemcom. De arris is ook minder stabiel
Goedemorgen @Zikko en een warm welkom op de Community,
Super dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag! Zo te lezen is er door de hier aanwezige experts al de nodige input gegeven. Ik begrijp uit je laatste bericht dat je problemen ervaart bij het vinden van je SmartWifi Pods via de SmartWifi app.
Heb je het modem al eens herstart en opnieuw ingelogd in de SmartWifi app?
Zou modem van het merk Arris (https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems/connect-box-giga) beter werken dan van het merk Sagemcom (https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems/smartwifi-modem-zwart) ?
Op dit moment leveren wij het Sagemcom MV2+ modem uit, zoals expert @Gio2903 ook al aangeeft in zijn bericht.
Kun je ook laten weten wat je bevindngen zijn na het monteursbezoek van afgelopen vrijdag?
Hallo @Paul,
Het monteursbezoek was prima verlopen. Een aardige, vakbekwame man die vlot de nieuwe wanddoos geinstalleerd had. Helaas konden we niet achterhalen waarom de speedtest van Ziggo op de bekabelde PC (Cat6) niet 1Gbps haalt. Max is nog steeds 680Mbps. En konden we ook niet achterhalen waarom de tablet niet instaat is om een stabiele 5G connectie te maken en de veel oudere telefoon wel, die bovendien ook nog aardige speedtest resultaten liet zien op 5G (200Mbps).
Volgens de monteur doet de modem het nu naar behoren met zijn apparatuur (Samsung Galaxy S21: 700Mbps en de meter: 1Gbps).
De pods ga ik vandaag nog maar eens testen.....
Hallo @Paul zojuist nog de pods opnieuw geprobeerd. De smart wifi app, op Samsung A52s, kan ze niet vinden. De pod heb ik in dezelfde kamer als de modem geplaatst, puur om te kijken of dat beter gaat, maar helaas. Ook het opnieuw opstarten van de modem hielp niet.
Kan het zijn dat ze "gereserveerd" blijven voor mijn oude modem?
Hallo @Paul , ik heb inmiddels smartwifiweb van ziggo gevonden. Om te kijken of ik daarmee de pods kan verbinden, maar daar zie ik geen functionaliteit voor.
Mijn bevindingen:
Heb je tips?
Goedemiddag @Zikko,
Goed dat je hiermee nog even opnieuw aan de bel trekt. Vreemd genoeg zie ik dat het nieuwe modem wel actief staat voor wat betreft SmartWifi. Ik zie hier het modem staan met CM MAC: C4:XX:XX:XX:C1:6F. Als het niet lukt de WifiScan + optimalisatie uit te voeren en/of de WifiPopds te beheren dan raad ik aan het modem eens te resetten en de SmartWifi app eens opnieuw in te stellen. Zie je kans dit te doen en daarna te testen of het probleem zich nog voordoet?
Hallo @Paul , ik heb de modem gereset en de app opnieuw geinstalleerd. De smart wifi app werkt. Nu de pods testen...
Hallo @Paul, de pods doen het nu ook weer. En wat schetst mijn verbazing: de tablet die eerst altijd zo traag was via de 5G wifi connectie is nu redelijk snel (160Mbps) in de buurt van de pod. In de buurt van de modem is hij nog steeds traag (0-30Mbps). Dit bevestigt de opmerking (van @Gio2903 ?) dat de nieuwe modem niet goed samenwerkt met mijn Samsung tablet.
Of heb je een andere verklaring? Ik ben in ieder geval weer een beetje blijer.
dat van die samsung tablets was een bug die inmiddels is opgelost, waarom het nog steeds zo moeizaam gaat is mij een raadsel..
@Zikko We zijn blij om te lezen dat het na het resetten van het modem en opnieuw installaren v.d. SmartWifi app allemaal weer werkt. Laat je het weten als wij verder nog ergens mee kunnen helpen?
Eerlijk gezegd is het niet opgelost. Ik heb een workaround via de pods. Feit blijft dat er een fout zit in de modem. Ik hoop dat dat gerapporteerd en aangepakt wordt, zodat ik gauw een firmware update tegemoet kan zien.
@Zikko We hebben nog eens naar de connectie gekeken maar we zien hier eigenlijk geen vreemde dingen terug (SmartWifi / - Wifi).
Ik heb een workaround via de pods. Feit blijft dat er een fout zit in de modem. Ik hoop dat dat gerapporteerd en aangepakt wordt, zodat ik gauw een firmware update tegemoet kan zien.
Mij is niet helemaal duidelijk waar je op dit moment precies op doelt. Kun je hierop verdere toelichting geven? Als er ergens iets aan schort, dan wil ik jouw feedback uiteraard graag doorgeven. Alleen moet dan wel duidelijk zijn wat er precies niet of niet goed werkt en hoe je dit zelf hebt opgelost.
Hallo @Paul ,
Zoals ik eerder beschreef:
de tablet die eerst altijd zo traag was via de 5G wifi cconnectie van de nieuwe modem is nu redelijk snel (160Mbps) in de buurt van de smart wifi pod. In de buurt van de modem is hij nog steeds traag (0-30Mbps). Maar meestal doet hij het helemaal niet icm het 5G Wifi signaal van de modem.
Hieruit concludeer ik dat de nieuwe modem dus nog steeds een fout bevat in of de software of de hardware. Ik zie dat graag opgelost worden. Eerder in deze topic werd gesuggereerd door @Gio2903
dat het een oude bug betrof die al lang opgelost schijnt te zijn. Bij mij treedt het probleem nog gewoon op.
Ik hoop dat dat gerapporteerd en aangepakt wordt, zodat ik gauw een firmware update tegemoet kan zien.
@Zikko Dank voor het toelichten. Het hoeft hier niet zozeer te gaan om een modemprobleem het kan ook zijn dat specifieke hardware schijnbaar niet switched tussen het SmartWifi modem en eventuele Pods. Merk je dit alleen op 1 tablet of zie je dit ook gebeuren op andere apparaten in het thuisnetwerk? Kun je dan ook eventuele data en tijdstippen doorgeven waarop je merkt dat het niet goed gaat?
Wij kunnen dit dan vergelijken met de data in onze achterliggende systemen.
Hallo @Paul ,
Gisteravond om een uur of 20.00 waren al mijn Sonos play 1 speakers (4 stuks) van slag: zeer instabiele wifi verbindingen.
Ik blijf er bij dat de modem faalt. De Samsung tablet heeft een stabiele 5G wifi verbinding via een pod, maar niet rechtstreeks via de modem 5G wifi (dus met alle pods uit). De Ziggo monteur heeft het met eigen ogen gezien, dat tablet niet wilde werken met de modem. In mijn ogen moet alles soepel werken zonder de gehuurde pods.
Wat er gisteravond met de Sonos speakers gebeurde staat er denk ik los van.
@Zikko Hartelijk dank voor je reactie! We zijn hier even verder ingedoken en hebben e.e.a. even verder uitgelezen.
Gisteravond om een uur of 20.00 waren al mijn Sonos play 1 speakers (4 stuks) van slag: zeer instabiele wifi verbindingen.
Rond de datum en tijd die je doorgeeft valt mij op dat er een datapiek te zien is in het thuisnetwerk. Weet je ook of je op en rond het tijdstip ook bezig was met het streamen, uploaden/ gamen op 1 of meer andere apparaten? En werden de Sonos Speakers allemaal de hele dag continue gebruikt?
Ik blijf er bij dat de modem faalt. De Samsung tablet heeft een stabiele 5G wifi verbinding via een pod, maar niet rechtstreeks via de modem 5G wifi (dus met alle pods uit). De Ziggo monteur heeft het met eigen ogen gezien, dat tablet niet wilde werken met de modem. In mijn ogen moet alles soepel werken zonder de gehuurde pods.
Er heeft eerder wel een probleem gespeeld waardoor apparaten met een Marvell Avastar wifi chip (Microsoft surface 2 en bepaalde Samsung devices) i.c.m. het Sagemcom (F3896LG)MV2+ modem performance problemen hadden en daarmee o.a. een trage wifi verbinding met deze devices constateerden. Het betreft hier veelal oudere apparaten. Dit probleem is alleen opgelost met de laatste firmware update voor het Sagecom modem. Ik zie dat jouw modem ook deze nieuwe firmware versie heeft. Mijn vraag is dus of je deze problemen op dit moment nog ervaart met je Samsung Tab A 2016 en je andere Samsung (Smartphone) device(s) in huis.
Hallo @Paul , sinds de nieuwe software versie (LG-RDK_4.6.24-2206.7, dezelfde als @Gio2903 ) werkt alles naar behoren. Dwz de Samsung Tablet A 2016 haalt Wifi snelheden rond de 180Mbps, zonder pods.
De PC, verbonden via lan cat6, haalt ook de 1000Mbps down, mits ik mijn virus scanner uitzet (AVG free).
Ik ben een blij mens. Bedankt voor alle hulp en geduld.
@Zikko Dank voor je terugkoppeling en ontzettend fijn dat alles nu naar wens werkt! Laat je het weten als wij verder ergens mee kunnen helpen?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.