Jesse Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 973Reacties
  • 84Oplossingen
  • 109Likes

550/552 foutmelding – Waarom kan ik geen e-mails naar Ziggo klanten sturen?


We zien soms vragen over de 550 foutmelding bij het versturen van e-mails van een externe mailserver naar onze e-mailadressen. Veel geziene domeinnamen van ons zijn: @a2000.nl, @home.nl, @chello.nl, @quicknet.nl, @upcmail.nl, en natuurlijk @ziggo.nl. In dit topic lichten we graag verder toe wat deze foutmelding precies inhoudt en wat te doen om dit op te lossen.

We nemen nu één specifiek scenario onder de loep: je kan vanaf een willekeurig e-mailadres geen klanten van Ziggo bereiken. Je krijgt dan een zogeheten bouncebericht terug met de 550 of 552 foutmelding. Zie hieronder een voorbeeld:



Hoe en waarom?
Wanneer je last hebt van deze situatie dan wil dit zeggen dat jouw e-mail wordt tegengehouden door onze spamfiltering. Als Internet Service Provider hebben we dagelijks met erg veel e-mailverkeer te maken. We beseffen dat dit vervelend kan zijn wanneer je een Ziggo klant wil bereiken maar het waarborgen van de veiligheid van onze klanten staat voorop.

Wat te doen wanneer jouw e-mails worden tegenhouden?
Maak hiervan melding bij onze afdeling Abuse. Zij nemen het in onderzoek en kunnen de blokkade opheffen. Wanneer Abuse de blokkade niet opheft geven zij een toelichting waarom. Voor het onderzoek hebben zij nodig:

 

  • De mail die je wilt versturen maar wordt geblokkeerd.
  • De bouncemelding inclusief de headers. Dit voorbeeld moet zo recent mogelijk zijn. Indien ouder dan een maand is de oorzaak niet te herleiden.


Hieronder zie je stapsgewijs hoe je deze informatie kan verzamelen en aanleveren.

Stap 1. Controle handtekening
Probeer of het verzenden wel lukt zonder je handtekening in de e-mail. We merken namelijk dat ons spamfilter kan reageren op een URL of afbeelding in met name automatische handtekeningen. Dit is belangrijke informatie voor je melding aan Abuse die je verderop gaat maken.

Stap 2. Mail opslaan voor aanlevering naar Abuse
Er wordt natuurlijk gebruikgemaakt van vele e-mailclients, deze kunnen we niet allemaal opsommen. Meest gebruikt is in onze ervaring Outlook, voor andere clients wijken deze stappen niet ver af. Je kan mails in meerdere formaten opslaan. De voorkeur van Abuse gaat naar het .eml of .msg bestandstype. Stapsgewijs:

  • Ga naar Verzonden items
  • Dubbelklik de mail die je niet kan verzenden, deze opent in een nieuw venster
  • Klik linksboven op bestand en kies Opslaan als. Je kan de mail nu in een gewenste map opslaan
  • Ga naar je Inbox en zoek de mail met de bouncemelding op
  • Dubbelklik de mail en volg dezelfde stappen om deze op te slaan. Voor het gemak in dezelfde map.


We zijn er niet nog niet helemaal! Het filter houdt deze opgeslagen berichten ook tegen als je die naar Abuse wil sturen. Daarom gaan we deze inpakken in een .rar of .zip bestand. Gebruik hiervoor je favoriete archivatietool of de ingebouwde functie van Windows. In Windows verkenner kun je beide bestanden selecteren en op de rechtermuisknop klikken. Kies vervolgens voor Kopieren naar en in het submenu de optie Gecomprimeerde (gezipte) map. Er verschijnt op dezelfde locatie een zipfile.

Stap 3. Aanlevering naar Abuse
Stel een nieuwe mail op naar abuse@ziggo.nl. Voeg in de bijlage de ingepakte e-mails toe. Geef aan of het verwijderen van de handtekening heeft geholpen. Zo ja, verwijder dan ook de handtekening bij het verzenden van deze e-mail naar Abuse. Vermeld ook vanaf wanneer je deze problemen ervaart en eventuele andere stappen die je al hebt ondernomen.

Stap 4. En nu?
Je ontvangt binnen 5 werkdagen reactie van Abuse. Mocht je onverhoopt binnen deze periode niets hebben vernomen, laat het dan weten in dit topic. Wij faciliteren dan het contact naar aanleiding van je reactie.

Hoe te voorkomen?
Het is belangrijk dat berichten alleen worden verzonden aan personen die hier expliciet om hebben gevraagd. Dit om te voorkomen dat ontvangers de e-mail gaan markeren als spam. Zorg er daarom voor dat het klantenbestand up-to-date is en is verkregen uit minimaal single opt-in inschrijvingen (met e-mail bevestiging). Meet de activiteit van je lezers en zie je bijvoorbeeld na zes maanden geen lezing meer, schijf dan de ontvanger uit je mailinglist.

Een goede mailinglist hygiëne is vaak het beste middel om toekomstige problemen te voorkomen.

Gerelateerde onderwerpen:
Spam en phishing: wat moet ik ermee?
Ziggo mail gebruik je zo

 

 

101 Reacties 101
VANAKENCAE
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Jesse en collega's,

Helaas blijven de SPAM-problemen zich voordoen via Ziggo-gebruikers. Het ligt eraan dat we links gebruiken in onze emailhandtekening, wat logisch is want we zijn een bedrijf.
Deze links zijn niet meer dan een mailto:emailadres verzender, onze website en socialmedia links van het bedrijf.
Het is te absurd voor woorden dat we niet naar klanten kunnen mailen die met hun bedrijf op het Ziggo-netwerk zitten of als mensen naar hun eigen thuisadres willen mailen.
Zoals reeds vermeldt investeren wij zelf als bedrijf ook in onze eigen infrastructuur, mailservers, firewalls, spamfilter appliance, etc. De enige partijen waar we met emailen tegen problemen aanlopen, zijn diegene op het Ziggo netwerk.
Ik heb wederom een verzoek bij abuse gemeld, maar ik heb er een hard hoofd in dat dit op korte termijn wordt opgelost. Ik hoop het.

Groet Lars.

mx.tb.mail.iss.as9143.net
Remote Server returned 'mx.tb.mail.iss.as9143.net #5.0.0 smtp; 550-Message refused by spam filter (2017-05-08 10:16:38 550 node=mx20.tb.mail.iss.as9143.net msg-id=1d7dqP-00089o-Uy)'

mx.mnd.mail.iss.as9143.net
Remote Server returned 'mx.mnd.mail.iss.as9143.net #5.0.0 smtp; 550-Message refused by spam filter (2017-05-08 09:53:58 550 node=mx17.mnd.mail.iss.as9143.net msg-id=1d7dUU-0001Bx-Gr)'

VANAKENCAE wrote:
Beste Jesse,

Uiteraard heb ik een email gestuurd met in de zip-bijlage een aantal emails. Ik heb net weer wat testmails gestuurd en deze lijken weer aan te komen.
Ik ben het met bovenstaande reactie eens dat het best iets losser mag en dat als een klant aantoonbaar voor overlast zorgt, deze dan aangepakt wordt of in ieder geval op de hoogte gebracht wordt.
Wij hebben bijvoorbeeld begin dit jaar weer voor € 7500,- geïnvesteerd in een nieuwe firewall en spamfilter (Barracuda appliance), maar we kunnen dan geen antwoord sturen op een sollicitatie naar iemand met een ziggo mailadres.
In ieder geval bedankt voor het beantwoorden en het onder de aandacht te brengen bij abuse.

Groet Lars.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Reacties
  • 318Oplossingen
  • 236Likes

Hoi Lars,

Jesse geniet momenteel van een welverdiende vakantie. Ik verwacht dat Abuse tijdig zal reageren op je mail en je informeert over de oorzaak van de blokkade. Mocht dat niet zo zijn dan zal ik uiteraard helpen om het contact te faciliteren. Ik kan verder lastig oordelen over de oorzaak van de hernieuwde blokkade, dat laat ik verder aan Abuse over.
vasco_nl
Gedreven Raadgever
  • 508Reacties
  • 6Oplossingen
  • 36Likes

Even omkeren dit want Ziggo legt nu wel erg makkelijk het probleem bij hun klanten en afzenders. Dit terwijl het erg duidelijk is dat Ziggo gewoon een slecht geconfigureerd spam systeem heeft gezien de klachten die door vele al minimaal een maand hier maar ook op veel andere klachten fora worden gezet.

Tijd dat Ziggo nog eens kijkt naar de instellingen want dat het anders moet is eigenlijk wel duidelijk. Nu moeten afzenders bedelen bij abuse met lastige procedures waar een digibate niet uitkomt of de abuse afdeling reageert eindelijk eens na 2 weken tot een maand. Dat terwijl mensen gewoon proberen te communiceren met elkaar. De reguliere post gaat dan zelfs sneller.
Bert!
Super Expert
Super Expert
  • 42532Reacties
  • 2451Oplossingen
  • 8985Likes

Eerst te losse spamfilter met vele klachten, dan een nieuw systeem waar eerst de grens moet worden gevonden en die vindt je pas als je er overheen gaat.
Dan krijg je vanzelf klachten dat je spamfilter te sterk staat.
Nu lijkt het behoorlijk goed te gaan, ik zie geen nieuwe klachten de laatste week.
arnold05
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wij hebben nog steeds problemen met jullie spamfilter. Onze helpdesk heeft inmiddels dagelijks gesprekken over het niet ontvangen van mails op jullie adressen.

In april heb ik de eerste mail hierover naar abuse@ziggo.nl gestuurd. Sindsdien nog 6 pogingen gewaagd, ik krijg geen reactie.

Jullie zakelijke helpdesk (waarvoor complimenten) herkent het probleem en adviseert alleen platte tekst te sturen. Dat is een paar stappen terug in de tijd lijkt me.

Wat ik nodig heb is feedback van jullie abuse afdeling, want ik kom zo niet verder. Wij sturen al jaren dezelfde typen mails, sinds april hebben we gedoe met de Ziggo adressen. Alle andere e-mailadressen werken uitstekend.

Ik hoor heel graag wat ik kan doen om uberhaupt een reactie van abuse@ziggo.nl te krijgen. Via DM of e-mail wissel ik graag alle details uit over ons bedrijf, onze mailservers, onze domeinen, de inhoud van onze e-mails etc.
Jesse Z
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 973Reacties
  • 84Oplossingen
  • 109Likes

arnold05 wrote:
Ik hoor heel graag wat ik kan doen om uberhaupt een reactie van abuse@ziggo.nl te krijgen. Via DM of e-mail wissel ik graag alle details uit over ons bedrijf, onze mailservers, onze domeinen, de inhoud van onze e-mails etc.

Ik stuur je direct een privébericht. Dan zal ik het contact met Abuse verder voor je faciliteren. Ik snap goed dat dit snel opgelost moet worden, dus ik doe mijn best voor je.
RobertG
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier nog 1, sinds een aantal weken ook ineens problemen met de spamfilter. Melding gemaakt bij Abuse, nul response. Vervolgens bellen met de helpdesk heeft geen zin, die weten van niks en via Twitter adviseren ze mij om hier mijn beklag te doen. Dus bij deze.

De personen waarvan ik geen mails kan ontvangen komen van hetzelfde bedrijf waar ik klant ben. Deze personen heb ik al genoeg lastig gevallen met verzoeken om diverse testmails te sturen. Met of zonder handtekening van hun kant maakt allemaal niet uit, ze ontvangen direct een foutmelding die refereert naar de Ziggo spamfilter.

Aangezien er veel mailverkeer met dit bedrijf plaatsvind, wat nu dus onmogelijk is, begint deze situatie uitermate vervelend te worden. Ik kan begrijpen wanneer de spamfilter is aangescherpt dat dit kan gebeuren echter verwacht ik dan wel dat Ziggo hier ook rekening mee houdt en vervolgens met een snelle reactie en oplossing komt.

Graag een reactie en een oplossing.
EVICOM
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit is echt een vervelend probleem. Al mijn contacten met een Ziggo e-mailadres stuur ik nu WhatsApjes. Ziggo is een beetje doorgeslagen met zijn SPAM filter.
Jesse Z
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 973Reacties
  • 84Oplossingen
  • 109Likes

RobertG wrote:
Graag een reactie en een oplossing.
Ik neem via een privébericht contact met je op!

EVICOM wrote:
Dit is echt een vervelend probleem. Al mijn contacten met een Ziggo e-mailadres stuur ik nu WhatsApjes. Ziggo is een beetje doorgeslagen met zijn SPAM filter.
Heb je de te versturen e-mails en bounceberichten ook al ingepakt en naar mijn collega's van Abuse verzonden zoals aangegeven in dit topic?
Paul Reus
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Op 2017-05-12 melding gemaakt van het feit dat e-mail afkomstig van gmail servers niet door het spamfilter van de ziggo mailservers komt.
Hierdoor kan ik via gmail diverse leden van onze bridgeclub die een ziggo e-mail account hebben, niet meer bereiken.
Het casenummer van mijn melding bij Ziggo is 230619.
Ik zal dit probleem ook melden bij Abuse.
Via de Ziggo helpdesk kom ik absoluut niet verder. "Het gaat allemaal buiten ons om meneer".

Dit is wat er gebeurd, als ik vanuit mijn adres *****@gmail.com een e-mailtje stuur naar naar mijn adres *****@casema.nl
==================================================================
Bericht niet bezorgd
Er is een probleem opgetreden bij het bezorgen van je bericht aan *****@casema.nl. Bekijk hieronder de technische gegevens.
De reactie was:
550 Message refused by spam filter (2017-05-29 15:55:24 node=mx24.mnd.mail.iss.as9143.net msg-id=1dFL8l-0002XD-Vi)

Reporting-MTA: dns; googlemail.com
Received-From-MTA: dns; *****@gmail.com
Arrival-Date: Mon, 29 May 2017 06:55:22 -0700 (PDT)
X-Original-Message-ID:

Final-Recipient: rfc822; *****@casema.nl
Action: failed
Status: 5.0.0
Remote-MTA: dns; mx.mnd.mail.iss.as9143.net. (212.54.34.8, the server for the
domain casema.nl.)
Diagnostic-Code: smtp; 550-Message refused by spam filter (2017-05-29 15:55:24
550 node=mx24.mnd.mail.iss.as9143.net msg-id=1dFL8l-0002XD-Vi)
Last-Attempt-Date: Mon, 29 May 2017 06:55:24 -0700 (PDT)

From: "Paul ***** (gmail)"
Subject: test gmail.com verzonden aan *****@gmail.com
Date: 29 mei 2017 15:55:22 CEST
To: Paul Reus

Aanpassing door moderator Jesse Ziggo
Gevoelige informatie, waaronder e-mailadressen, gecensureerd.
Havanna
Liefhebber
  • 2884Reacties
  • 108Oplossingen
  • 88Likes

Wij adviseren tegenwoordig al onze leden om een email adres ergens anders te nemen.
Dan zijn we/ze van dit gezeur af.
Jesse Z
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 973Reacties
  • 84Oplossingen
  • 109Likes

Paul Reus wrote:
Op 2017-05-12 melding gemaakt van het feit dat e-mail afkomstig van gmail servers niet door het spamfilter van de ziggo mailservers komt.
Hierdoor kan ik via gmail diverse leden van onze bridgeclub die een ziggo e-mail account hebben, niet meer bereiken.
Het casenummer van mijn melding bij Ziggo is 230619.
Ik zal dit probleem ook melden bij Abuse.
Via de Ziggo helpdesk kom ik absoluut niet verder. "Het gaat allemaal buiten ons om meneer".
Spijtig om te vernemen dat dit je al zoveel moeite heeft moeten kosten. 😞
Wanneer je de gevraagde bestanden, ingepakt in een archief, naar abuse@ziggo.nl stuurt dan heb ik er alle vertrouwen in dat dit snel wordt opgelost. Wanneer je na enige tijd nog geen reactie hebt ontvangen, laat het mij dan weten via deze weg.
Dan zal ik het contact met de afdeling Abuse verder faciliteren.
tingle_2017
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste moderators,

Ook hier problemen met het versturen van mails naar Ziggo adressen (Home, Casema, Quicknet, etc.). Inmiddels twee dagen geleden een mail met de nodige info naar abuse gestuurd, maar geen reactie ontvangen.

Onze mails hebben betrekking op instructies voor gezinnen die dit weekend op vakantie gaan en nu niet over de juiste informatie beschikking. Super urgent dus!

We hebben al een alternatief e-mailadres geprobeerd, maar ook die komen niet door. Afzenderadres is info@willemmarcus.nl of willemmarcus.stacaravanverhuur@gmail.com. In de handtekening wordt onze website www.willemmarcus.nl vermeld.

Wie kan dit s.v.p. met spoed oppakken?

Enkele van de tientallen failure notifications:

550 Message refused by spam filter (2017-06-01 11:10:48 node=mx19.mnd.mail.iss.as9143.net msg-id=1dGM80-0003p9-S8)
552 5.2.0 TMC61v00J1USkea09MC7hs automated process detected unsolicited content
550 Message refused by spam filter (2017-06-01 18:12:43 node=mx13.mnd.mail.iss.as9143.net msg-id=1dGSiI-0003B6-R7)
550 Message refused by spam filter (2017-06-01 18:15:42 node=mx19.tb.mail.iss.as9143.net msg-id=1dGSlB-0002I6-L0)
Jesse Z
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 973Reacties
  • 84Oplossingen
  • 109Likes

tingle_2017 wrote:
Onze mails hebben betrekking op instructies voor gezinnen die dit weekend op vakantie gaan en nu niet over de juiste informatie beschikking. Super urgent dus!
Dat begrijp ik goed! Ik heb dit alvast onder de aandacht gebracht met de informatie die je in je reactie hebt doorgegeven. Ik hoop dat we hier de oorzaak mee kunnen vinden. Toch heb ik je ook een PM gestuurd omdat ik graag nog de te versturen e-mail en bounceberichten inclusief headers ontvang voor het geval we meer informatie nodig hebben.

Ik zet mij er voor in om dit vandaag opgelost te hebben!
Jesse Z
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 973Reacties
  • 84Oplossingen
  • 109Likes

Moet nu opgelost zijn, tingle_2017. Kan je dit bevestigen?
tingle_2017
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jesse Ziggo wrote:
Moet nu opgelost zijn, tingle_2017. Kan je dit bevestigen?


We hebben zojuist enkele mails gestuurd en ze lijken door jullie mail servers geaccepteerd te worden.

Bedankt voor je hulp, Jesse!

Maar waarom wordt dit niet gelijk bij abuse opgepakt, zonder dat we hiervoor eerst een bericht op het forum moeten plaatsen?
Jesse Z
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 973Reacties
  • 84Oplossingen
  • 109Likes

tingle_2017 wrote:
Jesse Ziggo wrote:
Moet nu opgelost zijn, tingle_2017. Kan je dit bevestigen?


We hebben zojuist enkele mails gestuurd en ze lijken door jullie mail servers geaccepteerd te worden.

Bedankt voor je hulp, Jesse!

Maar waarom wordt dit niet gelijk bij abuse opgepakt, zonder dat we hiervoor eerst een bericht op het forum moeten plaatsen?
Fijn dat het is opgelost. Graag gedaan!

Onze Abuse afdeling heeft helaas ook met een voorraad aan e-mails en verzoeken te maken. Hierdoor lukt het soms niet om binnen 48 uur te reageren.
Je mag wel altijd binnen 5 werkdagen een reactie verwachten. Gezien er door jullie e-mails voor het weekend aan verstuurd moeten worden, heb ik dit met voorrang laten oppakken.
Erik van den Ho
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jesse Ziggo wrote:
Hallo iedereen,

De laatste weken zien we veel vragen over de 550 foutmelding bij het versturen van e-mails van een externe mailserver naar onze e-mailadressen. Veel geziene domeinnamen van ons zijn: @a2000.nl, @home.nl, @chello.nl, @quicknet.nl, @upcmail.nl, en natuurlijk @ziggo.nl. In dit topic lichten we graag verder toe wat deze foutmelding precies inhoudt en, nog belangrijker, wat te doen om dit op te lossen.

We nemen nu één specifiek scenario onder de loep: je kan vanaf een willekeurig e-mailadres geen klanten van Ziggo bereiken. Je krijgt dan een zogeheten bouncebericht terug met de 550 of 552 foutmelding. Zie hieronder een voorbeeld.


Hoe en waarom?

Wanneer je last hebt van deze situatie dan wil dit zeggen dat jouw e-mail wordt tegengehouden door onze spamfiltering. Als Internet Service Provider hebben we dagelijks met erg veel e-mailverkeer te maken. Om onze klanten zo goed mogelijk tegen spam en phishing e-mails te beschermen maken we gebruik van zowel interne als externe bronnen voor onze spamfiltering. Denk hierbij aan honeypots/spamtraps en meldingen van eindgebruikers die e-mails als spam markeren. De exacte bronnen kunnen we helaas niet prijsgeven. Omdat we meerdere bronnen raadplegen en elke melding serieus nemen is onze configuratie wat strenger dan je bij reguliere mailaanbieders gewend kan zijn. We beseffen dat dit vervelend kan zijn wanneer je een Ziggo klant wil bereiken maar het waarborgen van de veiligheid van onze klanten staat voorop.

Wat te doen wanneer jouw e-mails worden tegenhouden?

Maak hiervan melding bij onze afdeling Abuse. Zij nemen het in onderzoek en kunnen de blokkade opheffen. Wanneer Abuse de blokkade niet opheft geven zij een toelichting waarom. Voor het onderzoek hebben zij nodig:

  • De mail die je wil versturen maar wordt geblokkeerd.
  • De bouncemelding inclusief de headers. Dit voorbeeld moet zo recent mogelijk zijn. Indien ouder dan een maand is de oorzaak niet te herleiden.


Hieronder zie je stapsgewijs hoe je deze informatie kan verzamelen en aanleveren.

Stap 1. Controle handtekening

Probeer of het verzenden wel lukt zonder je handtekening in de e-mail. We merken namelijk dat ons spamfilter kan reageren op een URL of afbeelding in met name automatische handtekeningen. Dit is belangrijke informatie voor je melding aan Abuse die je verderop gaat maken.

Stap 2. Mail opslaan voor aanlevering naar Abuse

Er wordt natuurlijk gebruikgemaakt van vele e-mailclients, deze kunnen we niet allemaal opsommen. Meest gebruikt is in onze ervaring Outlook, voor andere clients wijken deze stappen niet ver af. Je kan mails in meerdere formaten opslaan. De voorkeur van Abuse gaat naar het .eml of .msg bestandstype. Stapsgewijs:


  • Ga naar Verzonden items
  • Dubbelklik de mail die je niet kan verzenden, deze opent in een nieuw venster
  • Klik linksboven op bestand en kies Opslaan als. Je kan de mail nu in een gewenste map opslaan
  • Ga naar je Inbox en zoek de mail met de bouncemelding op
  • Dubbelklik de mail en volg dezelfde stappen om deze op te slaan. Voor het gemak in dezelfde map.


We zijn er niet nog niet helemaal! Het filter houdt deze opgeslagen berichten ook tegen als je die naar Abuse wil sturen. Daarom gaan we deze inpakken in een .rar of .zip bestand. Gebruik hiervoor je favoriete archivatietool of de ingebouwde functie van Windows. In Windows verkenner kun je beide bestanden selecteren en op de rechtermuisknop klikken. Kies vervolgens voor Kopieren naar en in het submenu de optie Gecomprimeerde (gezipte) map. Er verschijnt op dezelfde locatie een zipfile.

Stap 3. Aanlevering naar Abuse

Stel een nieuwe mail op naar abuse@ziggo.nl. Voeg in de bijlage de ingepakte e-mails toe. Geef aan of het verwijderen van de handtekening heeft geholpen. Zo ja, verwijder dan ook de handtekening bij het verzenden van deze e-mail naar Abuse. Vermeld ook vanaf wanneer je deze problemen ervaart en eventuele andere stappen die je al hebt ondernomen.

Stap 4. En nu?

Je ontvangt binnen 5 werkdagen reactie van Abuse. Mocht je onverhoopt binnen deze periode niets hebben vernomen, laat het dan weten in dit topic. Wij faciliteren dan het contact naar aanleiding van je reactie.

Hoe te voorkomen?

Het is belangrijk dat berichten alleen worden verzonden aan personen die hier expliciet om hebben gevraagd. Dit om te voorkomen dat ontvangers de e-mail gaan markeren als spam. Zorg er daarom voor dat het klantenbestand up-to-date is en is verkregen uit minimaal single opt-in inschrijvingen (met e-mail bevestiging). Meet de activiteit van je lezers en zie je bijvoorbeeld na zes maanden geen lezing meer, schijf dan de ontvanger uit je mailinglist.

Een goede mailinglist hygiëne is vaak het beste middel om toekomstige problemen te voorkomen.
Erik van den Ho
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Jesse,

Ook wij hebben problemen met het verzenden van e-mails naar onze klanten met een @a2000.nl, @home.nl, @chello.nl, @quicknet.nl, @upcmail.nl, en natuurlijk @ziggo.nl mailadres. Alle mails worden geblokkeerd door jullie spamfilter.

Op 2 juni jl. hebben wij daarom conform jullie instructies een mail verzonden naar abuse@ziggo.nl met de gevraagde gegevens en bijlagen (afzender: erik@vastelastenbond.nl). Tot op heden hebben wij nog geen enkele reactie ontvangen (zelfs geen bevestiging van ontvangst). Graag ontvangen wij dan ook op korte termijn een reactie zodat wij dit probleem kunnen oplossen en onze leden en klanten weer fatsoenlijk kunnen informeren.

Met vriendelijke groet,
Erik van den Hooff
N.N.
Expert
Expert
  • 12986Reacties
  • 817Oplossingen
  • 593Likes

@Jesse_Ziggo:
duidelijk verhaal.
Is het mogelijk dit verhaal en andere verhalen, zoals portforwarding e.d. in een PDF te verpakken en downloadbaar te maken?

Uitgelicht topic