Beste Jesse en collega's,
Helaas blijven de SPAM-problemen zich voordoen via Ziggo-gebruikers. Het ligt eraan dat we links gebruiken in onze emailhandtekening, wat logisch is want we zijn een bedrijf.
Deze links zijn niet meer dan een mailto:emailadres verzender, onze website en socialmedia links van het bedrijf.
Het is te absurd voor woorden dat we niet naar klanten kunnen mailen die met hun bedrijf op het Ziggo-netwerk zitten of als mensen naar hun eigen thuisadres willen mailen.
Zoals reeds vermeldt investeren wij zelf als bedrijf ook in onze eigen infrastructuur, mailservers, firewalls, spamfilter appliance, etc. De enige partijen waar we met emailen tegen problemen aanlopen, zijn diegene op het Ziggo netwerk.
Ik heb wederom een verzoek bij abuse gemeld, maar ik heb er een hard hoofd in dat dit op korte termijn wordt opgelost. Ik hoop het.
Groet Lars.
mx.tb.mail.iss.as9143.net
Remote Server returned 'mx.tb.mail.iss.as9143.net #5.0.0 smtp; 550-Message refused by spam filter (2017-05-08 10:16:38 550 node=mx20.tb.mail.iss.as9143.net msg-id=1d7dqP-00089o-Uy)'
mx.mnd.mail.iss.as9143.net
Remote Server returned 'mx.mnd.mail.iss.as9143.net #5.0.0 smtp; 550-Message refused by spam filter (2017-05-08 09:53:58 550 node=mx17.mnd.mail.iss.as9143.net msg-id=1d7dUU-0001Bx-Gr)'
VANAKENCAE wrote:
Beste Jesse,
Uiteraard heb ik een email gestuurd met in de zip-bijlage een aantal emails. Ik heb net weer wat testmails gestuurd en deze lijken weer aan te komen.
Ik ben het met bovenstaande reactie eens dat het best iets losser mag en dat als een klant aantoonbaar voor overlast zorgt, deze dan aangepakt wordt of in ieder geval op de hoogte gebracht wordt.
Wij hebben bijvoorbeeld begin dit jaar weer voor € 7500,- geïnvesteerd in een nieuwe firewall en spamfilter (Barracuda appliance), maar we kunnen dan geen antwoord sturen op een sollicitatie naar iemand met een ziggo mailadres.
In ieder geval bedankt voor het beantwoorden en het onder de aandacht te brengen bij abuse.
Groet Lars.