Ziggo verhoogt de internetsnelheden
We merken dat internet nu onmisbaar is in onze samenleving. Het wordt steeds intensiever gebruikt. Live online TV kijken, gamen, videobellen en met meerdere mensen tegelijk thuiswerken zijn slechts en...
We zien soms vragen over de 550 foutmelding bij het versturen van e-mails van een externe mailserver naar onze e-mailadressen. Veel geziene domeinnamen van ons zijn: @a2000.nl, @home.nl, @chello.nl, @quicknet.nl, @upcmail.nl, en natuurlijk @ziggo.nl. In dit topic lichten we graag verder toe wat deze foutmelding precies inhoudt en wat te doen om dit op te lossen.
We nemen nu één specifiek scenario onder de loep: je kan vanaf een willekeurig e-mailadres geen klanten van Ziggo bereiken. Je krijgt dan een zogeheten bouncebericht terug met de 550 of 552 foutmelding. Zie hieronder een voorbeeld:
Hoe en waarom?
Wanneer je last hebt van deze situatie dan wil dit zeggen dat jouw e-mail wordt tegengehouden door onze spamfiltering. Als Internet Service Provider hebben we dagelijks met erg veel e-mailverkeer te maken. We beseffen dat dit vervelend kan zijn wanneer je een Ziggo klant wil bereiken maar het waarborgen van de veiligheid van onze klanten staat voorop.
Wat te doen wanneer jouw e-mails worden tegenhouden?
Maak hiervan melding bij onze afdeling Abuse. Zij nemen het in onderzoek en kunnen de blokkade opheffen. Wanneer Abuse de blokkade niet opheft geven zij een toelichting waarom. Voor het onderzoek hebben zij nodig:
Hieronder zie je stapsgewijs hoe je deze informatie kan verzamelen en aanleveren.
Stap 1. Controle handtekening
Probeer of het verzenden wel lukt zonder je handtekening in de e-mail. We merken namelijk dat ons spamfilter kan reageren op een URL of afbeelding in met name automatische handtekeningen. Dit is belangrijke informatie voor je melding aan Abuse die je verderop gaat maken.
Stap 2. Mail opslaan voor aanlevering naar Abuse
Er wordt natuurlijk gebruikgemaakt van vele e-mailclients, deze kunnen we niet allemaal opsommen. Meest gebruikt is in onze ervaring Outlook, voor andere clients wijken deze stappen niet ver af. Je kan mails in meerdere formaten opslaan. De voorkeur van Abuse gaat naar het .eml of .msg bestandstype. Stapsgewijs:
We zijn er niet nog niet helemaal! Het filter houdt deze opgeslagen berichten ook tegen als je die naar Abuse wil sturen. Daarom gaan we deze inpakken in een .rar of .zip bestand. Gebruik hiervoor je favoriete archivatietool of de ingebouwde functie van Windows. In Windows verkenner kun je beide bestanden selecteren en op de rechtermuisknop klikken. Kies vervolgens voor Kopieren naar en in het submenu de optie Gecomprimeerde (gezipte) map. Er verschijnt op dezelfde locatie een zipfile.
Stap 3. Aanlevering naar Abuse
Stel een nieuwe mail op naar abuse@ziggo.nl. Voeg in de bijlage de ingepakte e-mails toe. Geef aan of het verwijderen van de handtekening heeft geholpen. Zo ja, verwijder dan ook de handtekening bij het verzenden van deze e-mail naar Abuse. Vermeld ook vanaf wanneer je deze problemen ervaart en eventuele andere stappen die je al hebt ondernomen.
Stap 4. En nu?
Je ontvangt binnen 5 werkdagen reactie van Abuse. Mocht je onverhoopt binnen deze periode niets hebben vernomen, laat het dan weten in dit topic. Wij faciliteren dan het contact naar aanleiding van je reactie.
Hoe te voorkomen?
Het is belangrijk dat berichten alleen worden verzonden aan personen die hier expliciet om hebben gevraagd. Dit om te voorkomen dat ontvangers de e-mail gaan markeren als spam. Zorg er daarom voor dat het klantenbestand up-to-date is en is verkregen uit minimaal single opt-in inschrijvingen (met e-mail bevestiging). Meet de activiteit van je lezers en zie je bijvoorbeeld na zes maanden geen lezing meer, schijf dan de ontvanger uit je mailinglist.
Een goede mailinglist hygiëne is vaak het beste middel om toekomstige problemen te voorkomen.
Gerelateerde onderwerpen:
Spam en phishing: wat moet ik ermee?
Ziggo mail gebruik je zo
CONXSYS wrote:
ZIGGO IS KENNELIJK NIET IN STAAT OM DE PROBLEMEN OP TE LOSSEN EN WILLEN ZE WAARSCHIJNLIJK OOK NIET EENS. HET BUSSINESS MODEL VAN ZIGGO BESTAAT UIT HET LEVEREN VAN TV EN INTERNET. MAIL IS EEN SERVICE ARTIKEL MET VEEL PROBLEMEN.
WIJ BEHEREN EEN TICKET SERVICE EN ONTVANGE VEEL KLACHTEN OMDAT TICKET NIET WORDEN AFGELEVERD. ZELFS MAIL VIA MICROSOFT EXCANGE KOMT NIET AAN.
HOE GAAT ZIGGO DIT OPLOSSEN1
CONXSYS wrote:
Gaarne uitleg over het beleid wat wel of niet in een mail kan zodat we verder kunnen en een oplossing vinden.
arnold05 wrote:
Wij hebben hetzelfde probleem. We hebben enkele honderden Ziggo abonnees als eindgebruiker van onze systemen. Al onze mails aan deze personen worden nu geblokkeerd. 1 maand geleden voor het eerst gemaild naar abuse@ziggo.nl, geen reactie gehad, en telefonisch kom ik uiteraard totaal niet verder.
Onze mails zijn legitiem, onze mailservers staan niet op blacklists, dagelijks gaan 100.000 mails goed.
Wie van Ziggo kan mij helpen, onze helpdesk heeft het veel te druk met Ziggo abonnees die vragen waarom ze geen mails van ons ontvangen.
ronros58 wrote:
Ik heb het zelfde probleem, ik kan zelfs vanuit een ander email adres geen ziggo mails versturen
graag de oplossing
arnold05 wrote:
Wij hebben hetzelfde probleem. We hebben enkele honderden Ziggo abonnees als eindgebruiker van onze systemen. Al onze mails aan deze personen worden nu geblokkeerd. 1 maand geleden voor het eerst gemaild naar abuse@ziggo.nl, geen reactie gehad, en telefonisch kom ik uiteraard totaal niet verder.
Onze mails zijn legitiem, onze mailservers staan niet op blacklists, dagelijks gaan 100.000 mails goed.
Wie van Ziggo kan mij helpen, onze helpdesk heeft het veel te druk met Ziggo abonnees die vragen waarom ze geen mails van ons ontvangen.
Jan F. wrote:
U werkt kennelijk voor een bedrijf. Heeft dat bedrijf ook Ziggo als mailprovider? Dan kunt u waarschijnlijk via de zakelijke helpdesk meer en sneller iets bereiken. In het geval dat Ziggo de provider niet is, kunt u de eigen provider verzoeken om het probleem met Ziggo op te lossen.
This is a multipart message in MIME format.
------=_NextPart_000_0017_01D2BEAD.234D3DD0
Content-Type: text/plain;
charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 7bit
Aanmelden bij nieuwsbrief geslaagd
------=_NextPart_000_0017_01D2BEAD.234D3DD0
Content-Type: text/html;
charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
=0A=
Aanmelden bij nieuwsbrief geslaagd
------=_NextPart_000_0017_01D2BEAD.234D3DD0--
Be rt wrote:Dit is exact de bedoeling. Het is niet nodig om klant te zijn van Ziggo om met Abuse op te nemen. Wanneer de volledige informatie wordt aangeleverd op de manier die Jesse omschrijft dan kan Abuse actie ondernemen. Komt er binnen vijf dagen geen reactie dan kunnen we als tussenpersoon optreden maar wij moderators kunnen geen aanpassingen in het spamfilter maken.
Hoop voor je dat er snel een moderator naar kan kijken.
Of je klant de ingepakte mail naar abuse laten sturen.
Jij weet dit ook wel, denk ik, maar ten overvloede:
De mail opslaan als .eml of .msg.
Inpakken als .zip en verzenden naar abuse@ziggo.nl
Binnen 5 dagen krijg je antwoord.
Mocht dit toch niet zo zijn, dan melden in dit topic, hier komt zeer regelmatig een moderator van Ziggo langs.
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/550552-foutmelding-waarom-geen-e-mails-naar-ziggo-klanten-sturen-17063
Tekst in bovenstaande topic: Je ontvangt binnen 5 werkdagen reactie van Abuse. Mocht je onverhoopt binnen deze periode niets hebben vernomen, laat het dan weten in dit topic. Wij faciliteren dan het contact naar aanleiding van je reactie.
Succes ermee.
Arinda wrote:Be rt wrote:
Als je via IMAP verbinding hebt met de mailserver.
IMAP verwijderen en opnieuw aanmaken.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap/instellen-android-smartphone
Dank je wel, alleen ik gebruik juist pop3.... en dan?
We merken dat internet nu onmisbaar is in onze samenleving. Het wordt steeds intensiever gebruikt. Live online TV kijken, gamen, videobellen en met meerdere mensen tegelijk thuiswerken zijn slechts en...