Ziggo verhoogt de internetsnelheden
We merken dat internet nu onmisbaar is in onze samenleving. Het wordt steeds intensiever gebruikt. Live online TV kijken, gamen, videobellen en met meerdere mensen tegelijk thuiswerken zijn slechts en...
We zien soms vragen over de 550 foutmelding bij het versturen van e-mails van een externe mailserver naar onze e-mailadressen. Veel geziene domeinnamen van ons zijn: @a2000.nl, @home.nl, @chello.nl, @quicknet.nl, @upcmail.nl, en natuurlijk @ziggo.nl. In dit topic lichten we graag verder toe wat deze foutmelding precies inhoudt en wat te doen om dit op te lossen.
We nemen nu één specifiek scenario onder de loep: je kan vanaf een willekeurig e-mailadres geen klanten van Ziggo bereiken. Je krijgt dan een zogeheten bouncebericht terug met de 550 of 552 foutmelding. Zie hieronder een voorbeeld:
Hoe en waarom?
Wanneer je last hebt van deze situatie dan wil dit zeggen dat jouw e-mail wordt tegengehouden door onze spamfiltering. Als Internet Service Provider hebben we dagelijks met erg veel e-mailverkeer te maken. We beseffen dat dit vervelend kan zijn wanneer je een Ziggo klant wil bereiken maar het waarborgen van de veiligheid van onze klanten staat voorop.
Wat te doen wanneer jouw e-mails worden tegenhouden?
Maak hiervan melding bij onze afdeling Abuse. Zij nemen het in onderzoek en kunnen de blokkade opheffen. Wanneer Abuse de blokkade niet opheft geven zij een toelichting waarom. Voor het onderzoek hebben zij nodig:
Hieronder zie je stapsgewijs hoe je deze informatie kan verzamelen en aanleveren.
Stap 1. Controle handtekening
Probeer of het verzenden wel lukt zonder je handtekening in de e-mail. We merken namelijk dat ons spamfilter kan reageren op een URL of afbeelding in met name automatische handtekeningen. Dit is belangrijke informatie voor je melding aan Abuse die je verderop gaat maken.
Stap 2. Mail opslaan voor aanlevering naar Abuse
Er wordt natuurlijk gebruikgemaakt van vele e-mailclients, deze kunnen we niet allemaal opsommen. Meest gebruikt is in onze ervaring Outlook, voor andere clients wijken deze stappen niet ver af. Je kan mails in meerdere formaten opslaan. De voorkeur van Abuse gaat naar het .eml of .msg bestandstype. Stapsgewijs:
We zijn er niet nog niet helemaal! Het filter houdt deze opgeslagen berichten ook tegen als je die naar Abuse wil sturen. Daarom gaan we deze inpakken in een .rar of .zip bestand. Gebruik hiervoor je favoriete archivatietool of de ingebouwde functie van Windows. In Windows verkenner kun je beide bestanden selecteren en op de rechtermuisknop klikken. Kies vervolgens voor Kopieren naar en in het submenu de optie Gecomprimeerde (gezipte) map. Er verschijnt op dezelfde locatie een zipfile.
Stap 3. Aanlevering naar Abuse
Stel een nieuwe mail op naar abuse@ziggo.nl. Voeg in de bijlage de ingepakte e-mails toe. Geef aan of het verwijderen van de handtekening heeft geholpen. Zo ja, verwijder dan ook de handtekening bij het verzenden van deze e-mail naar Abuse. Vermeld ook vanaf wanneer je deze problemen ervaart en eventuele andere stappen die je al hebt ondernomen.
Stap 4. En nu?
Je ontvangt binnen 5 werkdagen reactie van Abuse. Mocht je onverhoopt binnen deze periode niets hebben vernomen, laat het dan weten in dit topic. Wij faciliteren dan het contact naar aanleiding van je reactie.
Hoe te voorkomen?
Het is belangrijk dat berichten alleen worden verzonden aan personen die hier expliciet om hebben gevraagd. Dit om te voorkomen dat ontvangers de e-mail gaan markeren als spam. Zorg er daarom voor dat het klantenbestand up-to-date is en is verkregen uit minimaal single opt-in inschrijvingen (met e-mail bevestiging). Meet de activiteit van je lezers en zie je bijvoorbeeld na zes maanden geen lezing meer, schijf dan de ontvanger uit je mailinglist.
Een goede mailinglist hygiëne is vaak het beste middel om toekomstige problemen te voorkomen.
Gerelateerde onderwerpen:
Spam en phishing: wat moet ik ermee?
Ziggo mail gebruik je zo
A_driaan wrote:Ben je inmiddels al geholpen, A_driaan? Anders verneem ik het graag om zo spoedig mogelijk een oplossing voor je te verzorgen. Voor de zekerheid heb ik je deze vraag ook via een PM gesteld.
We gaan het volgen. 'Abuse' beschikt al een paar dagen over post van mij. Ik ben benieuwd wat eruit komt.
VANAKENCAE wrote:Een reactie had er inmiddels natuurlijk wel moeten zijn! Helaas is enkel het bouncebericht onvoldoende informatie om de oorzaak te kunnen vinden. Zoals onder het kopje 'Wat te doen wanneer jouw e-mails worden tegenhouden?' is toegelicht, hebben we naast een recent bouncebericht ook een opgeslagen versie van de te versturen e-mail nodig in .msg of .eml formaat. Ik neem via een privébericht contact met je op. Dan help ik je verder!
Ik heb 3 weken geleden (en deze week weer) een email gestuurd naar abuse@ziggo.nl maar krijg geen reactie of bevestigingsmail.
Jesse Ziggo wrote:
Ben je inmiddels al geholpen, A_driaan? Anders verneem ik het graag om zo spoedig mogelijk een oplossing voor je te verzorgen.
A_driaan wrote:Ik heb je e-mail nu in goede orde ontvangen en het direct onder de aandacht gebracht bij mijn collega's van de afdeling Abuse. Ik verwacht je vandaag nog in een terugkoppeling te voorzien! Bedankt.
Dank voor het vragen Jesse. Inmiddels is er inderdaad een week voorbij.
Marleenb wrote:Gaat het om de bovenstaande situatie, Marleen? Ontvang je op je e-mailadres van werk dan ook een bouncebericht? (een e-mail met de melding het bericht onbestelbaar is). Doorloop dan de stappen aangegeven in dit topic. Anders is mijn advies om een nieuw topic te starten omdat het om een andere situatie gaat. Dan denken we hier graag met je mee!
Ziggo
Ongeveer een uur terug een belangrijke mail van mijn werk verzonden, mijn eigen email adres staat in CC vermeld.
met regelmaat ontvang ik geen emails van mijn werk en deze belangrijke mail is ook niet doorgestuurd naar mijn email thuis heel erg vervelend. Wat hieraan te doen...
met vriendelijke groet,
Marleen
Marleenb wrote:Helemaal goed! Mocht een reactie van onze Abuse afdeling nou lang op zich laten wachten dan hoor ik het graag. Dan pak ik het verder op!
Dank u wel voor uw reactie, ik ga de stappen doorlopen, inderdaad een bounce bericht ontvangen .
Na doirlopen stappen zal het probleem ws opgelost zijn. Nogmaals dank en fijne dag. Groet Marleen
A_driaan wrote:Bedankt, A_driaan! Zojuist heb ik vernomen dat het nu opgelost moet zijn. Wil je dit verifiëren?
Je hebt post Jesse...
Een laatste poging. Ik verstuurde een mailtje naar mijn Ziggo e-mail adres en deze kwam terug.
Op een ander e-mailadres (CC) van me komt deze wel binnen. Het oorspronkelijke mailtje plus de bounce melding heb ik naar je collega Vincent plus 'community' en jou opgestuurd.
We merken dat internet nu onmisbaar is in onze samenleving. Het wordt steeds intensiever gebruikt. Live online TV kijken, gamen, videobellen en met meerdere mensen tegelijk thuiswerken zijn slechts en...