Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
stokkrx
Level 3

500 Mbit lukt niet: max is steeds 180-190 mbit.

Hoi, Het lukt niet om in huis op welke PC dan ook een snellere speedcheck te krijgen dan 180-190 Mbit download.

Alles is bedraad, direct op de Zoggo router. CAT 5E  kabels. Modem reset.

Kan iemad dit verder onderzoeken ??

 

Dank je

Ralph

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemorgen @stokkrx en welkom op de Community,

 Ontzettend vervelen dat je op dit moment niet de volledige snelheid behaald! Ik heb de foto's even bekeken en het lijkt mij goed om eens een andere splitter en coaxkabel te testen. 
Ik heb kosteloos een setje met een POA 1-B splitter en een coaxkabel voor zowel het modem als mediabox toegestuurd. Ik raad aan alles aan te sluiten met de nieuwe materialen. 
Sluit daarna een computer of laptop rechtstreeks bekabeld (Netwerkkabel CAT5e of hoger) aan op het modem. Doorloop daarna de stappen op deze pagina om mogelijke storingsoorzaken op te sporen.
Laat onder dit topic maar weten of het gelukt is. Anders helpen wij je graag verder. 

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
stokkrx
Level 3
Topicstarter

@Paul Z Monteur is geweest: nieuw modem, nieuw AOP, nog meer nieuwe kabels, weghalen stoorpunt (ouder type TV coax versterker), duidelijke uitleg: 511 mbps !! Dank jullie. Goede service en nu snelheid waarvoor we betalen 

stokkrx_0-1611824722970.png

 

Bekijk in context

30 Reacties 30
Meldingen
Aan Uit
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken 

en een printscreen van de down en upstream

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

0 Kudos
stokkrx
Level 3
Topicstarter

Hoi, Bedankt voor je reaktie. Het POA punt is bijgevoegd als foto.

Het lukt me totaal niet om in het modem te komen: ww werkt niet zoals op de box staat, ook niet na herhaaldelijk reset (terug naar fabrieks setting)

Out2 is de verbinding naar het modem !!

 

Niet van toepassing
stokkrx wrote:

Hoi, Bedankt voor je reaktie. Het POA punt is bijgevoegd als foto.

Het lukt me totaal niet om in het modem te komen: ww werkt niet zoals op de box staat, ook niet na herhaaldelijk reset (terug naar fabrieks setting)

Out2 is de verbinding naar het modem !!

 

Resetten van het modem lukt niet met 1 keer drukken. 

Reset knop 25 seconden ingedrukt houden alles gaat dan knipperen en daarna is alles weer zoals in het begin. Na dat opnieuw is opgestart 

 

Vraag ook even een groen/rood modem kabel aan. Zoals je het nu hebt krijg je problemen mee.

stokkrx
Level 3
Topicstarter

Hoi Peter, wat bedoel je met groen rood kabel? deze loopt toch reeds vanaf het POA punt  (rood op de foto) tot aan het modem (draad fitting coax)?

 

0 Kudos
Niet van toepassing
stokkrx wrote:

Hoi Peter, wat bedoel je met groen rood kabel? deze loopt toch reeds vanaf het POA punt  (rood op de foto) tot aan het modem (draad fitting coax)?

 

Groen/rood kabel, het verloopje wat jij erop hebt kan voor storing zorgen door bijvoorbeeld instraling van 4G netwerk.

0 Kudos
stokkrx
Level 3
Topicstarter

Hi, bedoel je met verloopje dat witte kastje POA -01-UPC of dat "oude" 90 graden bochtje uit OUT1 (deze gaat naar de TV). MAW: wat dien ik te vervangen ?

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Dit verloop vermoed ik.

Je geeft aan niet in te kunnen loggen gebruik je wel het juiste wachtwoord? Het wifi wachtwoord wijkt af van het wachtwoord voor de beheersomgeving.

 

Welke speedtest gebruik je en doe je dat via een webbrowser of een app?

0 Kudos
stokkrx
Level 3
Topicstarter

Ok duidelijk vwb de aansluiting. Ik zal eens kijken of ik een andere kabel kan regelen.

Wachtwoord gebruik ik die onder op het modem staat (niet het wifi wachtwoord ;-))

Speedtest via speedtest.net (die van Ookla)

RoWi.
Level 20

Er is een Windows speedtest app van Ookla en probeer een andere server.

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemorgen @stokkrx en welkom op de Community,

 Ontzettend vervelen dat je op dit moment niet de volledige snelheid behaald! Ik heb de foto's even bekeken en het lijkt mij goed om eens een andere splitter en coaxkabel te testen. 
Ik heb kosteloos een setje met een POA 1-B splitter en een coaxkabel voor zowel het modem als mediabox toegestuurd. Ik raad aan alles aan te sluiten met de nieuwe materialen. 
Sluit daarna een computer of laptop rechtstreeks bekabeld (Netwerkkabel CAT5e of hoger) aan op het modem. Doorloop daarna de stappen op deze pagina om mogelijke storingsoorzaken op te sporen.
Laat onder dit topic maar weten of het gelukt is. Anders helpen wij je graag verder. 

0 Kudos
Ga naar reactie
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.

Waarom zijn er niet wat modem waarden getoond in dit topic ? 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

Ik denk dat je daar het 1e naar moet kijken, de aanwezige aop en splitter zijn goed alleen lijkt het er een beetje op dat de splitter er niet diep genoeg in zit.

1e kijken naar de modem waardes zijn die niet goed dan kijken naar de aansluiting op de AOP is in mijn optiek de juiste volgorde om snelheidsproblemen te kunnen bepalen en ook andere zaken.

Er kunnen ook nog legio andere zaken een rol spelen , verouderde netwerkkaart in de computers staat op 100 Mb/s ipv 1 gig ? 

@stokkrx  ik zou daar ook even naar kijken.

Ook de laatste drivers van de netwerkkaart er op te zetten als dat niet is gebeurd ?

 

 

 

 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@stokkrx Is het nog gelukt om met de eerder gesuggereerde stappen aan de slag te gaan? Deel anders ook de up en downstreamwaarden zoals aangeven door @Ronihd.
Dan kunnen wij aan de hand daarvan verder analyseren. Laat je weten wat je bevindingen zijn?

0 Kudos
stokkrx
Level 3
Topicstarter

HI dank je voor het sturen van de splitter en kabel, ik heb deze nog niet ontvangen.

Ik zal ook eens kijken naar de vraag van Ronihd mbt de kaarten etc. Ik laat snel iets weten !

0 Kudos
stokkrx
Level 3
Topicstarter

Nou hehe het is gelukt. Zie hier de modem waardes. 3 attachments.

0 Kudos
stokkrx
Level 3
Topicstarter

Oh ja en de netwerk kaarten staan allen op 1 GIGA dus dat is OK. Dank je @Ronihd 

stokkrx
Level 3
Topicstarter

@Paul Ziggo  ik heb zojuist een envelop gekregen met de post: er zit wel een coax kabel in maar geen POA 1-B splitter zoals je hierboven schrijft.

0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
stokkrx wrote:

@Paul Ziggo  ik heb zojuist een envelop gekregen met de post: er zit wel een coax kabel in maar geen POA 1-B splitter zoals je hierboven schrijft.

 

Als je waarden goed zijn ondanks dat je de POA niet hebt gekregen moet alles goed werken.

Ik zeg probeer het even 😉 

Downstream:
Goed: -7 dBmV tot +7 dBmV 
Voldoende: -8 tot -10 dBmV tot +8 tot +10 dBmV
Onvoldoende: -11 dBmV tot +11 dBmV
Slecht: -15 dBmV en hoger tot +15 dBmV en hoger

Upstream signaal waarden zijn +35 dBmV to +49 dBmV.

SNR: 33 dB of hoger.

0 Kudos
stokkrx
Level 3
Topicstarter

Ja dat dacht ik ook, echter ik kom nooit hoger dan 180 

 

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.
Ronihd wrote:

Waarom zijn er niet wat modem waarden getoond in dit topic ? 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

Ik denk dat je daar het 1e naar moet kijken, de aanwezige aop en splitter zijn goed alleen lijkt het er een beetje op dat de splitter er niet diep genoeg in zit.

1e kijken naar de modem waardes zijn die niet goed dan kijken naar de aansluiting op de AOP is in mijn optiek de juiste volgorde om snelheidsproblemen te kunnen bepalen en ook andere zaken.

Er kunnen ook nog legio andere zaken een rol spelen , verouderde netwerkkaart in de computers staat op 100 Mb/s ipv 1 gig ? 

@stokkrx  ik zou daar ook even naar kijken.

Ook de laatste drivers van de netwerkkaart er op te zetten als dat niet is gebeurd ?

 

 

 

 

ik had daar wel om gevraagd 

anoniemforum wrote:

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken 

en een printscreen van de down en upstream

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

maar TS had ze niet gestuurd 

 

0 Kudos