Hoi, Het lukt niet om in huis op welke PC dan ook een snellere speedcheck te krijgen dan 180-190 Mbit download.
Alles is bedraad, direct op de Zoggo router. CAT 5E kabels. Modem reset.
Kan iemad dit verder onderzoeken ??
Dank je
Ralph
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @stokkrx en welkom op de Community,
Ontzettend vervelen dat je op dit moment niet de volledige snelheid behaald! Ik heb de foto's even bekeken en het lijkt mij goed om eens een andere splitter en coaxkabel te testen.
Ik heb kosteloos een setje met een POA 1-B splitter en een coaxkabel voor zowel het modem als mediabox toegestuurd. Ik raad aan alles aan te sluiten met de nieuwe materialen.
Sluit daarna een computer of laptop rechtstreeks bekabeld (Netwerkkabel CAT5e of hoger) aan op het modem. Doorloop daarna de stappen op deze pagina om mogelijke storingsoorzaken op te sporen.
Laat onder dit topic maar weten of het gelukt is. Anders helpen wij je graag verder.
@Paul Z Monteur is geweest: nieuw modem, nieuw AOP, nog meer nieuwe kabels, weghalen stoorpunt (ouder type TV coax versterker), duidelijke uitleg: 511 mbps !! Dank jullie. Goede service en nu snelheid waarvoor we betalen
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken
en een printscreen van de down en upstream
Hoi, Bedankt voor je reaktie. Het POA punt is bijgevoegd als foto.
Het lukt me totaal niet om in het modem te komen: ww werkt niet zoals op de box staat, ook niet na herhaaldelijk reset (terug naar fabrieks setting)
Out2 is de verbinding naar het modem !!
stokkrx wrote:Hoi, Bedankt voor je reaktie. Het POA punt is bijgevoegd als foto.
Het lukt me totaal niet om in het modem te komen: ww werkt niet zoals op de box staat, ook niet na herhaaldelijk reset (terug naar fabrieks setting)
Out2 is de verbinding naar het modem !!
Resetten van het modem lukt niet met 1 keer drukken.
Reset knop 25 seconden ingedrukt houden alles gaat dan knipperen en daarna is alles weer zoals in het begin. Na dat opnieuw is opgestart
Vraag ook even een groen/rood modem kabel aan. Zoals je het nu hebt krijg je problemen mee.
Hoi Peter, wat bedoel je met groen rood kabel? deze loopt toch reeds vanaf het POA punt (rood op de foto) tot aan het modem (draad fitting coax)?
stokkrx wrote:Hoi Peter, wat bedoel je met groen rood kabel? deze loopt toch reeds vanaf het POA punt (rood op de foto) tot aan het modem (draad fitting coax)?
Groen/rood kabel, het verloopje wat jij erop hebt kan voor storing zorgen door bijvoorbeeld instraling van 4G netwerk.
Hi, bedoel je met verloopje dat witte kastje POA -01-UPC of dat "oude" 90 graden bochtje uit OUT1 (deze gaat naar de TV). MAW: wat dien ik te vervangen ?
Dit verloop vermoed ik.
Je geeft aan niet in te kunnen loggen gebruik je wel het juiste wachtwoord? Het wifi wachtwoord wijkt af van het wachtwoord voor de beheersomgeving.
Welke speedtest gebruik je en doe je dat via een webbrowser of een app?
Ok duidelijk vwb de aansluiting. Ik zal eens kijken of ik een andere kabel kan regelen.
Wachtwoord gebruik ik die onder op het modem staat (niet het wifi wachtwoord ;-))
Speedtest via speedtest.net (die van Ookla)
Er is een Windows speedtest app van Ookla en probeer een andere server.
Goedemorgen @stokkrx en welkom op de Community,
Ontzettend vervelen dat je op dit moment niet de volledige snelheid behaald! Ik heb de foto's even bekeken en het lijkt mij goed om eens een andere splitter en coaxkabel te testen.
Ik heb kosteloos een setje met een POA 1-B splitter en een coaxkabel voor zowel het modem als mediabox toegestuurd. Ik raad aan alles aan te sluiten met de nieuwe materialen.
Sluit daarna een computer of laptop rechtstreeks bekabeld (Netwerkkabel CAT5e of hoger) aan op het modem. Doorloop daarna de stappen op deze pagina om mogelijke storingsoorzaken op te sporen.
Laat onder dit topic maar weten of het gelukt is. Anders helpen wij je graag verder.
Waarom zijn er niet wat modem waarden getoond in dit topic ?
Ik denk dat je daar het 1e naar moet kijken, de aanwezige aop en splitter zijn goed alleen lijkt het er een beetje op dat de splitter er niet diep genoeg in zit.
1e kijken naar de modem waardes zijn die niet goed dan kijken naar de aansluiting op de AOP is in mijn optiek de juiste volgorde om snelheidsproblemen te kunnen bepalen en ook andere zaken.
Er kunnen ook nog legio andere zaken een rol spelen , verouderde netwerkkaart in de computers staat op 100 Mb/s ipv 1 gig ?
@stokkrx ik zou daar ook even naar kijken.
Ook de laatste drivers van de netwerkkaart er op te zetten als dat niet is gebeurd ?
@stokkrx Is het nog gelukt om met de eerder gesuggereerde stappen aan de slag te gaan? Deel anders ook de up en downstreamwaarden zoals aangeven door @Ronihd.
Dan kunnen wij aan de hand daarvan verder analyseren. Laat je weten wat je bevindingen zijn?
HI dank je voor het sturen van de splitter en kabel, ik heb deze nog niet ontvangen.
Ik zal ook eens kijken naar de vraag van Ronihd mbt de kaarten etc. Ik laat snel iets weten !
Nou hehe het is gelukt. Zie hier de modem waardes. 3 attachments.
Oh ja en de netwerk kaarten staan allen op 1 GIGA dus dat is OK. Dank je @Ronihd
@Paul Ziggo ik heb zojuist een envelop gekregen met de post: er zit wel een coax kabel in maar geen POA 1-B splitter zoals je hierboven schrijft.
stokkrx wrote:@Paul Ziggo ik heb zojuist een envelop gekregen met de post: er zit wel een coax kabel in maar geen POA 1-B splitter zoals je hierboven schrijft.
Als je waarden goed zijn ondanks dat je de POA niet hebt gekregen moet alles goed werken.
Ik zeg probeer het even 😉
Downstream:
Goed: -7 dBmV tot +7 dBmV
Voldoende: -8 tot -10 dBmV tot +8 tot +10 dBmV
Onvoldoende: -11 dBmV tot +11 dBmV
Slecht: -15 dBmV en hoger tot +15 dBmV en hoger
Upstream signaal waarden zijn +35 dBmV to +49 dBmV.
SNR: 33 dB of hoger.
Ja dat dacht ik ook, echter ik kom nooit hoger dan 180
Ronihd wrote:Waarom zijn er niet wat modem waarden getoond in dit topic ?
Ik denk dat je daar het 1e naar moet kijken, de aanwezige aop en splitter zijn goed alleen lijkt het er een beetje op dat de splitter er niet diep genoeg in zit.
1e kijken naar de modem waardes zijn die niet goed dan kijken naar de aansluiting op de AOP is in mijn optiek de juiste volgorde om snelheidsproblemen te kunnen bepalen en ook andere zaken.
Er kunnen ook nog legio andere zaken een rol spelen , verouderde netwerkkaart in de computers staat op 100 Mb/s ipv 1 gig ?
@stokkrx ik zou daar ook even naar kijken.
Ook de laatste drivers van de netwerkkaart er op te zetten als dat niet is gebeurd ?
ik had daar wel om gevraagd
anoniemforum wrote:kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken
en een printscreen van de down en upstream
maar TS had ze niet gestuurd
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.