Hoi, Het lukt niet om in huis op welke PC dan ook een snellere speedcheck te krijgen dan 180-190 Mbit download.
Alles is bedraad, direct op de Zoggo router. CAT 5E kabels. Modem reset.
Kan iemad dit verder onderzoeken ??
Dank je
Ralph
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi. Deze laatste post snap ik even niet. Foto hoofdaansluiting staat eerder in dit topic en ook de prt scrns van het modem heb ik hierboven bijgevoegd. De waardes zijn OK volgens Ronihd.
stokkrx wrote:Hoi. Deze laatste post snap ik even niet. Foto hoofdaansluiting staat eerder in dit topic en ook de prt scrns van het modem heb ik hierboven bijgevoegd. De waardes zijn OK volgens Ronihd.
Nogmaals naar gekeken en dat is in orde , alleen de speedtest die je doet volgens je foto daar kan je ook de server in wijzigen kies voor KPN Amsterdam en wat is dan het resultaat ?
En op http://www.speedtest.nl/ via lap of desktop ?
KPN Amsterdam geeft ook gewoon 180 mbit download. Speedtest.nl ook dezelfde 180.
Via desktop. Ik doe alle testen bekabeld via PC.
stokkrx wrote:KPN Amsterdam geeft ook gewoon 180 mbit download. Speedtest.nl ook dezelfde 180.
Via desktop. Ik doe alle testen bekabeld via PC.
Volgens mij heb je alles nagekeken en heb ik ook geen tips en trucs meer , mogelijk dat je het modem een keer rechtstreeks kan aansluiten op de AOP maar eigenlijk verwacht ik daar ook niks van.
Wat ik alleen nog niet heb gezien is een schermafdruk van het configuratie file , kan je die nog even laten zien ?
Goedemorgen @stokkrx,
Ontzettend vervelend dat de verbinding nog steeds niet werkt zoals het hoort! Als ik je verbinding bekijk zie ik nog steeds behoorlijk wat ruis terug op de downstreamkanalen. Dit kan
ook verklaren waarom de snelheid op dit moment zo slecht is. Aangezien je met behulp van de tips die eerder gegeven zijn al de binnenhuisinstallatie hebt nagelopen lijk het mij verstandig dat er een monteur langskomt.
Ik heb een afspraak met een netwerkmonteur voor je weten te regelen op maandag 25 januari 2021 tussen 08:00 uur en 13:00 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken te wijzigen.
Laat je na het monteursbezoek weten wat je bevindingen zijn?
@Ronihd hi ik had toch reeds schermafdrukken vd config file bijgevoegd (modem up and downstream) of bedoel je iets anders !
@Paul Ziggo Dank je Paul, ik zie de monter graag tegemoet op maandag de 25e
@stokkrx Top! Dan wachten wij even je bevindingen na het monteursbezoek af.
Nog een fijne dag!
Groeten,
Paul
stokkrx wrote:@Ronihd hi ik had toch reeds schermafdrukken vd config file bijgevoegd (modem up and downstream) of bedoel je iets anders !
Alleen het deel ( tabblad ) waar de config file zichtbaar is die miste ik
@Paul Monteur is geweest: nieuw modem, nieuw AOP, nog meer nieuwe kabels, weghalen stoorpunt (ouder type TV coax versterker), duidelijke uitleg: 511 mbps !! Dank jullie. Goede service en nu snelheid waarvoor we betalen 🙂
@Paul Z Monteur is geweest: nieuw modem, nieuw AOP, nog meer nieuwe kabels, weghalen stoorpunt (ouder type TV coax versterker), duidelijke uitleg: 511 mbps !! Dank jullie. Goede service en nu snelheid waarvoor we betalen
Geweldig om te lezen @stokkrx. Blij dat het euvel is opgelost en je weer de snelheid conform je abonnement behaald. Bedankt voor jouw terugkoppeling. Mochten we in de toekomst iets voor je kunnen betekenen, dan weet je ons hier te vinden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.