Vraag
Reacties
Oplossing
110Arnoldus
Level 1

5 Ghz modem aanvragen

Beste Ziggo mensen
Mijn modem Cisco 3925 geeft de volgende waarden met de speedtest:

download

5,0
Mbps

upload

3,8
Mbps
Bert van de ziggo community adviseert mij een modem met 5 Ghz bij jullie aan te vragen.
Er zit ongeveer 7 meter tussen het modem en mijn laptop. Is dat mogelijk? Dan zou ik die graag willen aanschaffen. Ik kan hem eventueel ophalen in de Ferdinand Bolstraat in Amsterdam
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ZeusFFWD
Level 1
Welke snelheid haalt u door uw laptop direct met de internet kabel aan te sluiten op het modem?

Wanneer deze snelheid ook laag is zal een ander modem dit probleem niet oplossen.

Is er al geprobeerd om het modem op een ander kanaal in te stellen welke minder stoort op die van bijv. buren? Klik Hier om het wifi kanaal aan te passen.

Ps. Heeft u internet start(50mbit), complete(250mbit) of max(500mbit)?

Edit: uw modem ondersteunt al 5ghz! Echter kan het modem dan alleen 5ghz uitzenden. Niet 2,4 en 5ghz tegelijk. Hiervoor heeft u een dualband modem nodig.(gratis om te wisselen door even met ziggo te bellen).

Klik Hier om te zien hoe u uw modem omzet naar 5ghz

Bekijk in context

0 Kudos
3 Reacties 3
ZeusFFWD
Level 1
Welke snelheid haalt u door uw laptop direct met de internet kabel aan te sluiten op het modem?

Wanneer deze snelheid ook laag is zal een ander modem dit probleem niet oplossen.

Is er al geprobeerd om het modem op een ander kanaal in te stellen welke minder stoort op die van bijv. buren? Klik Hier om het wifi kanaal aan te passen.

Ps. Heeft u internet start(50mbit), complete(250mbit) of max(500mbit)?

Edit: uw modem ondersteunt al 5ghz! Echter kan het modem dan alleen 5ghz uitzenden. Niet 2,4 en 5ghz tegelijk. Hiervoor heeft u een dualband modem nodig.(gratis om te wisselen door even met ziggo te bellen).

Klik Hier om te zien hoe u uw modem omzet naar 5ghz
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hoi 110Arnoldus,

Heb je in de tussentijd al contact gehad om een dualband modem aan te vragen? Ik ben benieuwd!
0 Kudos
110Arnoldus
Level 1
Topicstarter
Beste Michael,
Ik heb nu sinds kort internet start. Bekabeld haal ik de snelheid 50/5. Alleen met wifi niet. Zie vorige berichten. Maar ik kan prima internetten hoor. Ik wilde alleen af van ziggo complete met 250/25 snelheden die ik alleen bedraad kan halen. Voor wifi maakt dat verder niet uit. Net gemeten met de speedtest:

Ziggo
Utrecht

Test results

ping

10
ms

download

11,8
Mbps

upload

2,7
Mbps

Dus als ik snellere wifi wil dan moet ik aan de wifibooster, Die heeft mijn vriendin en maakt alles wat sneller ( zonder al te veel uitval e.d.). Maar zoals gezegd ik zit nu met jullie te internetten en dat gaat prima.