1
Vraag
2
Reacties
Jeroen van Grin

Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

4e keer dat ik moet herhalen: Internet valt weer weg na tijdje goed te zijn gegaan

Ik heb het al vaker gehad en nu dus weer; in de avonduren is internet extreem onstabiel en valt de verbinding constant weg. Vorige keer zou er iemand langskomen om mijn probleem  op te lossen. Ik werd de dag voordat de monteur zou komen door hem gebeld of ik nog uitval had gehad. Daar was toen al enkele dagen niet meer van toepassing . De monteur kon namelijk zien dat er rond mijn uitval in de buurt meerdere klachten waren en dat het dus waarschijnlijk niet aan mijn situatie lag en heef toen in overleg met mij besloten om niet langs te komen. En nu, een goede maand verder WEEER geouwehoer, sorry dat ik het zo moet zeggen maar ik word er zo schijtziek van.

 

Ik zou graag willen dat er NU een oplossing wordt gedaan en nee ik ga geen foto's meer maken van mijn situatie en nee ik ga geen info meer uploaden aangezien dat geen zin heeft want er wordt toch niks gedaan door ziggo. Mooi zo'n community maar het levert niks op want Ziggo zelf doet er niks mee. De monteur gaf zelf ook aan dat het geen zin heeft om hier te reageren en dat ik maar moest bellen als er een probleem was, maar ja, dat kan niet na 20.00uur als de problemen beginnen. Overigens is dit absoluut geen verwijt aan de mensen die hier meedenken, maar weet wel hoe Ziggo er over denkt...

 

Ik wil dus graag de aardige en hulpbehoevende mensen even melden wat ziggo zelf van jullie vind en ik wil daarnaast ziggo vragen, nee eisen, om een onderzoek te doen naar de ziggo infrastructuur in mijn wijk want ik heb het idee  (ik weet het wel zeker ) dat het hem daar in zit. Daar heeft ziggo waarschijnlijk geen zin in want het is makkelijker om mij allerlei onzinnigheden uit te laten voeren om zo de boel te rekken in de hoop dat het weer overgaat.

 

Waar kan ik overigens een verzoek doen om mij voor deze **bleep** te compenseren? Ik ben toch aardig geduldig geweest maar als het nu niet wordt opgelost dan ben ik weg. 

 

Zowat elk kwartaal knalt Ziggo er een prijsverhoging tegenaan maar de kwaliteit wordt er nou niet bepaald beter op. 

 

Ik ben echt super SUPER pissig zoals jullie begrijpen maar ik moet het effe kwijt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jeroen van Grin
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Monteur is gisteren geweest en heeft de AOP vervangen, die was blijkbaar stuk/niet goed. Gisteren geen uitval gehad in ieder geval, maar dat had ik sinds vorige week al niet. Op mijn vraag waarom het dan kon dat de uitval altijd alleen maar tussen grofweg 19.30uur en 23.00uur plaatsvond had hij geen antwoord. Ik blijf het maar een vreemde zaak vinden en iets klopt er gewoon niet naar mijn gevoel. Nog gevraagd of er wellicht een storing vanuit een van de buren kon zijn op het signaal maar de monteur gaf aan dat dat niet kon want dan hadden de systemen van Ziggo dat wel opgepikt.  

 

Maar goed, vooralsnog geen problemen voor nu, dus hoop ik dat dit de laatste keer is dat ik een topic moet openen.

 

Iedereen bedankt voor de input en hulp!

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

De Chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in het scherm op onderstaande pagina tevoorschijn, zodra er iemand beschikbaar is.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

"De monteur gaf zelf ook aan dat het geen zin heeft om hier te reageren"

Dan moet de monteur maar eens gaan lezen hier, wat er hier allemaal aan complexe zaken opgelost wordt.

Ziggo moderators werken als een 2e lijn in een helpdeskorganisatie.

Jeroen van Grin
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Bert, dank voor je reactie. Ik vond die reactie maar vreemd van de monteur maar ik had niet echt het gevoel dat hij dit forum serieus nam. Wat betreft de chat functie, dat is leuk maar als ik geen internet verbinding heb valt er weinig te chatten.

 

Overigens gaat het nu nog goed, de uitval is altijd tussen 8 en 11 in de avond dus ik ben benieuwd wat er straks weer gaat gebeuren. Mijn vertrouwen in ziggo is niet echt meer aanwezig. 

Jeroen van Grin
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

En het is weer rond acht uur en het begint weer... natuurlijk.

Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 629Oplossingen
  • 3978Likes

Hallo @Jeroen van Grin,

In je vorige topic van begin april kaart je dezelfde problemen aan. Vervelend om te lezen dat de vorige monteur dit niet voor je kon oplossen en dat je nu langere tijd al dezelfde problemen ervaart. Ik begrijp dat je dan ook gebrand op zoek bent naar een oplossing. We zijn er dan ook om jou te helpen.

We zien dat het inkomende coax signaal op je modem te laag ligt. Bij een te laag signaal zoekt het modem naar frequenties met beter signaal. Naar alle waarschijnlijkheid is dit de reden waarom je internet af en toe weg valt. De oorzaak waarom het modem een te laag signaal krijgt kan erg divers zijn, zo kan de oorzaak buitenhuis liggen in een verdeelkant van Ziggo of kan het dat je thuis een te lange coaxkabel of teveel signaal splitters gebruikt om het modem te verbinden. 

Ik maak een thuisafspraak met de monteur voor je zodat hij dit kan oplossen. De informatie over de monteur ontvang je in een aparte e-mail. Past het tijdstip niet of ben je het niet eens met de daarin genoemde voorwaarden, verplaats of annuleer de afspraak dan. Die uitleg vind je ook in die e-mail.

Als alles is opgelost, plaats dan even een update in dit topic. Dan kijken we graag wat we verder voor je kunnen betekenen op gebied van compensatie. 

Jeroen van Grin
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Monteur is net geweest, het probleem zit hem ergens tussen het verdeelstation (weet de juiste naam even niet( buiten en ons huis. Vanuit het kastje buiten gaat er +11 weg over 54m. Bij mij binnen komt er -4.5.  Wellicht is er een kabel beschadigd maar dat kon hij niet zien. Dinsdag komen de grote jongens langs met betere apparatuur dus wordt vervolgd. Blijft wel vreemd dat het probleem zich alleen in de avonduren voordoet.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Bedankt voor de update @Jeroen van Grin. Al is het natuurlijk spijtig dat het probleem nog niet opgelost is. Sorry hiervoor! Om het alsnog te fiksen is er voor komende dinsdag onder andere een lijnmeting aangevraagd. Wordt vervolgd dus, houd ons op de hoogte 🙂

Jeroen van Grin
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik ben al lang blij dat er iets is gevonden en dat het buiten mijn huis gebeurd. Wat me nog steeds wel heel erg bevreemd is dat het alleen gebeurd tussen half 8 en 11uur in de avond. de prime uren. Dan kan ik met mijn beperkte technische kennis alleen beredeneren dat dat komt omdat Of er teveel mensen tegelijk aan het internetten/streamen zijn, wat wel heel erg 1995 is, Of nog erger: Ziggo knijpt het signaal in de prime uren waardoor de kracht van het signaal wat bij mij binnenkomt nog verder onder de -4.5 komt. Beide oorzaken lijken me een slechte zaak dus als iemand iets beters kan bedenken dan hoor ik het graag.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

Nou, @Jeroen van Grin , we zijn heel benieuwd naar de stand van zaken. Is er al meer bekend, heb je nog iets meegekregen van de conclusie die de monteur nu heeft getrokken?

Jeroen van Grin
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Monteur is gisteren geweest en heeft de AOP vervangen, die was blijkbaar stuk/niet goed. Gisteren geen uitval gehad in ieder geval, maar dat had ik sinds vorige week al niet. Op mijn vraag waarom het dan kon dat de uitval altijd alleen maar tussen grofweg 19.30uur en 23.00uur plaatsvond had hij geen antwoord. Ik blijf het maar een vreemde zaak vinden en iets klopt er gewoon niet naar mijn gevoel. Nog gevraagd of er wellicht een storing vanuit een van de buren kon zijn op het signaal maar de monteur gaf aan dat dat niet kon want dan hadden de systemen van Ziggo dat wel opgepikt.  

 

Maar goed, vooralsnog geen problemen voor nu, dus hoop ik dat dit de laatste keer is dat ik een topic moet openen.

 

Iedereen bedankt voor de input en hulp!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic