Jacqneslo

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

4 dagen geen internet, geen monteur

Wij zitten al 4 dagen zonder internet en krijgen geen hulp vanuit support en afspraak met monteur wil Ziggo niet maken. Wat moeten wij nu doen?

27 Reacties 27
wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Doet support helemaal niets? 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

De eerste vraag, is er een storing bekend?

 

Als er bijv. ergens een kabelbreuk is kan een monteur ook niets voor je doen.

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

ben jij de enigste in de straat-appartement die geen internet heeft?

welk modem heb jij?

Branden er lampjes op?

plaats eens een foto van de modem.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

@Steefb  schreef:

De eerste vraag, is er een storing bekend?

 

Als er bijv. ergens een kabelbreuk is kan een monteur ook niets voor je doen.


Inderdaad, eerste belangrijke vraag; Is er een storing bekend @Jacqneslo ? Waarom Ziggo, nu, geen monteur wilt sturen is om een reden. 

Jacqneslo
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee het lijkt een lokaal probleem en wij hebben al een nieuw modem gehad maar dat blijkt niet het probleem te zijn. Dus we komen niet echt verder en ziggo weigert een monteur te sturen en geeft aan dat ze moeten wachten tot de “swap” door is gevoerd maar hier wachten wij al dagen op

Jacqneslo
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Groen lampje brand onderin, groene pijltjes erboven blijven knipperen

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

Haal het modem eens van het stroom af, dus echt even de stekker uit het stopcontact.

Haal even alle utp (rj45) stekkers uit het modem alleen de coax aangesloten.

Doe deze na 1 minuut er weer in (stekker in stopcontact) en zet het modem aan.

dan kan het zijn dat de nieuwe informatie weer opgehaald wordt.

Dit kan tussen de 15 en 30 minuten duren, dus wel even geduld.

Laat weten of dat geholpen heeft.

Jacqneslo
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee, los van aangeven dat ze er mee bezig zijn (duurt al 4 dagen) en sterker nog de verbinding wordt zelfs verbroken

Jacqneslo
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

D503FDE1-B24D-46AD-9D22-BFE6E71EC3D7.jpeg

 geen verbetering, blijft weer knipperen zonder verbinding te kunnen maken

Hij blijft weer hangen en blijft knipperen

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

hoe vervelend het ook is dan is het nu even wachten op een ziggo medewerker die hier langs komt.

Die herken je aan het woord ziggo voor hun naam.

Nu weekend dus minder kans dat er 1 aanwezig is.

Zet even in jouw profiel het huisnummer en postcode dan kan de medewerker  de gegevens erbij pakken, is alleen zichtbaar voor de medewerker.

 

@Bert kun jij hier iets in betekenen.?

Jacqneslo
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Bert ik weet niet wie je bent maar ik hoop dat jij ons kunt helpen want nog niemand bij ziggo is in staat geweest om ons te helpen.

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

Bert kan zien of er een medewerker aanwezig is van ziggo, moet hij nu natuurlijk ook aanwezig zijn.

Klantnummer kun je ook het beste in jouw profiel zetten net zoals je huisnummer en postcode.....anders doet een medewerker niks. Dat is jouw legitimatie.

Jacqneslo
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nog geen oplossing

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

niet openbaar hier zetten maar in jouw profiel.

klik rechts boven op je avatar

dan mijn instelling

en dan tabblad persoonlijke....

 

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

@Jacqneslo je moet niet hier je persoonlijke gegevens vermelden, zoals je klantnummer of postcode, maar in je profiel. Verwijder in ieder geval je persoonlijke gegevens hier op het forum. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Jacqneslo Een Ziggo moderator komt hier morgen langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten, mogelijk morgenvroeg al.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Jacqneslo ,

 

Wat een ongelooflijk zure situatie en wat een ontzettende chaos is het geworden de afgelopen dagen. Ik heb geprobeerd de situatie helder voor me te krijgen, maar er is ontzettend veel gebeurd, dus mogelijk missen er nog wat details: 

Als ik het goed begrijp, hadden jullie vanaf 1 februari geen internet, was er geen monteur mogelijk en is besloten het modem om te wisselen. Die heb je ontvangen, net als een eigen gekochte Fritzbox, maar geen van de 3 modems komt online. Een monteur inplannen lijkt nog steeds niet te kunnen. Klopt het zo? Voor mijn beeldvorming: Werkt de Mediabox nog wel?

 

Ik heb de gehele situatie intern geëscaleerd en hoop spoedig op terugkoppeling over welke weg we moeten bewandelen. Ik zie dat je logischerwijs ook al heel veel contact hebt gehad dit weekend. Mocht dat vandaag ook het geval zijn, laat het vooral weten, zodat mijn collega's en ik niet door elkaar heen gaan werken.

Jacqneslo
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je reactie maar wat je zegt: “Een monteur inplannen lijkt nog steeds niet te kunnen. Klopt het zo? “


dit klopt en het werkt tot op heden nog steeds niet… het lijkt erop dat wij dus onze vakantie moeten annuleren omdat het alarm systeem er niet op kan en wij dus onverzekerd zijn. Ik baal echt als een stekker en snap niet wat dit zo complex maakt. 

ijn mijn optiek moet gewoon het nieuwe modem worden geactiveerd en aan ons account worden gekoppeld, het lijkt erop dat jullie nieuwe processen niet werken en jullie IT afdeling domeinkennis mist om het op te lossen.

 

met als gevolg dat wij nu al 5 dagen zonder internet zitten.

 

en over de media box, die hebben wij niet want wij gebruiken geen tv. Maar hier komt ook geen signaal via coax binnen. Dit heb ik al getest

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Helemaal helder, dank voor je reactie @Jacqneslo. Ik vind het beschamend om te zeggen, maar ook ik loop hier tot nog toe tegen muren aan. Er moeten mijns inziens twee acties gebeuren: Er moet een modem bij je geactiveerd worden (welke dan ook, nu staat er geen één) en er moet (zeer hoogstwaarschijnlijk) een monteur ter plaatse komen, want dat was ook je originele probleem. Beide is me nog niet gelukt, maar heb dit via meerdere wegen geëscaleerd. Ik moet helaas afwachten, en vrees heel erg dat we het morgenochtend pas een vervolg kunnen geven.

Uitgelicht topic