1
Vraag
2
Reageer en help mee
Henk0909200

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4 Dagen geen internet

Eind 2020 snelheidsverhoging gevraagd van 250 naar 500. Nieuw modem zou worden opgestuurd.

4 januari volgens PostNL, helaas niets, 5 januari volgens PostNL, niets. Toen niets meer gehoord van PostNL.

11 januari maar eens bellen met PostNL. De opdrachtgever moet een onderzoek aanvragen. Dus Ziggo bellen, die gaan eea bij PostNL aanvragen.

12 januari, geen internet meer, mijn modem is uit het systeem gehaald omdat ik nieuw modem zou hebben. Dit wordt binnen 24 uur gefixed volgen medewerkster.

13 januari, na 24 uur, “nee dit kan 3 dagen duren, ticket is ge-escaleert en ligt bij de juiste afdeling.”

14 januari, “nee is nog steeds niet opgelost, wij kunnen niet meer doen.”

15 januari, “lijkt een lastig probleem om op te lossen, ligt bij de juiste afdeling.”

16 januari, “ze doen hun best, ligt bij juiste afdeling, lijkt een lastig probleem. Moet men handmatig doen.”

16 januari Mijn vertrouwen in Ziggo is van het aanvragen van een snelheidsverhoging omdat ik zo tevreden was, gedaald to nul komma nul.

Zoons moeten proefwerken maken lessen volgen vanuit thuis., netflix en spotify, e-domotica, home webserver, etc etc werken niet meer. Thuiswerken erg lastig met hotspot van telefoon.

Ik hoop voor 2022 weer Ziggo internet te hebben.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77297Posts
  • 5249Oplossingen
  • 22935Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, hier langskomen.
Zij kunnen in de systemen kijken en zien wat er loos is.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.
 

Henk0909200
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn adres staat in mijn profiel.

 

Update:

17 jan, probleem ligt bij 3e lijn. Schijnt een moeilijk probleem te zijn.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77297Posts
  • 5249Oplossingen
  • 22935Likes

@Henk0909200 Dan is het een vastgelopen wijziging die handmatig teruggedraaid moet worden.

Er zijn er meer van, dus er is een wachtrij, helaas.

Als je een Vodafone abonnement hebt of meerdere binnen je huishouden, kan er telkens 50 GB toegevoegd worden aan je abonnementen.

Laat hier weten of je Vodafone hebt als mobiele provider.

Henk0909200
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb inderdaad de 50GB ontvangen al.

 

Als dergelijke problemen vaker voorkomen, waarom kan men dit dan niet sneller oplossen ?

 

6de dag zonder internet.

 

18 jan “ticket ligt bovenop de stapel, men is er mee bezig geweest. Ik informeer mijn achterwacht om nogmaals te escaleren”.

 

Hoe moeilijk kan dit zijn. Als IT-er met 30 jaar ervaring begrijp ik dit niet.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77297Posts
  • 5249Oplossingen
  • 22935Likes

@Henk0909200 Als een geautomatiseerd systeem vastloopt met een nieuw of wijzigingen in het abonnement, ergens tijdens het proces van de activatie, dan ook in de verwerking in de achterliggende verbindingsservers en factureringsservers enz.
Dan moet dat stap voor stap, met de hand weer teruggezet worden, over iedere stap terug, gaat een nacht overheen, om alles doorgevoerd te krijgen in alle servers en dan pas weer de volgende stap terug en als alles terug is kan de nieuwe opdracht weer gegeven worden.

Dat zou met een honderd gevallen een dag of drie duren, weet ik uit eigen ervaring, maar niet met een paar duizend.

Henk0909200
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

@Henk0909200 Als een geautomatiseerd systeem vastloopt met een nieuw of wijzigingen in het abonnement, ergens tijdens het proces van de activatie, dan ook in de verwerking in de achterliggende verbindingsservers en factureringsservers enz.
Dan moet dat stap voor stap, met de hand weer teruggezet worden, over iedere stap terug, gaat een nacht overheen, om alles doorgevoerd te krijgen in alle servers en dan pas weer de volgende stap terug en als alles terug is kan de nieuwe opdracht weer gegeven worden.

Dat zou met een honderd gevallen een dag of drie duren, weet ik uit eigen ervaring, maar niet met een paar duizend.

Bert, heb jij enig inzicht in hoeveel stappen (dagen) dit nog zijn voor mij. Of wat het maximaal kan zijn ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77297Posts
  • 5249Oplossingen
  • 22935Likes

@Henk0909200 Helaas is geen tijdsaanduiding te bepalen, het is maar net waar het vastgelopen is en welke specialist er aan de bak moet.

Soms is het binnen 1 weken, soms een heel stuk langer.

Henk0909200
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tijd voor een taartje, een week geen internet.

Krijg de supervisor niet te spreken ondanks aandringen.

Men is er mee bezig maar krijgt het niet opgelost.

Gevalletje, niet de juiste mensen op de juiste plaats.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77297Posts
  • 5249Oplossingen
  • 22935Likes

“Gevalletje, niet de juiste mensen op de juiste plaats.”

Wel de juiste mensen op de juiste plaats, alleen te veel zaken voor te weinig specialisten die het op moeten lossen en helaas staat er geen blik van specialisten van klaar, wat je zomaar even open kunt trekken.

Henk0909200
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

“Gevalletje, niet de juiste mensen op de juiste plaats.”

Wel de juiste mensen op de juiste plaats, alleen te veel zaken voor te weinig specialisten die het op moeten lossen en helaas staat er geen blik van specialisten van klaar, wat je zomaar even open kunt trekken.

Ik respecteer je antwoord Bert.

 

Echter is dit nu al de 8e dag zonder internet.

Wat zou jij er zelf van vinden als je 8 dagen geen internet zou hebben zonder dat je er iets aan kan doen.

 

Zie het als een eerste levensbehoefte, 8 dagen zonder bijvoorbeeld, stroom, water of gas…

 

Ik kan niet geloven dat zo’n modern groot bedrijf dit niet opgelost krijgt.

De sfeer, met puberende kinderen die verslaafd zijn aan internet, wordt er hier niet beter op.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77297Posts
  • 5249Oplossingen
  • 22935Likes

@Henk0909200 schreef: “Wat zou jij er zelf van vinden als je 8 dagen geen internet zou hebben zonder dat je er iets aan kan doen.”

Ik schreef al eerder: “weet ik uit eigen ervaring” en daar was ik ook niet blij mee, om het heel netjes te zeggen.

“De sfeer, met puberende kinderen die verslaafd zijn aan internet, wordt er hier niet beter op.”

Volledig te begrijpen.

Ik laat de situatie zien zoals hij is, met informatie samengevat uit een aantal topics en daar waren wachttijden van meer dan een maand.
Inmiddels zie ik de wachttijd de laatste dagen in de divers topics aanzienlijk slinken, het lijkt erop dat het aantal gevallen drastisch daalt en de problemen steeds sneller worden opgelost.

Ik hoop voor jou ook, ik duim mee.

 
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77297Posts
  • 5249Oplossingen
  • 22935Likes

@Henk0909200 Ik heb het bij een Ziggo moderator weggelegd, zij kunnen diep in de systemen kijken en zien hoe het ervoor staat.

Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes

Ik wist niet eens dat je een ander modem krijgt als je van 250 naar 500mb gaat.

Wél van 500 naar giga, uiteraard.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9369Posts
  • 1103Oplossingen
  • 4215Likes

Hi @Henk0909200,

Wat een deceptie. En je bent inderdaad al enige tijd onderweg, inclusief vele contacten en beloftes.

Het is inderdaad misgegaan bij het niet aangekomen pakketje en het herstellen daarvan. Om je een nieuwe te sturen moest tijdelijk de verdwenen kortstondig actief worden gezet, maar hier is iets misgegaan, waardoor deze nu niet meer gewijzigd kan worden. Het modem dat je nooit hebt ontvangen, staat dus nu actief. We hebben op dit moment te kampen met diverse activatieproblemen en het kost helaas veel tijd.

Het ligt inderdaad al bij de juiste afdeling, maar een verwachte oplostijd is er nog niet, hoe graag ik je die ook had willen geven. Ik heb je situatie overgedragen naar een team wat hiervoor speciaal is opgericht. Zij zullen ook binnen enkele werkdagen telefonisch contact met je opnemen over het vervolg. 

Mocht de 50GB in de tussentijd op zijn, die kunnen we altijd direct weer opnieuw opvoeren.

Ignited

Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@Henk0909200 
Wij zitten al op dag 37 met activatie problemen, dus bereid je maar voor op het ergste.
Overstap naar andere partij mogelijk op jullie adres?

Henk0909200
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ignited wrote:

@Henk0909200 
Wij zitten al op dag 37 met activatie problemen, dus bereid je maar voor op het ergste.
Overstap naar andere partij mogelijk op jullie adres?

 

Pfff…. dat is geen fijn vooruitzicht 😞

Misschien maar eens kijken wat er hier mogelijk is.

Kunnen jullie overstappen ?

 

Ik denk dat als de CEO van ziggo hetzelfde probleem zou hebben dat het wel snel zou zijn opgelost 😉

Ignited

Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes
Henk0909200 wrote:
Ignited wrote:

@Henk0909200 
Wij zitten al op dag 37 met activatie problemen, dus bereid je maar voor op het ergste.
Overstap naar andere partij mogelijk op jullie adres?

 

Pfff…. dat is geen fijn vooruitzicht 😞

Misschien maar eens kijken wat er hier mogelijk is.

Kunnen jullie overstappen ?

 

Ik denk dat als de CEO van ziggo hetzelfde probleem zou hebben dat het wel snel zou zijn opgelost 😉


Nee medegebruiker wil niet af van ziggo email. Moeten maar blijven afwachten. Ben vandaag voor het eerst gebeld door Ziggo medewerker die er daadwerkelijk verstand van had, dus ze zijn er nu pas echt mee bezig.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic