n.vandaal1

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

300 Mbit ?

Ik heb al een aantal jaren eerst Chello , UPC en nu dus Ziggo.

Volgens "Mijn Ziggo" is mijn abonnement 300Mbit maar bij de speedtest kom ik uit op 43.3 download en 30.3 upload.

Alles is bekabeld door Ziggo.

Waar kan dit aan liggen ?

 

Vr.gr. 

**E-mailadres wegens privacy door moderator verwijderd. **

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4348Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@n.vandaal1 Allereerst een excuses voor de veel te late reactie, maar ik heet je niet minder welkom op de Community! Zo te zien heeft @tobiastheebe zijn licht over de situatie laten schijnen, waarvoor dank! De hoofdaansluiting is inderdaad verouderd, evenals de splitters en kabels. 

Voor het vervangen van de hoofdaansluiting in de meterkast heb ik een monteur aangestuurd voor volgende week vrijdag in het tijdslot 08.00 - 13.00 uur. Hij vervangt de hoofdaansluiting kosteloos. Schikt dit niet? Wijzig dan de afpsraak via Mijn Ziggo onder het kopje 'gegevens' -> 'mijn monteursafspraken'.

Daarnaast heb ik je een POA-1 splitter + modem kabel teogestuurd welke je binnen 5 werkdagen in de brievenbus hebt liggen. Deze splitter komt op de hoofdaansluiting in de meterkast. Hier sluit je je modem aan. Of de kabel vanaf de meterkast naar de woonkamer aan vervanging toe is, weet ik niet. De monteur op locatie kan dit beoordelen. Hij vervangt eventueel de kabel, wandcontactdoos woonkamer en kabel vanaf die wandcontactdoos naar je tv/mediabox tegen kostprijs. Uiteraard gaat dit in overleg met jou. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Dit is een openbaar forum, ik heb je bericht gerapporteerd zodat een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) jouw e-mailadres kan verwijderen.

 

Welk type modem gebruik je? Heb je de snelheid ook al eens getest bij een directe, bekabelde verbinding met de router, via speedtest.net of dslreports.com? Zo ja, wat is hiervan het resultaat?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9758Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) 

 

en een printscreen van de down en upstream 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

n.vandaal1
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat abonneepunt zegt me niets maar ik heb wel de gegevens bijgevoegd.

De downstream is nogal een lijst en heb ik in 3en gestuurd.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Het AOP is de hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer waar het modem op aangesloten is, samen met eventuele TV's/decoders via splitter(s)/versterker. Zou je daar nog een of meerdere foto's van willen maken?

 

Ik zie geen signaalafwijkingen. Zou je voor de zekerheid ook de logs van de laatste paar dagen (tabblad Netwerk historie) willen plaatsen?

n.vandaal1
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Tobias , hierbij het gevraagde.

1 foto in de meterkast en de andere bij het modem.

Verder nog de lijst van de Netwerk Historie.

Vr.gr. Nick

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De coaxinstallatie is toe aan een algehele upgrade. AOP meterkast, WCD woonkamer, splitter en bekabeling (naar modem, TV en radio) zijn aan vervanging toe. Voor het vervangen van het AOP is een monteur nodig. Verder dient het modem niet in de woonkamer maar in de meterkast aangesloten worden.

 

Is er in de meterkast nog een splitter aanwezig tussen AOP en de kabel die naar de woonkamer gaat of is dit een directe verbinding?

 

Het is het beste om even op een moderator te wachten. Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan een monteursafspraak voor je regelen en nieuw aansluitmateriaal toesturen. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld.

n.vandaal1
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Tobias ,

Bedankt voor je tijd en research.

ik vond nog een foto van een gelijke Ziggo box maar bij mij hebben de symbolen nog nooit gebrand ?

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De LED's boven de status-LED (balk) lichten alleen kortstondig op na het opstarten van het modem en (al of niet knipperend) bij een probleem. Onder normale omstandigheden licht alleen de onderste status-LED wit op (of groen bij 'bridge mode').

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4348Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@n.vandaal1 Allereerst een excuses voor de veel te late reactie, maar ik heet je niet minder welkom op de Community! Zo te zien heeft @tobiastheebe zijn licht over de situatie laten schijnen, waarvoor dank! De hoofdaansluiting is inderdaad verouderd, evenals de splitters en kabels. 

Voor het vervangen van de hoofdaansluiting in de meterkast heb ik een monteur aangestuurd voor volgende week vrijdag in het tijdslot 08.00 - 13.00 uur. Hij vervangt de hoofdaansluiting kosteloos. Schikt dit niet? Wijzig dan de afpsraak via Mijn Ziggo onder het kopje 'gegevens' -> 'mijn monteursafspraken'.

Daarnaast heb ik je een POA-1 splitter + modem kabel teogestuurd welke je binnen 5 werkdagen in de brievenbus hebt liggen. Deze splitter komt op de hoofdaansluiting in de meterkast. Hier sluit je je modem aan. Of de kabel vanaf de meterkast naar de woonkamer aan vervanging toe is, weet ik niet. De monteur op locatie kan dit beoordelen. Hij vervangt eventueel de kabel, wandcontactdoos woonkamer en kabel vanaf die wandcontactdoos naar je tv/mediabox tegen kostprijs. Uiteraard gaat dit in overleg met jou. 

Uitgelicht topic